Κορυφή: Focus ST & τα ρεκόρ των Type R & Fiesta ST Edition
11.580 Επισκέψεις στο άρθρο (13/10/2021)
3 Φωτογραφίες »
Σε όλη την διάρκεια του τεστ το Ford Focus ST παρέμεινε πιστό στην τροχιά του, προσφέροντας παράλληλα και την απαιτούμενη αίσθηση ώστε να μπορεί ο οποιοσδήποτε να αποφύγει τον κίνδυνο χωρίς «παρατράγουδα».
1. Ford Focus ST: 79 χλμ./ώρα
Παρά την φαινομενικά μεγάλη ταχύτητα εισόδου (79 χλμ./ώρα) το Ford Focus ST κάνει την πολύ απαιτητική διαδικασία να μοιάζει με παιχνιδάκι και δικαίως κατατάσσεται στην πρώτη θέση της λίστας των Top5 αυτοκινήτων στο elk test του AutoΤρίτη. Ευχάριστο και θετικό στις τιμονιές όσο και στην συμπεριφορά της ανάρτησης, το δημοφιλές μικρομεσαίο σημείωσε την παραπάνω επίδοση στο πρόγραμμα οδήγησης Sport. Μέσω αυτού, αξιοποιεί την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης για να κινείται με ακρίβεια εντός της διαδρομής. Σε όλη την διάρκεια του τεστ παρέμεινε πιστό στην τροχιά του, προσφέροντας παράλληλα και την απαιτούμενη αίσθηση ώστε να μπορεί ο οποιοσδήποτε να αποφύγει τον κίνδυνο χωρίς «παρατράγουδα». Σημαντικό στοιχείο πως ακόμα και στα περισσότερα από τα επιτυχημένα του χλμ./ώρα, δεν προβλημάτισε με τη συμπεριφορά του.
Με το κορυφαίο πρόγραμμα Track η προσπάθεια του Focus ST ολοκληρώθηκε με επιτυχία στα 78 χλμ./ώρα. Το πιο ελεύθερο σύστημα του ελέγχου ευστάθειας επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου προκαλώντας και την ανάλογη υποστροφή. Όσον αφορά το Normal mode με το μαλακό setup το Focus ST «περιορίζεται» στην εξίσου εντυπωσιακή επίδοση των 77 χλμ./ώρα. Αξίζει να τονίσουμε πως ακόμη και στα 78 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο παραμένει υποδειγματικό στον έλεγχό του σε όλες τις αλλαγές πορείας, αλλά η τροχιά του ελέω κλίσεων αμαξώματος το έφερναν στα όρια του διαδρόμου.
3 Φωτογραφίες »
Είναι ο βασιλιάς του Elk Test. Με επίδοση 81 χλμ./ώρα το Honda Civic Type-R είναι μια καθαρόαιμη πολεμική ιαπωνική μηχανή.
Με το κορυφαίο πρόγραμμα Track η προσπάθεια του Focus ST ολοκληρώθηκε με επιτυχία στα 78 χλμ./ώρα. Το πιο ελεύθερο σύστημα του ελέγχου ευστάθειας επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου προκαλώντας και την ανάλογη υποστροφή. Όσον αφορά το Normal mode με το μαλακό setup το Focus ST «περιορίζεται» στην εξίσου εντυπωσιακή επίδοση των 77 χλμ./ώρα. Αξίζει να τονίσουμε πως ακόμη και στα 78 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο παραμένει υποδειγματικό στον έλεγχό του σε όλες τις αλλαγές πορείας, αλλά η τροχιά του ελέω κλίσεων αμαξώματος το έφερναν στα όρια του διαδρόμου.
Το... στοιχειωμένο ρεκόρ του Type R και το περιορισμένης παραγωγής Ford Fiesta ST
Κλείνοντας, δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε σε δύο αυτοκίνητα που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους στο elk test του AutoΤρίτη. Ο λόγος για τα Honda Civic Type R και Ford Fiesta ST Edition, δύο άκρως «σκληροπυρηνικά» αυτοκίνητα που εντυπωσίασαν με την οδική τους συμπεριφορά στο τεστ αποφυγής κινδύνου.
Σε δοκιμή που πραγματοποιήσαμε το 2018 το Honda Civic Type R (σ.σ. δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα αυτή την στιγμή) σημείωσε την κορυφαία επίδοση στο elk test με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 81 χλμ./ώρα στην ρύθμιση +R. Το τιμόνι του ήταν κοφτερό και απόλυτο σε πληροφόρηση, η ανάρτηση κούτσουρο και το πλαίσιο βράχος, ενώ τα ηλεκτρονικά βοήθησαν στο να μείνει σταθερό στην τροχιά του.
Το Ford Fiesta ST από την άλλη στην περιορισμένη έκδοση Edition η οποία έχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση εξελιγμένη από τους ανθρώπους της Ford Performance κατάφερε να αποφύγει τον τάρανδο με 80 χλμ./ώρα (80,5 στο όριο) επιδεικνύοντας μια εξαιρετική συμπεριφορά. Η ανάρτηση ήταν στην ρύθμιση 4, το τιμόνι εξαιρετικό -Ford άλλωστε- και το πίσω μέρος ήταν ζωντανό, βοηθούσε μάλιστα στις αλλαγές της πορείας. Η επίδοση επιτεύχθηκε στο Sport mode, και όχι στο Track όπου το ESP είναι πιο ελεύθερο.
Σε δοκιμή που πραγματοποιήσαμε το 2018 το Honda Civic Type R (σ.σ. δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα αυτή την στιγμή) σημείωσε την κορυφαία επίδοση στο elk test με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 81 χλμ./ώρα στην ρύθμιση +R. Το τιμόνι του ήταν κοφτερό και απόλυτο σε πληροφόρηση, η ανάρτηση κούτσουρο και το πλαίσιο βράχος, ενώ τα ηλεκτρονικά βοήθησαν στο να μείνει σταθερό στην τροχιά του.
Το Ford Fiesta ST από την άλλη στην περιορισμένη έκδοση Edition η οποία έχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση εξελιγμένη από τους ανθρώπους της Ford Performance κατάφερε να αποφύγει τον τάρανδο με 80 χλμ./ώρα (80,5 στο όριο) επιδεικνύοντας μια εξαιρετική συμπεριφορά. Η ανάρτηση ήταν στην ρύθμιση 4, το τιμόνι εξαιρετικό -Ford άλλωστε- και το πίσω μέρος ήταν ζωντανό, βοηθούσε μάλιστα στις αλλαγές της πορείας. Η επίδοση επιτεύχθηκε στο Sport mode, και όχι στο Track όπου το ESP είναι πιο ελεύθερο.
Σελίδα 1 | Elk Test: Ford και Hyundai κάνουν... πάρτι στον «Τάρανδο» |
Σελίδα 2 | i30 N & Fiesta ST-Line |
Σελίδα 3 | Puma ST & i20 N |
Σελίδα 4 | Κορυφή: Focus ST & τα ρεκόρ των Type R & Fiesta ST Edition |