Puma ST & i20 N
11.579 Επισκέψεις στο άρθρο (13/10/2021)
2 Φωτογραφίες »
Παρά το υψηλό κέντρο βάρους το Ford Puma ST κατάφερε να περάσει το τεστ με 77 χλμ./ώρα, όχι μία, αλλά συνεχόμενες φορές, με ελάχιστη εμπλοκή του ESP.
3. Ford Puma ST: 77 χλμ./ώρα
Ρεκόρ στην κατηγορία του με 77 χλμ./ώρα κάνει στον «Τάρανδο» το Ford Puma ST το οποίο δείχνει ικανό να κοιτάξει στα μάτια και GTi επιλογές όπως τα Focus ST και i20 N. Θυμίζουμε πως στην απλή του έκδοση το B-SUV είχε πετυχημένη είσοδο στα 75,5 χλμ./ώρα, οπότε δεν μας προκαλεί εντύπωση η εξαιρετική του επίδοση στο «πολεμικό» του αμάξωμα με το πακέτο Performance και ελαστικά 225/40 σε τροχούς 19 ιντσών.
Στην πράξη, λοιπόν, το Ford Puma ST είναι καταπληκτικό. Ξεχωρίζει για το απόλυτα θετικό τιμόνι και τις άμεσες αντιδράσεις, με την ανάρτηση φυσικά να κάνει την διαφορά. Παρά το υψηλό κέντρο βάρους κατάφερε να περάσει το τεστ με 77 χλμ./ώρα, όχι μία, αλλά συνεχόμενες φορές, με ελάχιστη εμπλοκή του ESP, επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για μια γνήσια σπορ κατασκευή με ομοιογενή συμπεριφορά. Μάλιστα, ακόμη και στα 78 χλμ./ώρα, αντιδρά με γραμμικό και ελεγχόμενο τρόπο, χωρίς αναπηδήσεις και απώλεια της αυτοκυριαρχίας, μολονότι η προσπάθειά του αποτυγχάνει λόγω υπερστροφής στην δεύτερη αλλαγή πορείας. Μοναδικό, ίσως, ψεγάδι η απουσία χειρολαβών για τους πίσω επιβάτες, λεπτομέρεια βέβαια η οποία δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την συναρπαστική οδική συμπεριφορά του Ford Puma ST στην διαδικασία απότομου ελιγμού αποφυγής εμποδίου.
2 Φωτογραφίες »
Ακόμα και πέρα από το όριό του, η αντίδραση του i20 N ήταν ελεγχόμενη και χωρίς απώλεια της αυτοκυριαρχίας του.
Στην πράξη, λοιπόν, το Ford Puma ST είναι καταπληκτικό. Ξεχωρίζει για το απόλυτα θετικό τιμόνι και τις άμεσες αντιδράσεις, με την ανάρτηση φυσικά να κάνει την διαφορά. Παρά το υψηλό κέντρο βάρους κατάφερε να περάσει το τεστ με 77 χλμ./ώρα, όχι μία, αλλά συνεχόμενες φορές, με ελάχιστη εμπλοκή του ESP, επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για μια γνήσια σπορ κατασκευή με ομοιογενή συμπεριφορά. Μάλιστα, ακόμη και στα 78 χλμ./ώρα, αντιδρά με γραμμικό και ελεγχόμενο τρόπο, χωρίς αναπηδήσεις και απώλεια της αυτοκυριαρχίας, μολονότι η προσπάθειά του αποτυγχάνει λόγω υπερστροφής στην δεύτερη αλλαγή πορείας. Μοναδικό, ίσως, ψεγάδι η απουσία χειρολαβών για τους πίσω επιβάτες, λεπτομέρεια βέβαια η οποία δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την συναρπαστική οδική συμπεριφορά του Ford Puma ST στην διαδικασία απότομου ελιγμού αποφυγής εμποδίου.
2. Hyundai i20 N: 79 χλμ./ώρα
Το ανανεωμένο Hyundai i20 N με τις καταβολές από το WRC δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την λίστα των κορυφαίων μοντέλων στο τεστ αποφυγής κινδύνου. Με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 79 χλμ./ώρα ο μικρός «πύραυλος» της Hyundai επιβεβαιώνει πως είναι μία γνήσια σπορ κατασκευή με ομοιογενή συμπεριφορά και συναρπαστικά οδικά χαρακτηριστικά. Ξεκινώντας την δοκιμασία ελαφρώς χαμηλότερα, στα 77 χλμ./ώρα με την N λειτουργία των πιο σπορ εργοστασιακών ρυθμίσεων, το Hyundai i20 N αντιδρούσε αστραπιαία σε κάθε εντολή του οδηγού, παρουσιάζοντας μηδενική κλίση και μεγάλη σταθερότητα.
Στην μέγιστη ταχύτητα επιτυχίας του τεστ, αν και δεν είχε το απόλυτο σε αίσθηση τιμόνι εντυπωσίασε με την αμεσότητά του και την ακαμψία του πλαισίου, συνδυασμός που αποδίδει σε ένα μικρό GTi εξαιρετικές προοπτικές. Μέσω της σκληρής ανάρτησης βιδώνει στην άσφαλτο και δεν γλιστράει ολοκληρώνοντας τη δοκιμασία με ελάχιστη εμπλοκή του ESP, σχεδόν μηδενική κλίση και χωρίς καν υποψία μεταφορά βάρους. Αξίζει να τονιστεί πως και σε μεγαλύτερες ταχύτητες το Hyundai i20 N παρουσιάζει ελεγχόμενη αντίδραση χωρίς να χάνει την αυτοκυριαρχία του, παρά την τάση να ανασηκώνει τον πίσω εσωτερικό τροχό. Στην πράξη, η έντονη υποστροφή στη δεύτερη αλλαγή πορείας προς το μεσαίο διάδρομο οδήγησε σε επαφή με τις κορίνες, δίχως πάντως επ ουδενί να επηρεάζεται η τελική απίθανη αίσθησή μας.
Στην μέγιστη ταχύτητα επιτυχίας του τεστ, αν και δεν είχε το απόλυτο σε αίσθηση τιμόνι εντυπωσίασε με την αμεσότητά του και την ακαμψία του πλαισίου, συνδυασμός που αποδίδει σε ένα μικρό GTi εξαιρετικές προοπτικές. Μέσω της σκληρής ανάρτησης βιδώνει στην άσφαλτο και δεν γλιστράει ολοκληρώνοντας τη δοκιμασία με ελάχιστη εμπλοκή του ESP, σχεδόν μηδενική κλίση και χωρίς καν υποψία μεταφορά βάρους. Αξίζει να τονιστεί πως και σε μεγαλύτερες ταχύτητες το Hyundai i20 N παρουσιάζει ελεγχόμενη αντίδραση χωρίς να χάνει την αυτοκυριαρχία του, παρά την τάση να ανασηκώνει τον πίσω εσωτερικό τροχό. Στην πράξη, η έντονη υποστροφή στη δεύτερη αλλαγή πορείας προς το μεσαίο διάδρομο οδήγησε σε επαφή με τις κορίνες, δίχως πάντως επ ουδενί να επηρεάζεται η τελική απίθανη αίσθησή μας.
Σελίδα 1 | Elk Test: Ford και Hyundai κάνουν... πάρτι στον «Τάρανδο» |
Σελίδα 2 | i30 N & Fiesta ST-Line |
Σελίδα 3 | Puma ST & i20 N |
Σελίδα 4 | Κορυφή: Focus ST & τα ρεκόρ των Type R & Fiesta ST Edition |