Αν τα γονίδια είναι εύκολο να περνούν από γενιά σε γενιά, πόσο πιθανό είναι αυτό να συμβαίνει όταν μια φίρμα δημιουργεί από το μηδέν μια νέα σειρά μέσα στην γκάμα της; Η BMW περπάτησε σε αβάδιστα μονοπάτια λανσάροντας την σειρά «i». Μάλιστα την «επάνδρωσαν» τη με δύο μοντέλα πλήρως αντίθετα μεταξύ τους, ένα compact ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το i3 και ένα υβριδικό supercar, την i8. Είναι όμως δυνατόν ένα μικρό αυτοκίνητο να κρύβει μέσα του την πολυτέλεια ενός supercar;
Με σήμα κατατεθέν τα «νεφρά»
Αν υπάρχει κάτι το οποίο χαρακτηρίζει το σχεδιαστικό design όλων των μοντέλων της BMW, αυτό είναι αναμφίβολα η γρίλια της μάσκας που χωρίζεται στη μέση σχηματίζοντας δύο «νεφρά». Δε γινόταν λοιπόν να μην περάσει αυτή η φιλοσοφία και στα i3 και i8, τα οποία μπορεί να έχουν κλειστή μάσκα, ωστόσο οπτικά διαθέτουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Επιπλέον στο i3 θα συναντήσουμε πολλές σχεδιαστικές τεχνικές που υπάρχουν και στο i8 παρόλο που έχουν τελείως διαφορετικά αμαξώματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το επονομαζόμενο «black belt», που ξεκινά από το καπό, διατρέχει την οροφή και καταλήγει στο πίσω τμήμα, αλλά και η σχεδίαση «streamflow» με τα παράθυρα να συγχωνεύονται το ένα μέσα στο άλλο, αντίστοιχη της μεθόδου «layering» που εφαρμόζεται στην i8, οποία επιτρέπει στις επιφάνειες και στις ακμές της i8 να αλληλοκαλύπτονται.
Παράλληλα πολλές φορές η πολυτέλεια «κρύβεται» σε μέρη που δεν φαίνονται με το μάτι, όπως είναι τα υλικά κατασκευής του αμαξώματος. Το i3 λοιπόν χρησιμοποιεί για πρώτες ύλες κατασκευής τα ανθρακονήματα και το αλουμίνιο, όπως ακριβώς και το i8.
Μεγαλύτερη πολυτέλεια στα ενδότερα
Περνώντας στο εσωτερικό του i8, δε θα σου προκαλέσουν εντύπωση τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ποιότητας και τα high-tech στοιχεία του. Όχι γιατί δεν είναι εντυπωσιακά, αλλά γιατί τα περιμένεις από ένα supercar. Αυτό που δεν περιμένεις –οκ σίγουρα το ψυλλιάζεσαι- είναι πως το ίδιο ισχύει και στο θάλαμο επιβατών του i3. Αυτός παραπέμπει περισσότερο σε επαγγελματικό γραφείο υψηλόβαθμου στελέχους, παρά σε ένα παραδοσιακό εσωτερικό αυτοκινήτου, με αρκετό δέρμα, ξύλο, αλλά και επένδυση που παραπέμπει στο ανθρακόνημα του πλαισίου, ενώ δύο οθόνες είναι αποκλειστικά υπεύθυνες για να μεταφέρουν όλες τις πληροφορίες στους επιβάτες.
Οδηγώντας με ένα πεντάλ
To σύστημα ηλεκτροκίνησης eDrive της BMW δεσπόζει στα δύο μοντέλα της βαυαρικής φίρμας. Σε αυτό ένα πάτημα του πεντάλ γκαζιού για να αξιοποιήσετε τη μέγιστη ροπή και να επιταχύνετε δυναμικά και σχεδόν αθόρυβα, ενώ παράλληλα με το ίδιο πεντάλ μπορείτε να φρενάρετε, επειδή τη στιγμή που αφήνετε το πεντάλ του γκαζιού, το αυτοκίνητο επιβραδύνει για να φορτίσει την μπαταρία.
Στο i8 επιπλέον εκτός από τη δυνατότητα της οδήγησης αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, ο ηλεκτροκινητήρα του συνδυάζεται με ένα τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λτ. χαρίζοντας στο γερμανικό μο362 ίππους και 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4 δλ.
Φυσικά η τεχνολογία δεν θα μπορούσε να μην έχει την τιμητική της σε αυτοκίνητα που θέλουν να φέρουν το μέλλον πιο κοντά με τα ίδια μοντέλα εκτός των πολλών άλλων, μέσω της εφαρμογής BMW i Remote App για λειτουργικά συστήματα iOS και Android, το smartphone σας λειτουργεί ως «προέκταση» του BMW i8.
Εκτός απο κάποια σχεδιαστικά στοιχεία, ουδεμία σχέση υπάρχει ανάμεσα στα δυο μοντέλα των άκρων... τα μεγαλύτερα θύματα της αγοράς αυτοκινήτου ειναι αυτοί που αγοράζουν a160 diesel με 90 άλογα και δίνουν κοντα 30 χιλ (που σε άλλες εταιρίες υπάρχουν διαμάντια αυτοκίνητα σε αυτά τα χρήματα) κ νομίζουν οτι οδηγούν premium αυτοκίνητο... ηθελα να ήξερα τι σκέφτονται, όταν δεν μπορούν να εκκινήσουν στο φανάρι γρηγορότερα απο ένα fiat panda...
Φίλε νίκο δεν νομίζω ότι ένα Α160D δεν μπορεί να εκκινήσει γρηγορότερα απο ενα fiat panda. Μη τα ισοπεδώνουμε όλα. Οσο για την τιμή οτι είναι αρκετά τσιμπημένη σε αυτό συμφωνώ.
Εκτός απο κάποια σχεδιαστικά στοιχεία, ουδεμία σχέση υπάρχει ανάμεσα στα δυο μοντέλα των άκρων... τα μεγαλύτερα θύματα της αγοράς αυτοκινήτου ειναι αυτοί που αγοράζουν a160 diesel με 90 άλογα και δίνουν κοντα 30 χιλ (που σε άλλες εταιρίες υπάρχουν διαμάντια αυτοκίνητα σε αυτά τα χρήματα) κ νομίζουν οτι οδηγούν premium αυτοκίνητο... ηθελα να ήξερα τι σκέφτονται, όταν δεν μπορούν να εκκινήσουν στο φανάρι γρηγορότερα απο ένα fiat panda...
Φίλε νίκο δεν νομίζω ότι ένα Α160D δεν μπορεί να εκκινήσει γρηγορότερα απο ενα fiat panda. Μη τα ισοπεδώνουμε όλα. Οσο για την τιμή οτι είναι αρκετά τσιμπημένη σε αυτό συμφωνώ.