Εξίσου σημαντικές παράμετροι που επηρεάζονται ανάλογα με τη διάσταση και το προφίλ των ελαστικών είναι η άνεση του οχήματος και η πλευρική πρόσφυση. Τα χαμηλού προφίλ ελαστικά είθισται να είναι λιγότερο άνετα από τα μεγαλύτερου προφίλ ελαστικά, όμως από την άλλη τα δεύτερα είναι καλύτερα στην πλευρική πρόσφυση μιας και τα πλαϊνά τους. Στη δοκιμή που διεξήγαγε ο ADAC τοποθετήθηκαν αισθητήρες κάτω από το κάθισμα του οδηγού και, αξιολογήθηκε η οδηγική άνεση. Εκ του αποτελέσματος διαπιστώνουμε πως τα στενά ελαστικά με 65άρι προφίλ έχουν σημαντικό πλεονέκτημα χάρη στο υψηλότερο πλευρικό τους τοίχωμα.
Τι γίνεται με την αντοχή; Έχουν σημασία οι ίντσες;
Κλείνοντας, οι μετρήσεις της δοκιμής ολοκληρώθηκαν με τις οικονομικές λεπτομέρειες των διαστάσεων του ελαστικού. Το πιο σταθερό πλευρικό τοίχωμα των φαρδύτερων ελαστικών έχει καλύτερη επαφή με το οδόστρωμα, τρίβεται λιγότερο και αντέχει περισσότερο στον χρόνο. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να πει κανείς ότι είναι συνολικά πιο οικονομικά τα μεγάλα ελαστικά. Το υψηλότερο κόστος αγοράς τους συνδυάζεται και με υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Λόγου χάρη, από την στιγμή που ελαστικά με διάμετρο 18 ιντσών ζυγίζουν περίπου 5 κιλά περισσότερο από ελαστικά 15 ιντσών, το βάρος αυξάνεται και πρέπει να πατήσουμε περισσότερο το πεντάλ του γκαζιού κατά την επιτάχυνση. Ταυτόχρονα, υπάρχει υψηλότερη αντίσταση κύλισης λόγω της αυξημένης αντίστασης του αέρα, σε ποσοστό 6% ανά έξτρα 30 χιλιοστά πλάτους.