Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες «εμπιστεύονται» τους 3κύλινδρους κινητήρες. Που διαφέρουν ως προς τη λειτουργία με τους 4κύλινδρους; Ποια τα υπέρ και τα κατά; Τελικά ποιος είναι καλύτερος;
Στα τελευταία χρόνια της κυριαρχίας του «downsizing», έχουμε δει μικροσκοπικούς κινητήρες με απόδοση που πριν μερικά χρόνια θα ζήλευαν ακόμα και οι δίλιτροι. Τα τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις, χωρίς να «επιβαρύνουν» το περιβάλλον και την τσέπη μας. Ποιο είναι, λοιπόν, το επόμενο στάδιο; Ασφαλώς η στροφή στους ακόμα μικρότερους τρικύλινδρους κινητήρες.
Σήμερα τους συναντάμε σε μικρά αυτοκίνητα πόλης, σε «premium» οικογενειακά, σε υβριδικά supercars, όπως η BMW i8, αλλά και σε διεθνείς βραβεύσεις κινητήρων της χρονιάς. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι την περασμένη χρονιά, τόσο στην κατηγορία «κάτω των 1000 κ.εκ.», όσο και στην κατηγορία «1.000-1.400 κ.εκ.», στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως βρέθηκαν τρικύλινδροι κινητήρες, ενώ τα βραβεία στις συγκεκριμένες κατηγορίες κατέκτησαν ο κινητήρας της Ford και του ομίλου PSA αντίστοιχα.
Το ερώτημα που τίθεται βέβαια αυτή τη στιγμή είναι αν οι τρικύλινδροι κινητήρες μπορούν να προσφέρουν όλα όσα απολαμβάνουμε από τους πιο διαδεδομένους κινητήρες παγκοσμίως, που δεν είναι άλλοι από τους τετρακύλινδρους. Σε αυτό το κείμενο, θα συγκρίνουμε αυτά τα δύο είδη κινητήρων. Διαφέρουν μόνο ως προς το πλήθος των κυλίνδρων ή και ως προς τη λειτουργία; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των τρικύλινδρων και ποια τα μειονεκτήματά τους έναντι των κινητήρων με τέσσερις κυλίνδρους; Ας τους εξετάσουμε αναλυτικά!
Αγαπητοί φίλοι,
Δεν αναφέρετε τίποτα για την μακροζωια ενός τρικύλινδρου έναντι ενός τετρακύλινδρου.
Είναι άραγε ίδια η μακροβιότητα ενός τρικύλινδρου μοτέρ 1000cc που έχει να κινήσει
αμάξωμα 1400 κιλών με ενός τερακίλυνδρου 1400 ή 1500cc?
Η ανάγκη των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν ρύπους και να ρίξουν το κόστος κατασκευής
κινητήρων θα έχει αντίκτυπο στην μακροβιότητα του κινητήρα. Βέβαια καλύτερα για αυτούς
μιας και θα πρέπει να αλάζουμε αυτοκίνητο πολύ νωρίτερα από τα 12-13 έτοι που είναι τώρα.
Αυτοί κάνουν την δουλειά τους και εμείς την δικιά μας.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Αγαπητοί φίλοι, Δεν αναφέρετε τίποτα για την μακροζωια ενός τρικύλινδρου έναντι ενός τετρακύλινδρου. Είναι άραγε ίδια η μακροβιότητα ενός τρικύλινδρου μοτέρ 1000cc που έχει να κινήσει αμάξωμα 1400 κιλών με ενός τερακίλυνδρου 1400 ή 1500cc? Η ανάγκη των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν ρύπους και να ρίξουν το κόστος κατασκευής κινητήρων θα έχει αντίκτυπο στην μακροβιότητα του κινητήρα. Βέβαια καλύτερα για αυτούς μιας και θα πρέπει να αλάζουμε αυτοκίνητο πολύ νωρίτερα από τα 12-13 έτοι που είναι τώρα. Αυτοί κάνουν την δουλειά τους και εμείς την δικιά μας. Ευχαριστώ για την φιλοξενία