Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το συχνότερο λαμπάκι ζημιάς που ανάβει στα σύγχρονα αμάξια

 Σχολιάστε 
8.014 Επισκέψεις στο άρθρο (3/9/2024)
Το συχνότερο λαμπάκι ζημιάς που ανάβει στα σύγχρονα αμάξια
2 Φωτογραφίες »

- Σήμερα το βρίσκεις σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα
- Πολλοί οδηγοί το βλέπουν να ανάβει & δεν έχουν ιδέα τι είναι ή τι να κάνουν
- Δείχνει ότι έχει πέσει η πίεση σε κάποιο από τα λάστιχα
- Στο πρώτο βενζινάδικο πρέπει να το τσεκάρεις

Επικίνδυνο αν το αγνοείς

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν 2-3 λαμπάκια για ζημιές και τέλος. Ένα λαμπάκι θερμοκρασίας νερού, ένα για το λάδι, άντε και 2-3 ακόμα, του αερόσακου, της ρεζέρβας του ντεπόζιτου και το γνωστό σε όλους μας check engine. Αυτό όμως δεν ισχύει στα πιο καινούργια αυτοκίνητα, τα οποία ομολογουμένως έχουν πολύ περισσότερες ενδείξεις στο καντράν τους.

Λαμπάκια για το ηλεκτρικό σύστημα (δυναμό, στάθμη μπαταρίας κλπ.), λαμπάκια για το χειρόφρενο, τις ζώνες ασφαλείας, τα φώτα (στάθμευσης, πορείας, ομίχλης κλπ.), τα συστήματα ABS & ESP, για κάποια ανοιχτή πόρτα, το cruise control, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, το immobilizer και τόσα ακόμα. Πραγματικά μιλάμε για 10άδες ενδείξεις, που αν δεν διαβάσεις ξανά και ξανά το σχετικό βιβλιαράκι του κατασκευαστή, δύσκολα θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις αν ποτέ ανάψει.

Μαζί με όλα τα άλλα και η πίεση ελαστικών

Υπάρχει όμως ένα λαμπάκι που έκανε την εμφάνισή του στα mainstream αυτοκίνητα την τελευταία δεκαετία και έχει να κάνει με την πίεση των ελαστικών. Το σύστημα TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), είναι στάνταρ πλέον στα περισσότερα καινούργια οχήματα. Όπως λέει και το όνομά του, έχει να κάνει με την πίεση του αέρα στα λάστιχα του αυτοκινήτου.

Το σύστημα αποτελείται από έναν κεντρικό εγκέφαλο, ο οποίος παίρνει σήμα από τις βαλβίδες των 4 ελαστικών του αυτοκινήτου. Υπάρχουν συστήματα που μετρούν συνεχώς την πίεση και δείχνουν στον πίνακα οργάνων της ακριβή πίεση του κάθε ελαστικού. Στα πιο απλά συστήματα, ο οδηγός (ή κατά τη συντήρηση) φουσκώνει στη σωστή πίεση τα 4 ελαστικά του αυτοκινήτου και στη συνέχεια καλιμπράρει το σύστημα, δίνοντας την εντολή ότι αυτή είναι η σωστή πίεση.

Όταν κάποιος αισθητήρας «πιάσει» διαφορετική από την προκαθορισμένη ένδειξη, τότε ανάβει το σχετικό λαμπάκι στον πίνακα οργάνων. Πρόκειται για ένα κίτρινο θαυμαστικό μέσα σε ένα σχήμα σαν πέταλο.


Το σύστημα TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), είναι στάνταρ πλέον στα περισσότερα καινούργια οχήματα.
2 Φωτογραφίες »

Το σύστημα TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), είναι στάνταρ πλέον στα περισσότερα καινούργια οχήματα.

Τι κάνω αν ανάψει;

Εφόσον ανάψει η συγκεκριμένη ένδειξη, πρέπει να μειώσετε ταχύτητα και να σταματήσετε κάπου με ασφάλεια ώστε να ελέγξετε τα λάστιχα. Αν δεν δείτε κάποιο λάστιχο αισθητά πεσμένο, τότε καλό είναι να πάτε στο κοντινότερο βενζινάδικο για έλεγχο με το σχετικό μηχάνημα. Εφόσον το λάστιχο έχει χάσει σχεδόν όλο του τον αέρα, τότε πρέπει αναγκαστικά να το αντικαταστήσετε με ρεζέρβα ή να το φουσκώσετε με το κιτ επισκευής και να επισκεφτείτε το κοντινότερο βουλκανιζατέρ.

Υπάρχουν ωστόσο περιπτώσεις που η σχετική ένδειξη μπορεί να ανάψει και χωρίς να υπάρχει απαραίτητα πρόβλημα. Αυτό μπορεί να συμβεί με απότομη αλλαγή της θερμοκρασίας (πχ. τώρα που έχει καύσωνα) ή αν πέσετε σε κάποια μεγάλη λακκούβα με μεγάλη ταχύτητα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν πρέπει να το αγνοείτε, ειδικότερα αν κινείστε με μεγάλη ταχύτητα. Εφόσον ελέγξετε ότι όλα τα λάστιχα σας είναι οκ, τότε ίσως χρειαστεί να καλιμπράρετε εσείς το σύστημα, ώστε να σβήσει το λαμπάκι. Αυτό γίνεται μέσα από το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου, στο μενού των ρυθμίσεων και πρέπει να έχετε ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο.

Autotriti.gr
ASFALISH PSILA GRAMMATA