Στο ένα test μετά το άλλο τα ελαστικά της Pirelli πατώνουν. Ανέβηκε τόσο ο ανταγωνισμός ή ξέχασε η Pirelli να φτιάχνει λάστιχα; Μήπως η εξαγορά από τους Κινέζους έσωσε τα ταμεία και έβλαψε την ποιότητα των προϊόντων της; Εσείς τι λέτε;
Η απογοητευτική εικόνα των ελαστικών της Pirelli στις σχετικές συγκριτικές δοκιμές από τον ειδικό τύπο προκαλεί ερωτηματικά. Τα Pirelli πατώνουν μένοντας πίσω σε επιδόσεις όχι μόνο απέναντι σε premium και επώνυμους κατασκευαστές, αλλά και κόντρα σε low budget προτάσεις.
Στο πρόσφατο τεστ του AutoTρίτη Test Center για θερινά ελαστικά που προορίζονται για SUV μοντέλα, το Pirelli Scorpio Verde έμεινε τελευταίο ανάμεσα στα 5 ελαστικά που δοκιμάστηκαν (με αλφαβητική σειρά, Bridgestone Turanza T005, Falken ZIEX ZE 310 Ecorun Goodyear EfficientGrip 2 SUV και Toyo Proxes Comfort τα άλλα τέσσερα) στη διάσταση 215/60 R17.
Πάτωσε όμως και σε test θερινών ελαστικών της ADAC, όπου ο γερμανικός οργανισμός επέλεξε τα δημοφιλή μεγέθη θερινών ελαστικών 205/55 R16 και 225/50 R17.
Πριν από 2 χρόνια πάλι στη μεγάλη δοκιμή του AutoTρίτη σε θερινά ελαστικά 205/55 R16 το Pirelli P7 πήγε… άπατο. Και τότε, και φέτος, η Pirelli είχε αρνηθεί να παραχωρήσει ελαστικά για δοκιμή, τα οποία τελικά αγοράσαμε. Μετά από τις επιδόσεις των ελαστικών μοιάζει προφανές γιατί η ιταλική φίρμα δεν ήθελε να δώσει ελαστικά: Ήθελε να κρύψει τις αδυναμίες των προϊόντων της απέναντι στον επώνυμο ανταγωνισμό.
Ιταλική είπαμε; Για μισό λεπτό. Η κινέζικη China National Chemical Corporation (ChemChina) και συγκεκριμένα η θυγατρική της China National Tire & Rubber Co. (CNRC) έχει αγοράσει ένα μεγάλο πακέτο μετοχών της Pirelli.
Δηλαδή, τα ελαστικά της Pirelli κατασκευάζονται στην Κίνα με ό,τι αυτό συνεπάγεται; Επί του παρόντος, εννέα από τους 10 μεγαλύτερους κατασκευαστές ελαστικών στον κόσμο έχουν δικές τους βάσεις παραγωγής στην Κίνα. Μεταξύ εκείνων των εταιρειών που επέλεξαν πρόσφατα να εμπλακούν στην Κίνα είναι φυσικά και η Pirelli, η οποία όμως πλέον εξυπηρετεί και τοπικά οικονομικά συμφέροντα.
«Η Pirelli έχει δώσει βάρος στα αγωνιστικά πρωταθλήματα F1 και WRC» θα πει κάποιος. Και όντως την βλέπουμε ως αποκλειστικό προμηθευτή 2 δημοφιλών αγωνιστικών πρωταθλημάτων. Μα και εκεί αντιμετωπίζει πολλά και σοβαρά προβλήματα.
Τα ελαστικά της F1 δέχονται τεράστιες καταπονήσεις λόγω του σχεδιασμού των μονοθεσίων. Οι ξαφνικές αστοχίες που στοίχησαν τη νίκη στο Μαξ Φερστάπεν στο GP του Αζερμπαϊτζαν, αλλά και που έχουν χαλάσει αγώνες πολλών άλλων οδηγών επειδή έχασαν ξαφνικά την πρόσφυσή τους ή υπερθερμάνθηκαν εύκολα, είναι απλά αποτέλεσμα των υπερβολικών απαιτήσεων που υπάρχουν από τα Pirelli. Από την άλλη, η πολλαπλότητα και πολυπλοκότητα των άγριων επιφανειών στις οποίες τρέχει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally σίγουρα θα αποτελέσει μια πρόκληση για την Pirelli, η οποία δεν έχει την εμπειρία ετών της Michelin.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Με αυτά και με αυτά είναι απορίας άξιο που κάποιες εταιρείες εξακολουθούν να επιλέγουν Pirelli ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης. Η αλήθεια είναι πως αυτές έχουν μειωθεί σημαντικά. Από τη σχετική καταγραφή των ελαστικών στα μοντέλα που δοκιμάσαμε μέχρι σήμερα, στα 200 και πλέον μοντέλα που μετρήθηκαν λιγότερα από 15 φορούσαν Pirelli ως πρώτη τοποθέτηση (και από αυτά τα περισσότερα αφορούσαν το Pirelli P Zero, ένα ειδικό σπορ και όχι τόσο καθημερινό ελαστικό) με τη μερίδα του λέοντος να ανήκει κατά σειρά σε Bridgestone, Continental, Goodyear και Michelin.
Τι συμβαίνει λοιπόν με την Pirelli;
«Ξέχασε» να φτιάχνει καλά καθημερινά ελαστικά ; Θυσιάζει την ασφάλεια στο κράτημα και στο φρενάρισμα στο βωμό του κέρδους; Δεν έχει πια σε προτεραιότητα τον μέσο κάτοχο αυτοκινήτου; Εσείς τι λέτε;