Διαβάστηκε από 7276αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/3/2009
Στην Ελλάδα το Μάιο
Η Ford με την τελευταία έκδοση του Focus II κρατάει ζωντανή την παράδοσή της στην
κατασκευή σπορ αυτοκινήτων με το λογότυπο - ή καλύτερα τη φιλοσοφία- "RS" (Rallye Sport).
Το νέο RS είναι το αντιπροσωπευτικό παράδειγμα
του θρυλικού ονόματος.
Φήμες και τροπές
H έντονη φημολογία περί RS ξεκίνησε πριν από 8 μήνες περίπου. Θα βγει; Πόσα άλογα θα έχει; Θα είναι συλλεκτικό όπως το προηγούμενο; Θα έχει τετρακίνηση και αν δεν έχει, πώς θα στρίβει; Αυτά ήταν μερικά μόνο από τα χιλιάδες ερωτήματα των απανταχού φανατικών όχι μόνο Fordάκηδων, αλλά γενικότερα αυτοκινητόφιλων και τελικά η απάντηση της Ford ήταν η καλύτερη δυνατή. Το νέο RS είναι ο συνεχιστής της 40χρονης παράδοσης της εταιρείας στην κατασκευή σπορ -με όλη τη σημασία της λέξης- αυτοκινήτων. Με βάση το προηγούμενο σπλάχνο της Team RS (Ford Focus ST), το αγωνιστικό παρακλάδι της Ford εξέλιξε το RS και παρά τα ορατά σε ορισμένα σημεία κοινά τους στοιχεία, κατάφερε να "βγάλει" από μέσα του αυτό που όλοι περιμέναμε. Και αυτό με ιπποδύναμη 305 ίππων και μετάδοση της κίνησης στον εμπρός άξονα.
ARέSει γιατί το δείχνει...
Εμφανισιακά το πρώτο teaser για το RS έδειχνε ένα εξαιρετικά άγριο μπροστινό μέρος με επιθετικό προφυλακτήρα και αεραγωγούς στο καπό, στα πρότυπα του Escort RS Cosworth. Με το φως της δημοσιότητας φάνηκαν και τα υπόλοιπα στοιχεία της έντονης προσωπικότητάς του και αν και κραυγαλέο, έτσι έπρεπε να είναι. Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, οι καθρέφτες, τα βράγχια στα μπροστινά φτερά, η ασυνήθιστη αεροτομή και ο υπερβολικός σε όψη διαχύτης στο πίσω μέρος είναι μαύρης λακαριστής απόχρωσης και σε κάθε ένα από τα τρία χρώματα που θα διατίθεται το RS (πράσινο Ultimate Green, μπλε Performance Blue και λευκό Frozen White) αρκεί για να μαγνητίσει τα βλέμματα. Τα αυξημένα μετατρόχια επέφεραν και αύξηση του πλάτους και έτσι το RS απέκτησε πιο φουσκωμένα φτερά εμπρός και πίσω, ενώ οι τροχοί των 19 ιντσών και το χαμηλό προφίλ τους (Continental Sport Contact 235/35) συμπληρώνουν τη "δρομίσια" αγωνιστική έκδοση του Focus. Αυτό που δύσκολα θα αντιληφθεί κανείς, είναι ότι ακόμα και τα κραυγαλέα στοιχεία στην εμφάνισή του αποδεικνύουν, ότι για το RS τίποτα δεν είναι τυχαίο, αφού εστιάζει στην οδική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μεγάλος (Cd=0,38), ωστόσο φορτίζει με αέρα τη μεγάλη πίσω αεροτομή, επιτυγχάνοντας μηδενική άντωση στο αμάξωμα σε πολλά χιλιόμετρα.
Θέλω να το αγοRάSω
Το Focus RS θα εισαχθεί στη χώρα μας το Μάιο, σε 20 αντίτυπα αποκλειστικά πράσινου χρώματος. Τους επόμενους μήνες -μέχρι και το τέλος του έτους που διανύουμε- θα εισαχθούν άλλα 80 αυτοκίνητα σε όλα τα χρώματα, ενώ είναι άγνωστο μέχρι στιγμής πόσα θα εισαχθούν συνολικά μέχρι την παύση της παραγωγής του. Εσείς δεν έχετε παρά να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας, συμπληρώνοντας μια αίτηση σε εξουσιοδοτημένο σημείο και να μπείτε σε λίστα αναμονής. Αν είστε ήδη κάτοχος ενός εκ των κορυφαίων Ford στην ιστορία, το όνομά σας θα μπει ψηλά στη λίστα και έτσι όταν θα ανακοινωθούν οι τιμές, θα μπορέσετε να ξεκινήσετε τη διαδικασία παραλαβής-απόκτησής του.