Mr. Χάιντ και Δόκτωρ Τζέκιλ! Toyota Supra και BMW Ζ4, μετά από χρόνια επέστρεψαν, αποτελώντας ένα προϊόν συνεργασίας των δύο κατασκευαστών και διαθέτοντας πολλά κοινά στοιχεία, ωστόσο διατηρώντας το καθένα τα δικά του χαρακτηριστικά.
Η κλασσική νουβέλα «Η Παράξενη Υπόθεση του Δόκτωρ Τζέκιλ και του Κύριου Χάιντ» του Σκωτσέζου συγγραφέα Ρόμπερτ Λούις Στίβενσον, πραγματεύεται με τη διχασμένη φύση του πρωταγωνιστή, ο οποίος ως Δόκτωρ Τζέκιλ έχει ένα ενάρετο και πράο βίο, ενώ ως Κύριος Χάιντ ρέπει προς την ακολασία και την παρανομία.
Τη σχέση έχει όμως η νουβέλα με τις Supra και Ζ4; Τα δύο μοντέλα κατασκευάστηκαν και εξελίχθηκαν από κοινού, με προφανή σκοπό τη μείωση του κόστους εξέλιξης. Θα λέγαμε πως μοιράζονται το ίδιο DNA, άλλωστε πλατφόρμα και κινητήρες είναι κοινοί, ωστόσο οι δύο «έλικες» που ενώνονται για το σχηματισμό του, έχουν τόσο διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Η Ζ4 από τη μία έχει τη γοητεία του roadster και τον αέρα που αποπνέει, κάνοντάς σε να ονειρεύεσαι καλοκαιρινές βόλτες, ωστόσο η Supra από την άλλη σου ξυπνάει πιο μοχθηρά ένστικτα και το μόνο που θες είναι να βρεθείς πίσω από το τιμόνι του σε ένα δρόμο με στροφές και την αδρεναλίνη να ξεπερνάει τα όρια…
Με διαφορετική φιλοσοφία σχεδίασης
Από τη στιγμή που η εξέλιξη των δύο μοντέλων έγινε από κοινού και η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίστηκαν είναι κοινή, αναμενόμενο είναι πως οι διαστάσεις των δύο μοντέλων είναι σχεδόν πανομοιότυπες. Το ιαπωνικό μοντέλο έχει διαστάσεις: 4.381 χλστ. μήκος, 1.854 χλστ. βάρος και ύψος 1.293 χλστ.. Τα αντίστοιχα νούμερα του βαυαρικού μοντέλου είναι 4.324, 1.864 και 1.304 χλστ.. Δηλαδή διαφορές που δεν ξεπερνούν ούτε το ένα εκατοστό.
Αντίστοιχα και το βάρος των δύο μοντέλων, δεν παρουσιάζει μεγάλες διαφορές, με τους ανθρώπους της Toyota να έχουν κάνει καλύτερη δουλειά πάντως, καθώς η Supra είναι 70 κιλά πιο ελαφριά (1.541 έναντι 1.610 κιλών στις εκδόσεις με τον ίδιο κινητήρα). Σύμφωνα με αυτά που ισχυρίζονται οι δύο εταιρείες και τα δύο μοντέλα έχουν κατανομή βάρους 50:50.
Η θεμελιώδης διαφορά των δύο μοντέλων έχει να κάνει με το αμάξωμα τους. Η Supra είναι ένα καθαρόαιμο σπορ κουπέ μοντέλο, ενώ η Z4 ένα γνήσιο κάμπριο, το οποίο μάλιστα έχει αποκλειστικά υφασμάτινη οροφή. Και όμως αυτός δεν είναι ο κύριος υπεύθυνος του χαρακτήρα των δύο μοντέλων.
Αν ψάχνετε τον υπεύθυνο αυτής της κατάστασης, τότε η απάντηση κρύβεται στη λέξη «ντιζάιν». Ξεκάθαρα πάνω στα αμαξώματα των δύο σπορ μοντέλων κρύβονται δύο διαφορετικοί κόσμοι.