Μετρήσεις χώρου αποσκευών: Νέος πρωταθλητής στα οικογενειακά SUV! Ποιο μοντέλο βρέθηκε στην πρώτη θέση και πως διαμορφώνεται η τελική κατάταξη των 17 μοντέλων της κατηγορίας των C-SUV;
Στην αναζήτηση του μεγαλύτερου χώρου αποσκευών στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover, το AutoΤρίτη Test Center έχει τις απαντήσεις. Μιλάμε πάντα με βάση τις πραγματικές διαστάσεις ενός χώρου αποσκευών αφού συχνά παρατηρούνται αποκλίσεις σε σχέση με τις μετρήσεις των κατασκευαστών. Με την προσθήκη στις μετρήσεις μας άλλων 3 αυτοκινήτων της κατηγορίας (Citroen C5 Aircross, Hyundai Tucson και Kia Sportage) έχουμε συμπληρώσει ουσιαστικά τον «Ταμερλάνο» για όλα τα C-SUV μέχρι στιγμής, ενώ η «λίστα» θα συμπληρώνεται και μελλοντικά με την έλευση κάθε νέου μοντέλου αυτής της κατηγορίας.
Αυτά, με την μέθοδο «Ταμερλάνος» που υιοθετούμε, μας αποδεικνύουν πόσα λίτρα χώρου αποσκευών έχουν στην πραγματικότητα, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία στη συγκεκριμένη κατηγορία, αφού κατά βάση επιλέγεται για τους μεγαλύτερους χώρους που προσφέρει σε σχέση με την μικρομεσαία.
Παράλληλα με τη μέθοδο «Ταμερλάνος» όμως σημαντικές είναι οι μετρήσεις σχετικά με τις διαστάσεις που αφορούν έναν χώρο αποσκευών, τις οποίες πραγματοποιούμε. Πιο αναλυτικά μετράμε το ύψος στο κατώφλι φόρτωσης από το έδαφος (που μας δείχνει πόσο πρέπει να σηκώσουμε τις αποσκευές για να τις βάλουμε στο αυτοκίνητο), το εσωτερικό πλάτος του χώρου αποσκευών (από το κατώφλι εσωτερικά μέχρι τα καθίσματα, το εσωτερικό πλάτος του χώρου (μετριέται στο μικρότερο σημείο σε ακανόνιστου σχήματος χώρο), το ύψος εσωτερικά του κατωφλιού (μας δείχνει πόσο βάθος έχει ο χώρος αποσκευών σε σχέση με το άνοιγμά του), και το ύψος ανοικτής πόρτας που ανάλογα μας δείχνει αν μπορεί να φορτώσει ένας άνθρωπος μέσου ύψους τις αποσκευές του.
Ας δούμε όμως τι «αλλαγές» έφερε η νέα 3άδα μετρήσεων και τελικά πόσος είναι ο όγκος χωρητικότητας των πορτ μπαγκάζ των 17 μοντέλων της κατηγορίας.
Μετρήσεις AutoΤρίτη
Η μέθοδος «Ταμερλάνος» που χρησιμοποιούμε στο AutoΤρίτη για την μέτρηση του χώρου αποσκευών, βασίζεται στην σταθερή χωρητικότητα ενός ογκομετρητή με διαστάσεις (100 Χ 100 Χ 80 εκατοστά) το οποίο είναι γεμάτο με ειδικό υλικό και στις άκρες του υπάρχει ένας χάρακας όπως στις δεξαμενές πετρελαίου. Από αυτόν τον ογκομετρητή αντλούμε την ανάλογη ποσότητα υλικού ώστε να γεμίσουμε το χώρο αποσκευών μέχρι το ύψος της εταζέρας, διαδικασία που φυσικά γίνεται από το εσωτερικό της καμπίνας του αυτοκινήτου. Η ποσότητα του υλικού που λείπει μετριέται σε εκατοστά τα οποία σύμφωνα με τις διαστάσεις του ογκομετρητή μας «δίνουν» τα κυβικά μέτρα (dm3) ή λίτρα (1 dm3= 1 lt).
Ποιος ήταν ο Ταμερλάνος;
Η έμπνευση της δοκιμής ήρθε από τον Μογγόλο αυτοκράτορα Ταμερλάνο! Αυτός, είχε μια τεράστια μπανιέρα γεμάτη με ένα φρουτοχυμό που έμοιαζε με αίμα και πριν από την μάχη έδινε σε κάθε στρατιώτη του να πιει από μια «τζούρα». Το ίδιο έκανε και όταν επέστρεφαν. Ανάλογα λοιπόν με τους πόντους που είχε κατέβει η στάθμη του χυμού στην μπανιέρα, υπολόγιζε πόσους στρατιώτες του έχασε στη μάχη.
Μετρήσεις κατασκευαστών (κατά VDA και ISO 3832)
Η μέτρηση κατά την μέθοδο VDA που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι κατασκευαστές, γίνεται με πλήρωση του χώρου αποσκευών με παραλληλεπίπεδα διαστάσεων 200x100x50 χλστ. και όγκου 1 dm3 ή 1 λίτρου.
Μπραβο στο autotriti γιατι κανει συγκριτικο σε θεματα που δεν βλεπω σε αλλα site.. Μαλλον 'ισοπαλία' εχουμε διοτι τα SUV που εχουν 'πιο τετραγωνη σχεδιαση' χωρανε μια 'μεσαια' βαλιτσα 50 λιτρων παραπανω, η μια μικρη 30 λιτρων εκει κυμαίνονται οι διαφορες,
εκτος απο το Honda HRV πoυ χωραει 'μεγαλη' βαλιτσα 80 λιτρων.
Ενδεικτικα αναφερω Χωρητικότητα:
Μικρή βαλίτσα: 30 λίτρα
Μεσαία βαλίτσα: 52 λίτρα
Μεγάλη βαλίτσα: 83 λίτρα
Τσάντα καλλυντικών: 10 λίτρα
Θεωρητικά η μέθοδος είναι σωστή, αλλά πρακτικά χάνει, διότι τον χώρο αποσκευών τον φορτώνουμε με βαλίτσες που είναι άκαμπτες και όχι με νερό ή σακούλια που μπορούν να "σφηνωθούν σε γωνίες. Επομένως η μέτρηση με βαλίτσες ή κουτιά είναι σαφώς πιο πρακτική. Για παράδειγμα ο χώρος αποσκευών της Alfa Giulia είναι σαφώς μεγαλύτερος από εκείνον ενός S60 στα χαρτιά , αλλά στην πράξη αποδεικνύεται μικρότερο, γιατί το σχήμα του δεν είναι τετραγωνισμένο αρκετά και ως εκ τούτου κάποια κυβικά (μέθοδος Ταμερλάνος) μένουν ανεκμετάλλευτα με αποτέλεσμα το S60 να είναι πιο βολικό !!
Μπραβο στο autotriti γιατι κανει συγκριτικο σε θεματα που δεν βλεπω σε αλλα site.. Μαλλον 'ισοπαλία' εχουμε διοτι τα SUV που εχουν 'πιο τετραγωνη σχεδιαση' χωρανε μια 'μεσαια' βαλιτσα 50 λιτρων παραπανω, η μια μικρη 30 λιτρων εκει κυμαίνονται οι διαφορες, εκτος απο το Honda HRV πoυ χωραει 'μεγαλη' βαλιτσα 80 λιτρων. Ενδεικτικα αναφερω Χωρητικότητα: Μικρή βαλίτσα: 30 λίτρα Μεσαία βαλίτσα: 52 λίτρα Μεγάλη βαλίτσα: 83 λίτρα Τσάντα καλλυντικών: 10 λίτρα
Θεωρητικά η μέθοδος είναι σωστή, αλλά πρακτικά χάνει, διότι τον χώρο αποσκευών τον φορτώνουμε με βαλίτσες που είναι άκαμπτες και όχι με νερό ή σακούλια που μπορούν να "σφηνωθούν σε γωνίες. Επομένως η μέτρηση με βαλίτσες ή κουτιά είναι σαφώς πιο πρακτική. Για παράδειγμα ο χώρος αποσκευών της Alfa Giulia είναι σαφώς μεγαλύτερος από εκείνον ενός S60 στα χαρτιά , αλλά στην πράξη αποδεικνύεται μικρότερο, γιατί το σχήμα του δεν είναι τετραγωνισμένο αρκετά και ως εκ τούτου κάποια κυβικά (μέθοδος Ταμερλάνος) μένουν ανεκμετάλλευτα με αποτέλεσμα το S60 να είναι πιο βολικό !!