Με φαρδιά ελαστικά η απόσταση φρεναρίσματος είναι μικρότερη έως και 2 μέτρα.
Στενό ή φαρδύ; Ποιο κερδίζει στο φρενάρισμα;
Πρώτη δοκιμασία ήταν το φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα. Μοντέλο δοκιμής ήταν το VW Golf VII και στο τεστ συμμετείχαν 16 διαφορετικά καλοκαιρινά ελαστικά διάστασης από 15 έως 18 ίντσες. Στην δοκιμή της ADAC, όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα, τα στενά ελαστικά διαμέτρου 195 mm ακινητοποιούνται μετά από κατά μέσο όρο 38,8 μέτρα, σχεδόν δύο μέτρα πιο μακριά από τα ελαστικά με πλάτος 225 mm και διάμετρο 18 ιντσών (36,7 μέτρα).
Τι συμβαίνει όταν βρέχει; Ποιο είναι καλύτερο στην υδρολίσθηση;
Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προέκυψαν όμως και κατά τη δοκιμασία της υδρολίσθησης, όπου εδώ το σημαντικό είναι το ελαστικό να διατηρεί την επαφή του με το οδόστρωμα και οι αυλακώσεις του πέλματος να απομακρύνουν αποτελεσματικά το νερό. Εδώ, λοιπόν, τα στενά ελαστικά έχουν πλεονέκτημα, γιατί η αντίσταση στο στρώμα νερού είναι μικρότερη ή αν το πούμε διαφορετικά «σχίζουν» ευκολότερα το στρώμα νερού. Στον πίνακα πιο πάνω, πιο αναλυτικά, βλέπουμε ότι οδηγώντας με στενότερα ελαστικά, το VW Golf VII που αποτέλεσε μοντέλο δοκιμής κινήθηκε 10 χλμ/ώρα γρηγορότερα στην ευθεία σε σχέση με τα φαρδύτερα ελαστικά.