Αφού είδαμε ποια είναι τα SUV που ξεχώρισαν στο φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα, ας θυμηθούμε ορισμένες χρηστικές λεπτομέρειες. Η κλασική μέτρηση φρεναρίσματος που πραγματοποιούμε στο AutoΤρίτη γίνεται σε στεγνό οδόστρωμα και αφορά την απόσταση σε μέτρα μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Φυσικά, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που διαφέρουν ανά περίσταση και ίσως επηρεάσουν την τελική μέτρηση. Για παράδειγμα, ο τύπος των φρένων (δισκόφρενα αεριζόμενα, απλά, ταμπούρα, μονές ή πολυπίστονες δαγκάνες κ.τ.λ.), τεχνικές λεπτομέρειες όπως το υλικό (χυτοσίδηρος, κεραμικά συνθετικά με ανθρακονήματα), το βάρος του οχήματος, η πίεση, η φθορά του πέλματος και η διάσταση των ελαστικών, όλα αυτά επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του συστήματος φρένων. Επιπλέον, οι εξωτερικές συνθήκες περιβάλλοντος (βροχή, ζέστη, κρύο, πάγος) και η κατάσταση του οδοστρώματος είναι επίσης λεπτομέρειες που πρέπει να υπολογίζουμε.
Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε τον χρόνο αντίδρασης. Κάθε οδηγός έχει διαφορετικά αντανακλαστικά από την αντίληψη ενός ξαφνικού εμποδίου μέχρι το πάτημα του φρένου. Εμείς, ως μέσο χρόνο αντίδρασης, ορίζουμε το 1 δευτερόλεπτο. Αν υπολογίσουμε ότι ένα αυτοκίνητο καλύπτει 28 μ./δλ. κινούμενο με 100 χλμ./ώρα, τότε κάθε δευτερόλεπτο που περνά μέχρι να πατήσουμε το φρένο η απόσταση ακινητοποίησης επιβραδύνεται κατά 28 μέτρα! Αυτά ως προς την θεωρία, η ουσία βρίσκεται πιο πάνω, στα μοντέλα!