Όταν όλες οι μάρκες έχουν πέσει με τα μούτρα στην ηλεκτροκίνηση, η Toyota είναι η μόνη που δημιουργεί ελπίδα για τους λάτρεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όχι όμως όπως νομίζεις!
Όχι, δεν τρελάθηκε η Toyota να επιμένει στη βενζίνη όταν όλος ο πλανήτης αλλάζει και γίνεται ηλεκτρικός. Δεν είναι όμως και μέρος του «τσουνάμι» κατασκευαστών που ανακοινώνουν και λανσάρουν το ένα ηλεκτρικό μετά το άλλο. Γιατί η Toyota κάτι έχει στο μυαλό της.
Για την ακρίβεια, όχι η Toyota, αλλά ο Toyoda. O Akio Toyoda, ο επικεφαλής της μάρκας, θέτει τον στόχο της αυτοκίνησης: ουδέτερους ρύπους άνθρακα. Το ίδιο όπως και οι άλλες μάρκες. Με μία όμως σημαντική διαφορά. Θέλει να το κάνει χωρίς να καταστρέψει την αυτοκίνηση. Και πιο ειδικά, την αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικότερα της Ιαπωνίας.
Και αυτό, λέει ο ίδιος, θα γίνει σταματώντας την απόρριψη των συμβατικών και υβριδικών έναντι των ηλεκτρικών μοντέλων (με μπαταρία). Η διαφορά, για τον Toyoda είναι το καύσιμο. Έτσι πριν λίγες μέρες, κάθισε πίσω από το τιμόνι μίας αγωνιστικής Corolla 1,6 και έκανε 24ωρο αγώνα αντοχής. Με μηδενικούς ρύπους. Και καύσιμο το υδρογόνο.
Η Toyota δεν αντιτάσσεται στην ηλεκτροκίνηση, ούτε γιατί δεν έχει την τεχνολογία, ούτε γιατί, όπως λένε κάποιοι είναι πίσω στα ηλεκτρικά. Λόγια του ίδιου του Toyoda αυτά. Αυτό που φαίνεται όμως από την μέχρι τώρα συμπεριφορά της μάρκας είναι πως αντιτάσσεται στις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Οι κριτικοί λένε πως οι μπαταρίες από μόνες τους έχουν τα δικά τους προβλήματα (πόροι, πρώτες ύλες, ενέργεια παραγωγής, κόστος και ενέργεια ανακύκλωσης). Μετατοπίζουν επίσης τόσο την παραγωγή όσο και την εξέλιξη τους μακριά από χώρες με μέχρι τώρα ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Ιαπωνία.
Η Toyota θέλει τα δικά της αυτοκίνητα μηδενικών (ή καλύτερα ουδέτερων) ρύπων να έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου. Παράγουν μόνο νερό στην εξάτμιση, και έχουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που για 100 και πλέον χρόνια έκαναν το αυτοκίνητο αντικείμενο πόθου. Σε αντίθεση, για παράδειγμα, με τα... ψυγεία.
Ναι, η Toyota θα λανσάρει και άλλα ηλεκτρικά (μπαταρίας) εκτός από το bZ4X, όμως το στοίχημα είναι το υδρογόνο ως καύσιμο. Και για όσους θέλουν τα αυτοκίνητα να έχουν το σημερινό τους χαρακτήρα, και τον σημερινό τους ήχο, η Toyota είναι η μάρκα που δημιουργεί αυτή την ελπίδα για το μέλλον.
Τι λες; Αξίζει τον κόπο; Είναι κάτι που νομίζεις θα καταφέρει; Ή μήπως επιμένει άσκοπα, ειδικά με δεδομένο το πόσο έχει προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση από τις άλλες μάρκες; Εσύ, ελπίζεις;
Δες πως λειτουργεί ο κινητήρας της Toyota που καίει υδρογόνο και στην εξάτμιση βγάζει... καθαρό νερό: