- Πολλά στοιχεία εξοπλισμού εξαφανίζονται από τα αυτοκίνητα, όπως πχ. η ρεζέρβα
- Πλέον σχεδόν κανένα μοντέλο δεν έχει τάπα ρεζερβουάρ
- Πολλοί οδηγοί φοβούνται μήπως τους κλέψουν τη βενζίνη χωρίς τάπα να κλειδώνει
- Προσφέρει ευκολία αλλά υπάρχουν και δυσκολίες
Πολλά στοιχεία εξοπλισμού εξαφανίζονται από τα αυτοκίνητα, όπως πχ. η ρεζέρβα
Δεν είναι μυστικό πως η αυτοκίνηση αλλάζει συνεχώς. Λίγο η ανάγκη για μείωση του βάρους, λίγο η ανάγκη για μείωση του κόστους, ώστε να «χωρέσουν» όλα τα σύγχρονα συστήματα και οι τεχνολογίες σε όσο το δυνατόν πιο προσιτή τιμή, έχουν οδηγήσει σε μια νέα «κανονικότητα» στην αυτοκίνηση. Τρανό παράδειγμα η σταδιακή «εξαφάνιση» της ρεζέρβας από τα αυτοκίνητα.
Πλέον σχεδόν κανένα μοντέλο δεν έχει τάπα ρεζερβουάρ
Όμως εκτός από τη ρεζέρβα, στα σύγχρονα μοντέλα λείπει και κάτι ακόμα, η τάπα βενζίνης. Δε μιλάμε για το κλασικό πορτάκι που ανοίγει συνήθως μέσα από την καμπίνα ή με το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου, αλλά για την πλαστική τάπα που σφραγίζει το στόμιο του ρεζερβουάρ. Πλέον, αντί για την βιδωτή πλαστική τάπα, υπάρχει απλά ένα απλό κλείστρο, που με τη βοήθεια ενός ελατηρίου σφραγίζει προς τα έξω εμποδίζοντας την είσοδο σκόνης και υγρασίας στο ρεζερβουάρ, ενώ όταν ανεφοδιάζεται με καύσιμο το όχημα, η μάνικα της αντλίας απλά το σπρώχνει προς τα μέσα.
Πολλοί οδηγοί φοβούνται μήπως τους κλέψουν τη βενζίνη χωρίς τάπα να κλειδώνει
Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν αχρείαστη τη συγκεκριμένη προσθήκη, ενώ κάποιοι το θεωρούν πιο επικίνδυνο να τους κλέψουν καύσιμο από το αυτοκίνητό τους. Στην πραγματικότητα όμως τίποτα από τα παραπάνω δε συμβαίνει. Η συγκεκριμένη κατασκευή, καθιστά πιο γρήγορο και εύκολο τον ανεφοδιασμό (μη ξεχνάμε πως στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα δημοφιλή τα self service βενζινάδικα) και σύμφωνα με ειδικούς, εκλύονται λιγότερες αναθυμιάσεις και άρα είναι πιο ασφαλές. Επίσης, το όλο σύστημα είναι έτσι κατασκευασμένο, που καθιστά πρακτικά αδύνατο να σου κλέψουν καύσιμο από το ρεζερβουάρ.
Προσφέρει ευκολία αλλά υπάρχουν και δυσκολίες
Και μπορεί η όλη σκέψη να κερδίζει χρόνο και καθαρά χέρια κατά τον ανεφοδιασμό και να τον κάνει πολύ πιο ασφαλή, όμως υπάρχουν και… δυσκολίες. Αρχικά, σε περίπτωση που μείνεις από καύσιμο, τότε η προσθήκη καυσίμου από μπιντόνι είναι ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτεί ειδικό μακρύ στόμιο, το οποίο ωστόσο πολλοί κατασκευαστές το προσφέρουν εργοστασιακά. Επίσης, μπορεί να μειώνει τις αναθυμιάσεις κατά τον ανεφοδιασμό και να μην υπάρχει «κίνδυνος» να χάσεις ή να ξεχάσεις την τάπα, ωστόσο αν παραγεμίσεις το ρεζερβουάρ, τότε για τα πρώτα χιλιόμετρα ίσως σε συνοδεύει έντονη μυρωδιά καυσίμου. Τέλος, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, σε περίπτωση που θες να «αντλήσεις» καύσιμο πχ. για να βοηθήσεις ένα άλλο όχημα που ξέμεινε, τότε απλά δεν γίνεται.