ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τι καύσιμο πρέπει να καις για να καις λίγο;
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τι καύσιμο πρέπει να καις για να καις λίγο;

6.936 Επισκέψεις στο άρθρο (16/6/2015)

Αν το diesel ήρθε σαν από μηχανής θεός να κόψει και να σώσει το κόστος καυσίμου και κίνησης των αυτοκινήτων, το φυσικό αέριο (CNG), ακόμη ένα νέο καύσιμο για την Ελλάδα, διεκδικεί να φτάσει το μαχαίρι στο κόκαλο.

Αν το ντίζελ ήρθε σαν από μηχανής θεός να κόψει και να σώσει το κόστος καυσίμου και κίνησης των αυτοκινήτων, το φυσικό αέριο (CNG), ακόμη ένα νέο καύσιμο για την Ελλάδα, διεκδικεί να φτάσει το μαχαίρι στο κόκαλο. Γιατί όχι μόνο είναι πιο καθαρό από οτιδήποτε άλλο «καίγεται», αλλά θέλει να γίνει και το πιό φθηνό στη χρήση. Ισχύει όμως κάτι τέτοιο;
Το CNG διαφέρει από το diesel ριζικά. Είναι αέριο (συμπιεσμένο, αλλά αέριο) και αποτελείται κυρίως από τον πιο ελαφρύ υδρογονάνθρακα, το μεθάνιο. Καίγεται σε κινητήρες σχεδιασμένους είτε για βενζίνη είτε για diesel, με απαραίτητες (σχετικά μικρές) μετατροπές, με τους πρώτους να αποτελούν τη βάση για τα εργοστασιακά μοντέλα αυτοκινήτων, και τους δεύτερους τη βάση για τα εργοστασιακά φορτηγά και λεωφορεία.
Πως όμως συγκρίνεις κατανάλωση, όταν το ένα μοτέρ καίει καύσιμο με το λίτρο και το άλλο με το κιλό; Το CNG πωλείται στα πρατήρια με το κιλό (περίπου 0,95 λεπτά) και οι καταναλώσεις που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές είναι επίσης κιλά ανά 100 χλμ. 
Για παράδειγμα το Fiat Panda με τον 900άρη κινητήρα Twin Air Turbo, στην έκδοση CNG καίει 3,1 κιλά τα 100 χλμ. Ο απλός τρόπος να δεις αν καίει περισσότερο ή λιγότερο είναι να το μετατρέψεις σε χρήμα. Για τα 100 χλμ. λοιπόν θέλει 2.94 ευρώ. 
Η αντίστοιχη diesel έκδοση, με τον 1.300άρη Multijet αντίστοιχης απόδοσης, καίει 3,9 λτ./100χλμ. Με τιμή ντίζελ 1,20 ευρώ, θέλει 4,68 ευρώ για την ίδια απόσταση. Δηλαδή 60% παραπάνω χρήματα σε σχέση με το CNG
Αν κανείς θέλει να κάνει υπολογισμούς πιο γρήγορα για να συγκρίνει, τότε αρκεί να γνωρίζει πως με ένα κιλό CNG διανύει περίπου την ίδια απόσταση που του προσφέρει 1,3 λίτρα ντίζελ. Αν λοιπόν μιλάμε για 3,1 κιλά για το Panda, τότε αυτά αντιστοιχούν σε 4,0 λίτρα ντίζελ, όσο περίπου ανακοινώνει και το Panda 1,3 Multijet.
Συμφέρει το CNG; Πιθανώς ναι. Και λέμε πιθανώς γιατί χρησιμοποιούμε καταναλώσεις που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Δεδομένου ότι οι βενζινοκινητήρες (όπως αυτοί που είναι «γυρισμένοι σε CNG) είναι πολύ ευαίσθητοι και δύσκολα δίνουν τα χιλιόμετρα που υπόσχονται (θεωρητική αυτονομία), μπορεί η κατανάλωση του CNG στην πράξη να είναι μεγαλύτερη, ενώ το diesel είναι εγγύηση. Επειδή όμως το 60% είναι τεράστια διαφορά, όσο παραπάνω και να καίει στην πράξη το CNG, δεν θα φτάνει όσο το diesel. Αρα συμφέρει. 
Το ποια έκδοση θα προτιμήσει κανείς, από κει και πέρα, είναι άλλο θέμα. Βλέπεις η έκδοση CNG είναι 1.000 ευρώ ακριβότερη (ή 2.000 ευρώ ακριβότερη με απόσυρση!) από την Multijet. Μία διαφορά που στην χαμηλή τιμή του Panda «φαίνεται» πολύ. 
Μετά είναι το θέμα του πρατηρίου. Δεν είναι και πολλά αυτά που διαθέτουν CNG, ενώ αξίζει να γνωρίζει κανείς πως αυτά τα αυτοκίνητα καίνε πάντα και λίγη βενζίνη, άρα χρειάζονται ανεφοδιασμό και με τα δύο καύσιμα. Και το δεύτερο, η βενζίνη, και η κατανάλωσή της δεν έχει υπολογιστεί στους παραπάνω υπολογισμούς. 
Τέλος, άγνωστη θα είναι η τύχη της έκδοσης CNG στην μεταπώληση, ενώ για το ντίζελ ήδη γνωρίζουμε ότι πουλάνε σαν ζεστό ψωμί. Ειδικά όταν είναι φορτωμένα και με λίγα χιλιόμετρα.
Αρα το CNG είναι πολύ πιο καθαρό, αρκετά πιο οικονομικό στη χρήση και σίγουρα είναι το μέλλον. Βλέπουμε ότι όλες οι εταιρείες παρουσιάζουν σιγά, σιγά μοντέλα με φυσικό αέριο, ενώ φορτηγά και λεωφορεία το έχουν σαν άμεση προτεραιότητα, αν δεν το έχουν ήδη εγκαταστήσει. Θα γίνει ακόμα πιο ελκυστικό μόλις εξαπλωθούν τα πρατήρια φυσικού αερίου, για να μην πούμε τι θα γίνει μόλις βρεθεί η διαδικασία (νομικά και τεχνικά) που θα επιτρέπει να ανεφοδιάζεσαι από το φυσικό αέριο του σπιτιού σου. 
Προς το παρόν βέβαια τα πράγματα μοιάζουν απλούστερα με τη λύση του diesel. Είμαστε ήδη ευχαριστημένοι, καθώς σε σχέση με τα παλιά βενζινοκίνητα καίνε λιγότερο από τα μισά, ενώ και η τιμή του είναι φθηνότερη από τη τιμή της βενζίνης.
Εσείς τι πιστεύετε; Τι καύσιμο πρέπει να καις για να καις λίγο; Diesel ή φυσικό αέριο;

Το Fiat Panda με τον 900άρη κινητήρα Twin Air Turbo, στην έκδοση CNG καίει 3,1 κιλά τα 100 χλμ.

Το Fiat Panda με τον 900άρη κινητήρα Twin Air Turbo, στην έκδοση CNG καίει 3,1 κιλά τα 100 χλμ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
TURANZA 6 DOKIMH