Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Υπάρχει περίπτωση να γίνουν υποχρεωτικά τα ηλεκτρικά μέχρι το 2030;

Υπάρχει περίπτωση να γίνουν υποχρεωτικά τα ηλεκτρικά μέχρι το 2030;

6.594 Επισκέψεις στο άρθρο (18/12/2021)

Μπορεί η εξαγγελία για απαγόρευση των συμβατικών το 2030 να δίνει το σωστό μήνυμα για την κατεύθυνση που πρέπει να πάρει η αγορά και οι επενδύσεις, όμως είναι απίθανο να εφαρμοστεί σε μόλις 8 χρόνια.

Μπορεί το 2030 να ακούγεται χρονιά που λαμβάνει χώρα κάποια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Είναι όμως σε μόλις 8 χρόνια, και η απαγόρευση των συμβατικών τόσο σύντομα φαίνεται πως θα είναι εξίσου φανταστική. Το ερώτημα είναι πόση παράταση θα πάρει.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Σίγουρα η στροφή στην ηλεκτροκίνηση είναι αναπόφευκτη. Αν δεν φαινόταν τόσο σίγουρη πριν από 2 ή 3 χρόνια, σήμερα είναι μάλλον δύσκολο να μην αποδεχτεί κανείς τη μοίρα των αυτοκινήτων του μέλλοντος, είτε του αρέσει είτε όχι.

Ήδη τα ηλεκτρικά έχουν πάρει μεγάλο μερίδιο της αγοράς, και σε κάποιες χώρες όπως η Νορβηγία, είναι πλέον σχεδόν κατ΄ αποκλειστικότητα τα αυτοκίνητα που αγοράζει ο κόσμος. Και είναι φυσικό και η Ελλάδα να θέλει να θέσει τους ίδιους στόχους, για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας μας. Όμως πριν απαγορευτούν τα συμβατικά, και γίνει η ηλεκτροκίνηση υποχρεωτική, μερικά πράγματα πρέπει να αλλάξουν. Και να αλλάξουν πολύ!

Σίγουρα σε ό,τι έχει να κάνει με τις υποδομές, θα βρεθούν πολλές (δυστυχώς ξένες) εταιρείες που θα έρθουν να επενδύσουν σε μία τόσο σίγουρη επιχείρηση. Αν όχι το 2030, σίγουρα εντός της ερχόμενης δεκαετίας τα αυτοκίνητα και στην Ελλάδα θα γίνουν ηλεκτρικά, και η επένδυση θα φέρει κέρδος. Αυτό το κομμάτι, ίσως με την γνωστή ελληνική καθυστέρηση, θα γίνει σίγουρα. Μένει να δούμε αν η καθυστέρηση θα είναι η αιτία που θα δώσει την πρώτη παράταση στο 2030.

Το άλλο κομμάτι είναι η παραγωγή ηλεκτρισμού. Η Ελλάδα τώρα μόλις βγαίνει από την εποχή του λιγνίτη, και με την αύξηση της ζήτησης λόγω ηλεκτρικών (αλλά και με τους καυστήρες που σταδιακά θα απαγορευτούν), ακόμη δεν έχει βρεθεί το μείγμα της παραγωγής ενέργειας. Θα είναι το 2030 έτοιμη η χώρα να προσφέρει τόσο ρεύμα; Ή μήπως μέχρι να βρούμε αν θέλουμε ηλιακά, αν μας χαλάνε οι ανεμογεννήτριες στα βουνά ή στη θάλασσα, και αν το φυσικό αέριο είναι λύση ή «μπάλωμα» σε βάθος χρόνου για την παραγωγή ηλεκτρισμού, θα έχουμε αφήσει το 2030 και θα ετοιμαζόμαστε για το 2040;

Και φυσικά υπάρχει το κομμάτι της αγοράς. Σε μία χώρα που η απόκτηση καινούργιου αυτοκινήτου γίνεται μετρητοίς, πως περιμένει η κυβέρνηση να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση που είναι σημαντικότερα ακριβότερη στην αγορά; Ή μήπως νομίζει κανείς πως όλες οι άλλες χώρες στις οποίες η ηλεκτροκίνηση κλέβει πωλήσεις, βγάζουν οι «πλούσιοι» Ευρωπαίοι τα λεφτά τους από την τράπεζα και τα δίνουν για να πάρουν αυτοκίνητο; Απολύτως όχι.

Αν η αγορά δε δώσει πρώτα τρόπο απόκτησης αυτοκινήτου χωρίς μετρητά, με προγράμματα πίστωσης και χρηματοδότησης, αλλά και γενναιόδωρες μειώσεις φόρων από το δημόσιο, θα κάθονται οι φορτιστές αχρησιμοποίητοι στις άκρες των δρόμων, και ανεμογεννήτριες θα γυρίζουν άδικα στα κορφοβούνια όσο απλά η αγορά θα ανακυκλώνει μεταχειρισμένα εισαγωγής.

Οπότε πόσο πιθανό είναι να δούμε όλες αυτές τις αλλαγές; Πόσο πιθανό είναι το 2030 να αλλάξει κάτι τόσο δραστικά; Και τελικά εσείς πόσα χρόνια παράταση βλέπετε και σε αυτή την εξαγγελία;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
Autotriti.gr