- Τα καινούργια GTi είναι λίγα πλέον, τα μεταχειρισμένα όμως πολλά
- Ποτέ άλλοτε δεν μπορούσες να αγοράσεις «τόσο» αυτοκίνητο σε αυτές τις τιμές
- Εγγυημένες επιδόσεις, όχι τόσο εγγυημένη κατάσταση & αξιοπιστία
- Ή αγοράζεις τώρα το GTi που γούσταρες χθες, ή ούτε που το πλησιάζεις γιατί φοβάσαι τι έχει περάσει
Τα καινούργια GTi είναι λίγα πλέον, τα μεταχειρισμένα όμως πολλά
Τα GTi πέθαναν. Τα σκότωσαν το μάρκετινγκ, η γοητεία των SUV, η ακριβή βενζίνη και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και η δύναμη των ηλεκτρικών. Αν θες όμως GTi, ότι δεν φέρνει το μέλλον, το έχει φέρει το παρελθόν και με το παραπάνω. Και ακόμη καλύτερα, τώρα ως δεύτερο χέρι είναι και σχετικά φθηνά. Το αγοράζεις όμως το μεταχειρισμένο GTi ή ούτε για πλάκα;
Θα μπορούσες να ονομάσεις κάθε ένα μοντέλο κάθε μάρκας κάθε δεκαετίας, να «κοτσάρεις» δίπλα στο όνομά του τη λέξη GTI ή RS, ή VTS ή OPC κλπ. και θα το βρεις στις αγγελίες. Προσπάθησε όμως το ίδιο με κάθε υπάρχον ή νέο μοντέλο και θα απογοητευτείς. Η εποχή των GTi πέρασε και στα καινούργια η αξία μιας έκδοση επιδόσεων έχει χάσει πλέον την αξία της. Και πως να μην την χάσει όταν τα ηλεκτρικά στις απλές τους μόλις εκδόσεις έχουν τα ίδια άλογα και περισσότερη ροπή από κάθε GTi στα μέτρα τους; Και αυτός είναι μόνο ένας λόγος που δύσκολα θα ξαναδούμε τα GTi που θέλουμε.
Ποτέ άλλοτε δεν μπορούσες να αγοράσεις «τόσο» αυτοκίνητο σε αυτές τις τιμές
Είχαμε όμως δύο δεκαετίες γεμάτες GTi. Μικρά και μικρομεσαία, μίνι, ακόμη και μεσαία οικογενειακά-τούμπανα. Δύο δεκαετίες γεμάτες αυτοκίνητα που λατρέψαμε, χαζέψαμε και θαυμάσαμε, αλλά δεν αγοράσαμε γιατί ήταν πανάκριβα. Ήταν. Γιατί μεταχειρισμένα, και με μερικά χρονάκια στην πλάτη τους, έχουν πλέον μια τιμή που σήμερα ίσως αντέχουμε. Και για τα λεφτά τους, αγοράζεις πολύ αυτοκίνητο. Μια ματιά στις αγγελίες και η φλόγα θα φουντώσει περισσότερο από ποτέ, ειδικά με τιμές που «παίζουν» κοντά στο πορτοφόλι μας.
Εγγυημένες επιδόσεις, όχι τόσο εγγυημένη κατάσταση & αξιοπιστία
Πόσο κοντά όμως έρχεσαι στην αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου; Σίγουρα το γκάζι υπάρχει, οι επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά, οι συγκινήσεις είναι εκεί. Βέβαια έχει και τα ζητήματά του. Η κατανάλωση σίγουρα θα τσούζει, ειδικά στα παλιότερα τούρμπο θα τσούζει πολύ. Τα τέλη κυκλοφορίας «ζόρικα», και η ασφάλιση θα έχει και αυτή τα δικά της. Όμως το βασικό είναι η κατάσταση. Βλέπεις τα χρόνια εκτός από τιμή κόβουν και αξιοπιστία. Ακόμη χειρότερα όμως, ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που προκαλεί να το οδηγήσεις, να το πατήσεις, να το στρίψεις, να του «πιείς το αίμα», δεν θα είναι και ότι πιο «ξεκούραστο» μπορείς να αγοράσεις. Και ειδικά σε αυτές τις εκδόσεις, σέρβις και επισκευές μπορεί να είναι εφιάλτης.
Ή αγοράζεις τώρα το GTi που γούσταρες χθες, ή ούτε που το πλησιάζεις γιατί φοβάσαι τι έχει περάσει
Τι κάνεις λοιπόν; Το δέλεαρ μεγάλο, ακόμη μεγαλύτερο όμως το ρίσκο, σε ένα αυτοκίνητο που όσο θέλεις εσύ να το οδηγήσεις, ήθελε και ο προηγούμενος και ότι θέλεις να του κάνεις πίσω από το τιμόνι, το έκανε και ο προηγούμενος. Μπορεί να αλλάξεις ρότα και να διαλέξεις κάτι φθηνότερο στις επισκευές. Ένα μοντέλο χωρίς τούρμπο, ή κάτι πιο καινούργιο. Όμως η απόφαση παραμένει με ρίσκο.
Τι κάνεις λοιπόν; Το αγοράζεις επιτέλους το GTi που πάντα ήθελες τώρα που μπορείς, τώρα που ξέρεις πως δεν θα ξανα-υπάρξει ποτέ ξανά; Ή ούτε που το πλησιάζεις γιατί φοβάσαι ότι θα σου μείνει στα χέρια; Τι λες;