Το CUPRA Formentor αποτελεί το πρώτο αυτόνομο μοντέλο της εταιρείας και αποτελεί μια ξεχωριστή σχεδιαστική οντότητα που κλέβει τις εντυπώσεις στον δρόμο με την πρώτη ματιά. Οι αθλητικές αναλογίες του με το κουπέ κόψιμο της οροφής, ο επιθετικός πρόβολος μπροστά, οι αιχμηρές γωνίες και οι τονισμένοι ώμοι δηλώνουν πως δεν πρόκειται για ένα ακόμα συνηθισμένο καθημερινό C-SUV, αλλά για μια πιο ιδιαίτερη κατασκευή. Το ίδιο και στο πίσω μέρος, όπου κάτω από το μικρό παρμπρίζ εδράζει μια φωτιζόμενη φάσα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, καθώς και οι απολήξεις της εξάτμισης.
Ανοίγοντας την πόρτα του CUPRA Formentor υπάρχει ταμπλό με ευθείες καθαρές γραμμές, υλικά από το πάνω ράφι, προσεγμένο φινίρισμα και μπόλικη ψηφιακή τεχνολογία με highlight μία στάνταρ 10άρα touchscreen στο άνω άκρο της κεντρικής κονσόλας και διάφορες μπρονζέ πινελιές που δημιουργούν ένα όμορφο αισθητικά αποτέλεσμα. Συνολικά, Η καμπίνα του Formentor δεν λες ότι έχει premium βλέψεις ή προσανατολισμό, ωστόσο ικανοποιεί απόλυτα με την ποιότητα κατασκευής, την ευρυχωρία και την πρακτικότητά της. Οι επιβάτες θα κάτσουν με άνεση στο πίσω κάθισμα, το οποίο είναι αρκετά πλατύ και ευρύχωρο στα 1,34 μέτρα, και θα έχουν «αέρα» 17,5 εκατοστών σε σχέση με τα μπροστινά καθίσματα αλλά και μεγάλο χώρο 7 εκατοστών για τα κεφάλια τους. Η ευρυχωρία στην καμπίνα οδηγεί σε έναν σχετικό συμβιβασμό στο πορτ-μπαγκάζ, αφού το Formentor μπορεί να μεταφέρει μόνο έως 450 λτ. αποσκευών. Τέλος, οδηγός και επιβάτες, δεν θα ενοχληθούν από τους αεροδυναμικούς θορύβους στο ταξίδι, αφού τα db στα 120 χλμ./ώρα δεν ξεπερνούν τα 69,8.
Κινητήρας και οδική συμπεριφορά
Ο 1,5 TSI του Formentor είναι ο γνωστός, άμεσου ψεκασμού, 4κύλινδρος turbo του ομίλου VW, ο οποίος και σε αυτή την περίπτωση, ενσωματώνει σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων και σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προσφέρει σβελτάδα σε επιτάχυνση (8,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα) και προσπεράσεις (4,8 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα και 6,1 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα). Ο 1,5 λίτρων TSI είναι απαιτητικός σε καύσιμο και όταν χρησιμοποιείται στο Formentor, αφού μέσα στην πόλη ζητάει 10 λτ./100 χλμ. και 6,4 λτ./100 χλμ. στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις που γίνονται σε πραγματικές συνθήκες, γυροφέρνει τα 9 λτ./100 χλμ. Η τσιμπημένη κατανάλωση αφήνει μια πικρή γεύση, η οποία όμως ισορροπείται από το ταμπεραμέντο του χάρη στο σφιχτό του set-up και την ικανότητά του να περάσει πάνω από το χώμα με όπλο τα 17 εκατοστά που έχει απόσταση από το έδαφος. Τέλος, τα δε φρένα του είναι πολύ καλά για την κατηγορία του, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση (100-0 χλμ./ώρα σε 37,2 μ.).
Τιμές
To CUPRA Formentor με τον 1.500άρη TSI κοστίζει από 32.990 ευρώ με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και από 35.490 ευρώ με το DSG7 κιβώτιο. Η CUPRA προσφέρει το Formentor με 4ετή εργοστασιακή εγγύηση.