i30 N & Fiesta ST-Line
11.578 Επισκέψεις στο άρθρο (13/10/2021)
2 Φωτογραφίες »
Στο «πολεμικό» πρόγραμμα οδήγησης N Mode το κορεατικό hot hatch αξιοποιεί τις επιθετικές του ρυθμίσεις σε όλους τους τομείς.
5. Hyundai i30 N: 76 χλμ./ώρα
Η πρώτη απόπειρα της Hyundai να δημιουργήσει μία εκρηκτική έκδοση μικρομεσαίου στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία με το i30, το οποίο παρουσιάστηκε το 2018. Σημείο αναφοράς, πέρα από τις εντυπωσιακές επιδόσεις ήταν και η παρουσία του στο elk test στο οποίο με ταχύτητα εισόδου τα 76 χλμ./ώρα κέρδισε μία θέση στο Top 5 των κορυφαίων μοντέλων στον «Τάρανδο». Λαμβάνοντας υπόψη πως μιλάμε για το προ-facelift αυτοκίνητο (το ανανεωμένο έχει έξτρα 5 ίππους και μεγαλύτερη ροπή, αλλά ακόμη δεν έχει υποβληθεί στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου), ας θυμηθούμε πώς συμπεριφέρθηκε στο τεστ το κορεατικό μοντέλο.
Στο «πολεμικό» πρόγραμμα οδήγησης N Mode (το οποίο αναζητάμε σε ένα τέτοιο μοντέλο) το κορεατικό hot hatch αξιοποιεί τις επιθετικές του ρυθμίσεις σε όλους τους τομείς, από την πιο σφικτή ανάρτηση και τις μηδενικές κλίσεις, μέχρι το πιο «ελεύθερο» ESP και την διαφορετική λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Στην πράξη, το Hyundai i30 N έχει ξεκάθαρα σπορ συμπεριφορά και παρά το λιγότερο κοφτερό τιμόνι μένει στον διάδρομο και ολοκληρώνει με επιτυχία την διαδικασία. Η υποστροφή δεν επέτρεψε να συμβεί το ίδιο και στα 77 χλμ./ώρα, με το μοντέλο να δείχνει ελαφρώς απώλεια της αυτοκυριαρχίας του όταν κινείται στα όρια. Από την άλλη πλευρά, ευκολοδήγητο και άνετο είναι στο Normal πρόγραμμα οδήγησης με την καλορυθμισμένη ανάρτηση ολοκληρώνοντας τον «Τάρανδο» στα 74 χλμ./ώρα.
2 Φωτογραφίες »
Χάρη στο κορυφαίο σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι το Ford Fiesta ST-Line αξιοποιεί μέχρι και το τελευταίο εκατοστό της στενής οριοθετημένης διαδρομής.
Στο «πολεμικό» πρόγραμμα οδήγησης N Mode (το οποίο αναζητάμε σε ένα τέτοιο μοντέλο) το κορεατικό hot hatch αξιοποιεί τις επιθετικές του ρυθμίσεις σε όλους τους τομείς, από την πιο σφικτή ανάρτηση και τις μηδενικές κλίσεις, μέχρι το πιο «ελεύθερο» ESP και την διαφορετική λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Στην πράξη, το Hyundai i30 N έχει ξεκάθαρα σπορ συμπεριφορά και παρά το λιγότερο κοφτερό τιμόνι μένει στον διάδρομο και ολοκληρώνει με επιτυχία την διαδικασία. Η υποστροφή δεν επέτρεψε να συμβεί το ίδιο και στα 77 χλμ./ώρα, με το μοντέλο να δείχνει ελαφρώς απώλεια της αυτοκυριαρχίας του όταν κινείται στα όρια. Από την άλλη πλευρά, ευκολοδήγητο και άνετο είναι στο Normal πρόγραμμα οδήγησης με την καλορυθμισμένη ανάρτηση ολοκληρώνοντας τον «Τάρανδο» στα 74 χλμ./ώρα.
4. Ford Fiesta ST-Line: 77 χλμ./ώρα
Το κορυφαίο μικρό στο τεστ αποφυγής κινδύνου δεν μπορούσε να απουσιάζει από την λίστα μας. Εξάλλου, είναι τέτοια η υπεροχή του στην κατηγορία που με τα 77 χλμ./ώρα κερδίζει με άνεση τον ανταγωνισμό για αυτό και δικαίως οδηγός και επιβάτες κατέληξαν στο συμπέρασμα: κορυφαία συμπεριφορά, μικρές κλίσεις και ελάχιστες αναταράξεις στην καμπίνα κατά την διάρκεια του τεστ.
Πιο αναλυτικά τώρα, στα 77 χλμ./ώρα ο «βασιλιάς» των μικρών στην έκδοση ST-Line (125 ίπποι, ελαστικά 195/55 R16) παραμένει πολύ σταθερός σε όλες τις αλλαγές πορείας. Αν και έχει την τάση να σηκώνει τον εσωτερικό του τροχό στην πρώτη στροφή, δεν χάνει το «μπροστινό», ενώ δεν αντιλαμβάνεσαι αν και πότε ενεργοποιείται το ESP. Πριν την λήξη της δοκιμασίας και την τελευταία στροφή η ανάρτηση δείχνει αρκετά πιεσμένη, όμως η επαναφορά του αμαξώματος την ώρα που μπαίνει ξανά στη λωρίδα είναι εξαιρετικά ομαλή. Αλλωστε, χάρη στο κορυφαίο σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι αξιοποιεί μέχρι και το τελευταίο εκατοστό της στενής οριοθετημένης διαδρομής, έχοντας συνολικά μία συμπεριφορά που του επιτρέπει να «απειλεί» ευθέως ορισμένα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Πιο αναλυτικά τώρα, στα 77 χλμ./ώρα ο «βασιλιάς» των μικρών στην έκδοση ST-Line (125 ίπποι, ελαστικά 195/55 R16) παραμένει πολύ σταθερός σε όλες τις αλλαγές πορείας. Αν και έχει την τάση να σηκώνει τον εσωτερικό του τροχό στην πρώτη στροφή, δεν χάνει το «μπροστινό», ενώ δεν αντιλαμβάνεσαι αν και πότε ενεργοποιείται το ESP. Πριν την λήξη της δοκιμασίας και την τελευταία στροφή η ανάρτηση δείχνει αρκετά πιεσμένη, όμως η επαναφορά του αμαξώματος την ώρα που μπαίνει ξανά στη λωρίδα είναι εξαιρετικά ομαλή. Αλλωστε, χάρη στο κορυφαίο σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι αξιοποιεί μέχρι και το τελευταίο εκατοστό της στενής οριοθετημένης διαδρομής, έχοντας συνολικά μία συμπεριφορά που του επιτρέπει να «απειλεί» ευθέως ορισμένα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Σελίδα 1 | Elk Test: Ford και Hyundai κάνουν... πάρτι στον «Τάρανδο» |
Σελίδα 2 | i30 N & Fiesta ST-Line |
Σελίδα 3 | Puma ST & i20 N |
Σελίδα 4 | Κορυφή: Focus ST & τα ρεκόρ των Type R & Fiesta ST Edition |