2 Φωτογραφίες »
Με το σύστημα τετρακίνησης «Part time» 4WD, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής κίνησης αποκλειστικά με τον πίσω άξονα.
Το «κλείδωμα» του κεντρικού διαφορικού και η επιλογή «κοντής» κλιμάκωσης κιβωτίου απογειώνει τις εκτός δρόμου δυνατότητες των οχημάτων με «Full time» 4WD τετρακίνηση.
-Τα οχήματα με σύστημα τετρακίνησης τύπου «Part time» 4WD δεν εξοπλίζονται με κεντρικό διαφορικό.
-Στα AWD συστήματα τετρακίνησης, τον ρόλο του κεντρικού διαφορικού αναλαμβάνει συνήθως ο «συνεκτικός συμπλέκτης» ή ο «πολύδισκος συμπλέκτης».
-Κάθε τετρακίνητο όχημα εξοπλίζεται με τουλάχιστον δύο διαφορικά, ένα για τον εμπρός άξονα και ένα για τον πίσω.
2 Φωτογραφίες »
Στην περίπτωση των συστημάτων «AWD», όταν δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση, το όχημα συμπεριφέρεται σαν εμπροσθοκίνητο, εξασφαλίζοντας μειωμένη κατανάλωση.
-Τα οχήματα με σύστημα τετρακίνησης τύπου «Part time» 4WD δεν εξοπλίζονται με κεντρικό διαφορικό.
-Στα AWD συστήματα τετρακίνησης, τον ρόλο του κεντρικού διαφορικού αναλαμβάνει συνήθως ο «συνεκτικός συμπλέκτης» ή ο «πολύδισκος συμπλέκτης».
-Κάθε τετρακίνητο όχημα εξοπλίζεται με τουλάχιστον δύο διαφορικά, ένα για τον εμπρός άξονα και ένα για τον πίσω.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Ξεκινώντας με το σύστημα «Full time» 4WD, το βασικότερο πλεονέκτημα είναι η άριστη συμπεριφορά του οχήματος σε δύσβατες διαδρομές και σε μοντέλα αυτού του είδους το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης είναι μονόδρομος. Παρόλα αυτά, το μεγάλο κόστος κατασκευής και συντήρησης, το αυξημένο βάρος τρίτου διαφορικού και η υψηλή κατανάλωση είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια.
Στην περίπτωση των «Part time» 4WD συστημάτων, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής κίνησης αποκλειστικά με τον πίσω άξονα, ώστε να κινηθεί οικονομικά με την επιλογή 2WD, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δε μπορεί να απολαύσει τις «αρετές» της τετρακίνησης σε δρόμους ικανοποιητικής πρόσφυσης για τους λόγους που ήδη αναφέραμε.
Στην περίπτωση των συστημάτων «AWD», το μειωμένο βάρος και η αυτοματοποιημένη διαδικασία μεταφοράς της ροπής στον πίσω άξονα όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο είναι τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα. Επίσης, όταν δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση το όχημα συμπεριφέρεται σαν εμπροσθοκίνητο εξασφαλίζοντας μειωμένη κατανάλωση. Παρόλα αυτά, δεν θα μπορούσαμε σε καμία περίπτωση να συγκρίνουμε τις «off road» ικανότητες του συστήματος AWD, με τις σαφώς ανώτερες δυνατότητες των 4WD.
Στην περίπτωση των «Part time» 4WD συστημάτων, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής κίνησης αποκλειστικά με τον πίσω άξονα, ώστε να κινηθεί οικονομικά με την επιλογή 2WD, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δε μπορεί να απολαύσει τις «αρετές» της τετρακίνησης σε δρόμους ικανοποιητικής πρόσφυσης για τους λόγους που ήδη αναφέραμε.
Στην περίπτωση των συστημάτων «AWD», το μειωμένο βάρος και η αυτοματοποιημένη διαδικασία μεταφοράς της ροπής στον πίσω άξονα όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο είναι τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα. Επίσης, όταν δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση το όχημα συμπεριφέρεται σαν εμπροσθοκίνητο εξασφαλίζοντας μειωμένη κατανάλωση. Παρόλα αυτά, δεν θα μπορούσαμε σε καμία περίπτωση να συγκρίνουμε τις «off road» ικανότητες του συστήματος AWD, με τις σαφώς ανώτερες δυνατότητες των 4WD.
Σελίδα 1 | Ξέρεις που διαφέρουν η AWD με την 4WD τετρακίνηση; |
Σελίδα 2 | 4WD. Η «γνήσια» τετρακίνηση! |
Σελίδα 3 | AWD. Το «κλειδί» της επιτυχίας των SUV |
Σελίδα 4 | Ξέρετε ότι |