Τα δύο μεγάλα SUV των Peugeot και Nissan έρχονται αντιμέτωπα στις 7θέσιες εκδόσεις τους με κινητήρες diesel 1,6 λτ. Δυο περιορισμένου ενδιαφέροντος, αλλά ιδιαίτερα πρακτικές προτάσεις της αγοράς, η καθεμιά με την δική της ξεχωριστή υπόσταση.
Το Peugeot 5008 συμπληρώνει την γκάμα των crossover της Peugeot και με απαράμιλλο στυλ αλλά και premium αέρα, έρχεται να κερδίσει το κοινό που αναζητά συν τοις άλλοις ένα πρακτικό και 7θέσιο SUV. Ουσιαστικά βήματα προς τα premium έκανε και η Nissan με το ανανεωμένο X-Trail το οποίο συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο ικανά μοντέλα της κατηγορίας.
Συγκρίνουμε τις αντίστοιχες σε τιμή 7θέσιες εκδόσεις τους με παραπλήσιο –και ιδιαίτερα πλούσιο- εξοπλισμό (Active Grip η πλούσια έκδοση του 5008 και N-Connecta του X-Trail), με κινητήρες πετρελαίου στα 1,5 και 1,6 λίτρα αντίστοιχα.
Πιο ενδιαφέρον αισθητικά το 5008, κομψό το X-Trail
Αισθητικά τα δύο SUV μοντέλα δεν κρύβουν τις αυξημένες τους διαστάσεις, ωστόσο το καθένα εφαρμόζει διαφορετική συνταγή για να γίνει «αρεστό». Tο 5008 βασίζεται εν πολλοίς στο 3008, με την επιθετικότητα και τον εκλεπτυσμένο του χαρακτήρα να συνυπάρχουν αρμονικά και την μεγαλύτερη διαφορά τους να εντοπίζεται στο τελείωμα της οροφής, με του 5008 να «τραβάει» ακόμα πιο πίσω. Το X-Trail είναι και εκείνο κομψό και αρκετά δυναμικό, με τις έντονες καμπύλες του αμαξώματος να συνδυάζονται με όμορφες έντονες ακμές δημιουργώντας ένα πιο κομψό αλλά και πιο συμβατικό αισθητικό αποτέλεσμα.
Πιο high tech και ευρύχωρο το Peugeot, πρακτικότητα και χώροι και στα 2
Το 5008 είναι και εδώ πιο ενδιαφέρον αισθητικά ακολουθώντας τα αισθητικά πρότυπα του 3008 και την φιλοσοφία i-Cockpit της Peugeot. Το X-Trail σαφέστατα έχει κάνει θετικά βήματα στην ανανέωσή του σε όλους τους τομείς που αφορούν στο εσωτερικό και ειδικά στην ποιότητα, ωστόσο το 5008 υπερτερεί με καλύτερη συναρμογή και υλικά αλλά και πιο high tech αέρα συνολικά. Οι χώροι είναι πραγματικά τεράστιοι και στα δύο μοντέλα, με το μεγαλύτερο σε μεταξόνιο 5008 να προσφέρει συγκριτικά καλύτερους χώρους σε όλες τις μετρήσεις, ενώ και στα δύο οι επιπλέον επιβάτες στα 2 πτυσσόμενα καθίσματα της τελευταίας σειράς θα χρειαστεί να κάνουν μικρές παραχωρήσεις αν είναι ενήλικες μέσου ύψους. Σαφέστατα ο πολυχρηστικός χαρακτήρας και των δύο είναι έντονος, με πολλές θέσεις για αντικείμενα στην καμπίνα και δυνατότητα ρύθμισης (ως προς την θέση τους και της κλίσης της πλάτης τους) των καθισμάτων της δεύτερης σειράς.
Ισχυρότερος ο 1,6 λτ. diesel του X-Trail, οικονομικότερος ο 1,5 BlueHDi του 5008
Και τα δύο αυτοκίνητα εφοδιάζονται με κινητήρες πετρελαίου με απόδοση 130 ίππων. Και οι δύο συνδυάζονται με 6τάχυτα μηχανικά κιβώτια ενώ αμφότερα τα μηχανικά σύνολα παρουσιάζουν πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας από χαμηλές στροφές, ικανά να καλύψουν και με το παραπάνω τις οικογενειακές ανάγκες των 7θέσιων μοντέλων. Συγκριτικά, οι επιδόσεις είναι ελαφρώς καλύτερες στην περίπτωση του X-Trail λόγο και της ελαφρώς καλύτερης ροπής (320Nm X-Trail, 300Nm 5008), ωστόσο το 5008 επιδεικνύει χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης.
Στο δρόμο: Στόχος τους οι άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις
Τόσο το Peugeot 5008 όσο και το Nissan X-Trail εμφανίζουν ένα ιδιαίτερα ασφαλές και άνετο οδηγικό προφίλ ενώ και τα δύο είναι περισσότερο ευχάριστα για τον οδηγό τους από ότι ορίζει ο όγκος τους. Αρχικά το 5008 διαθέτει ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης από του Χ-Trail κάτι που ωστόσο δεν επηρεάζει καθόλου την άνεση με πολύ καλή εικόνα και από τα δύο μοντέλα. Η Peugeot μέσω εκείνης μειώνει τις κλίσεις και βελτιώνει την οδηγική αίσθηση του 5008, με τη Nissan να επιλέγει το σύστημα ελέγχου πλαισίου Nissan Chassis Control για να «κάμψει» τις όποιες αδυναμίες που επιφέρει η μαλακή και με μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτηση. Αν και δικίνητα, τα δύο μοντέλα προσφέρουν καλές εκτός δρόμου ικανότητες, με του 5008 να καθορίζονται από το ηλεκτρονικό σύστημα Αdvanced Grip Control που ελέγχει το εμπρός διαφορικό (στάνταρ σε αυτή την έκδοση), σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (236 χλστ.) και το X-Trail μέσω της μεγαλύτερης διαδρομής και καλύτερης απόσβεσης σε τέτοιες συνθήκες ανάρτησης, και τα 210 χλστ. της απόστασής του από το έδαφος.
Η άποψή μας
Με αντίστοιχες τιμές και παραπλήσια εικόνα σε όλους τους τομείς και τα δύο μοντέλα θα ικανοποιήσουν και με το παραπάνω όσους αναζητούν ένα 7θέσιο με έντονα πολυχρηστικό χαρακτήρα και σύγχρονα στοιχεία SUV. Είναι από τις λίγες φορές που η τελική απόφαση καθορίζεται από την πρώτη ματιά, την αισθητική…