ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Από ισοπαλία, το Ford κέρδισε το Tesla & είχε 6% παραπάνω μπαταρία - Πώς το έκανε;

 Σχολιάστε 
95.183 Επισκέψεις στο άρθρο (9/8/2024)
Σε απόλυτο ποσοστό της μπαταρίας (100%), το Tesla Model Y «καίει» σχεδόν 9% της διαθέσιμης ενέργειας για τον κλιματισμό του εσωτερικού του.
2 Φωτογραφίες »

Σε απόλυτο ποσοστό της μπαταρίας (100%), το Tesla Model Y «καίει» σχεδόν 9% της διαθέσιμης ενέργειας για τον κλιματισμό του εσωτερικού του.

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, στο πρώτο test αυτονομίας των ηλεκτρικών στο ταξίδι τα Ford Mustang Mach-E και Tesla Model Y είχαν έρθει ισοπαλία (20%). Στο δεύτερο μέρος (Part2) όμως, τα αποτελέσματα διέφεραν αρκετά, και το Ford τερμάτισε με 30% ενώ το Tesla με 24%, μία διαφορά της τάξης του 6%. Πως γίνεται αυτό;


Μόλις το 4% της συνολικής ενέργειας της μπαταρίας καταναλώνει για τον κλιματισμό της καμπίνας η Ford Mustang Mach-E.
2 Φωτογραφίες »

Μόλις το 4% της συνολικής ενέργειας της μπαταρίας καταναλώνει για τον κλιματισμό της καμπίνας η Ford Mustang Mach-E.

 
Τα δύο αυτοκίνητα είναι διαφορετικά, έχουν το δικό τους software (λογισμικό) και σύστημα διαχείρισης ενέργειας, η απάντηση όμως στην παραπάνω διαφορά κρύβεται στο σύστημα κλιματισμού τους. Και στα δύο αυτοκίνητα είχαμε ενεργοποιημένο τον αυτόματο κλιματισμό στους 22ο Κελσίου, όμως κάθε μοντέλο καταναλώνει διαφορετικά το απόθεμα ενέργειας για να «πιάσει» αυτή τη θερμοκρασία. Και στη ζέστη ειδικά απαιτείται ακόμη περισσότερη ενέργεια, μιας και οι θερμές εξωτερικές συνθήκες δεν είναι σύμμαχος.
 
Έτσι λοιπόν, στο φινάλε του test τσεκάραμε πού καταναλώθηκε η ενέργεια που «έκαψε» το κάθε μοντέλο της δοκιμής. Στην περίπτωση της Ford Mustang Mach-E βλέπουμε στη σχετική φωτογραφία πως:
  • το 93% της ενέργειας αφορά την οδήγηση
  • το 4% την χρήση του κλιματισμού
  • το 3% λοιπά αξεσουάρ (π.χ. ραδιόφωνο)
Από την άλλη πλευρά, το Tesla Model Y αποτυπώνει με διαφορετικό τρόπο το πού κατανάλωσε την δική του ενέργεια. Το λογισμικό του Tesla «λέει» που πήγε η ενέργεια για την μπαταρία που «έκαψε», δηλαδή για το 75,8% (με 24% ολοκλήρωσε τη διαδικασία). Αφού λοιπόν κάναμε τις μαθηματικές πράξεις για τον υπολογισμό στο 100%, προκύπτουν τα εξής δεδομένα:
  • το 90,8% της ενέργειας αφορά την οδήγηση
  • το 8,6% την χρήση του κλιματισμού
  • το 3% λοιπά αξεσουάρ (π.χ. ραδιόφωνο)
  • κέρδισε 2,4% από την ανάκτηση ενέργειας
Αξιολογώντας όλα τα παραπάνω, φαίνεται γιατί η Ford Mustang Mach-E είχε περισσότερη μπαταρία από το Tesla Model Y. Το Ford χρειάστηκε το 4% της συνολικής ενέργειας για τον κλιματισμό της καμπίνας του. Στον αντίποδα, το Tesla κατανάλωσε το διπλάσιο ποσοστό για να κρατήσει δροσερό το εσωτερικό του (8,6%), αφού δείχνει να έχει σημαντικές απώλειες ενέργειες (οι ιδιοκτήτες παραπονιούνται πως η πανοραμική οροφή «βάζει ζέστη το καλοκαίρι»). Έτσι, το Model Y είχε μικρότερο απόθεμα για την οδήγηση, άρα και μικρότερο απόθεμα για την αυτονομία.

Σελίδα 1Myth Busted: Κι όμως, τα ηλεκτρικά βγάζουν πιο πολλά χλμ. στη ζέστη!
Σελίδα 2Ford Mustang Mach-E: Κέρδισε 10% στη μπαταρία & βγάζει 56 περισσότερα χιλιόμετρα
Σελίδα 3Hyundai Ioniq 6: Αύξησε πολύ την αυτονομία του & κάνει 30 παραπάνω χιλιόμετρα στο 100%
Σελίδα 4Mercedes EQA: Από το 18% τερμάτισε στο 21%
Σελίδα 5Tesla Model Y: Στη ζέστη κάνει 21 παραπάνω χιλιόμετρα
Σελίδα 6Από ισοπαλία, το Ford κέρδισε το Tesla & είχε 6% παραπάνω μπαταρία - Πώς το έκανε;
Σελίδα 7Πώς επηρεάζουν οι καιρικές συνθήκες την λειτουργία της μπαταρίας & «to be continued...»
Mercedes
Moto