Τα τελικά ευρήματα του test αυτονομίας που πραγματοποιήσαμε αλλά και η έρευνα που κάναμε οδηγούν στο εξής συμπέρασμα: υπάρχει ιδανική θερμοκρασία για την λειτουργία των μπαταριών ιόντων λιθίου και αυτή είναι μεταξύ 25-35 Βαθμών Κελσίου. Εκτός του συγκεκριμένου εύρους, η απόδοση της μπαταρίας «πέφτει».
Από τη μία πλευρά, στις πιο υψηλές θερμοκρασίες τα ιόντα λιθίου υποβαθμίζονται πιο γρήγορα, διασπώντας τα χημικά συστατικά στα κελιά των μπαταριών. Κάτι που διαπιστώσαμε κι εμείς, άλλωστε, καθώς στο μέσο του test αυτονομίας και με θερμοκρασίες άνω των 36ο Κελσίου η μέση κατανάλωση ανέβαινε προοδευτικά.
Στον αντίποδα, στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες η χωρητικότητα των μπαταριών μειώνεται. Αιτία είναι η επιμετάλλωση του λιθίου, ένα φαινόμενο κατά το οποίο επιφανειακά σχηματίζεται ένα λεπτό στρώμα από μέταλλο, δεν αξιοποιούνται στο απόλυτα τα χημικά στοιχεία της μπαταρίας, άρα περιορίζεται και η απόδοσή της.
Το παραπάνω ισχύει στη θεωρία, αλλά εμείς στο AutoΤρίτη προτιμούμε τις πράξεις. Για αυτό και θα ακολουθήσει... Part3. Ένα νέο test αυτονομίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο ταξίδι, σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Έτσι, θα διαπιστώσουμε αν η θεωρία ισχύει και στην πραγματικότητα. Μείνετε συντονισμένοι...