Τους πάταγε όλους, αλλά ζοριζόταν στην πρόσφυση
107.649 Επισκέψεις στο άρθρο (3/5/2024)
3 Φωτογραφίες »
Το Uno Turbo αποτέλεσε τον πρώτο καθαρόαιμο «φθηνό φονέα γιγάντων» και για αυτό αγαπήθηκε όσο λίγα. Το χαμηλό βάρος και οι τουρμπάτοι κινητήρες, σε συνδυασμό με την χαμηλή τιμή του, έκαναν πολλούς νέους της εποχής να το λατρέψουν και όσους το έβρισκαν απέναντί τους να το βλέπουν και να… αλλάζουν δρόμο. Στα ατού του και τα εξαιρετικά φρένα του, με δίσκους μπρος-πίσω (αεριζόμενοι εμπρός), προσέφερε απλόχερα εμπιστοσύνη σε κάθε πάτημα του πεντάλ φρένου.
Ωστόσο, εκτός από τα γκάζια, χρειάζεσαι και… κρατήματα. Δεν είναι ότι το μικρό ιταλικό supermini δεν τα είχε, το χαμηλό βάρος και η σφιχτούτσικη ανάρτηση έκαναν τη δουλειά τους, ωστόσο το πρόβλημα βρισκόταν στην μεταφορά της ισχύος στην άσφαλτο, δηλαδή την ελκτική του πρόσφυση. Σε αυτό δεν βοηθούσαν ούτε οι μικροί τροχοί με τα λεπτά ελαστικά, ούτε το ελαφρύ και με μέτρια πληροφόρηση τιμόνι, τα οποία σε συνδυασμό την έκρηξη ροπής όταν ξυπνούσε το turbo (ελέω turbo lag), έκαναν το τιμόνι να «ψαρεύει» και το τουρμπάτο Fiatάκι να έχει την τάση να πηγαίνει… ευθεία όταν πατούσες παραπάνω γκάζι στις στροφές.
Η παραγωγή του Uno Turbo ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 1994, όταν και έκανε το ντεμπούτο του ο αντικαταστάτης του και έτερος «φονέας γιγάντων», Fiat Punto GT. Ο 14άρης κινητήρας του Uno Turbo συνέχισε την καριέρα του κάτω από το καπό του «Πουντότζιτου» με μεγαλύτερη ισχύ, συνεχίζοντας να δημιουργεί φανατικούς οπαδούς αλλά και… «haters», ενώ ανα τα χρόνια υπήρξαν πολλοί τρόποι βελτίωσης, από τους εύκολους που έδιναν στη στιγμή 10-20 άλογα, μέχρι ακραίες κατασκευές που έδιναν στο ιταλικό μικρό ισχύ εκατοντάδων ίππων.
#memories: Fiat Punto GT (πάτησε πάνω στην εικόνα)
Σελίδα 1 | Fiat Uno Turbo: Ο πρώτος ιταλικός «πύραυλος τσέπης» |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό που άφησε εποχή |
Σελίδα 3 | Η δεύτερη γενιά με ακόμα περισσότερα γκάζια! |
Σελίδα 4 | Τους πάταγε όλους, αλλά ζοριζόταν στην πρόσφυση |