ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/5/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/5/2002

Η σπορτίφ αίσθηση σε δεύτερη μοίρα

Τα τρία μικρά μοντέλα του συγκριτικού μας επιδεικνύουν ένα προφίλ συμπεριφοράς στο δρόμο που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από όσους αναζητούν μέσο μετακίνησης και κατά δεύτερο λόγο αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο ως μέσο διασκέδασης. Η ρύθμιση της ανάρτησης και στα τρία μοντέλα έχει προσανατολισμό τις άνετες μετακινήσεις, κατά συνέπεια οι κλίσεις των αμαξωμάτων σε δρόμους με στροφές είναι αυξημένες. 
Το νεοφερμένο C3, ως πλαίσιο και γεωμετρία ανάρτησης, δείχνει αρκετά θετικό στο δρόμο, επιτρέποντας στον οδηγό που θα εξοικειωθεί με τις αυξημένες κλίσεις -παρά την ύπαρξη αντιστρεπτικών δοκών εμπρός και πίσω- να κινηθεί γρήγορα εκμεταλλευόμενος τα υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης. Τα καθίσματα ωστόσο, που παρέχουν υποτυπωδώς πλευρική στήριξη στα σώματα, λειτουργούν ανασταλτικά στις όποιες διαθέσεις του οδηγού. Το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διαθέτει μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης, δίνει αρκετά καλή αίσθηση. Το σημείο στο οποίο διακρίνεται το νέο μικρό της Citroen είναι αναμφισβήτητα τα φρένα του, που εξασφαλίζουν μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης και προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό. 
Ο έτερος Γάλλος του συγκριτικού δείχνει μεγαλύτερο ζήλο σε δρόμους με στροφές εν συγκρίσει τόσο με το C3, όσο και με το Polo. Το τιμόνι του 206 προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και ακρίβεια, ενώ η ανάρτηση, χωρίς να μπορεί να θεωρηθεί σφιχτή, περιορίζει λίγο τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ αντίστοιχα και τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και συνάμα στηρίζουν τα σώματα αρκετά καλά. Πολύ καλή είναι επίσης και η σταθερότητά του στις ευθείες, με αυξημένη ταχύτητα κίνησης. Τα φρένα είναι ανθεκτικά και προσφέρουν καλή αίσθηση στον οδηγό, όπως άλλωστε και τα αντίστοιχα του VW Polo. 
Το Γερμανικό μοντέλο υπερισχύει των αντιπάλων του σε επίπεδο ποιότητας κύλισης αλλά και ηχομόνωσης, γεγονός που αντικατοπτρίζεται τόσο στους εξωγενείς θορύβους, όσο και σε αυτούς που προέρχονται από την ανάρτηση κατά τη διέλευση από έντονες ανωμαλίες του δρόμου. Η διαφορά σε επίπεδο αίσθησης του Polo σε σχέση με τους δύο ανταγωνιστές για τον οδηγό και τους επιβάτες θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Με αυξημένες κλίσεις στις στροφές, το μικρό Polo συμπεριφέρεται ουδέτερα μέχρι το όριο της πρόσφυσης, όπου η υποστροφή κάνει την εμφάνισή της.


Η μαλακή ανάρτηση του μοντέλου της Citroen επιτρέπει την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων στο αμάξωμα, οι οποίες όμως δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του μοντέλου.


Η συμπεριφορά του VW Polo στις στροφές είναι απόλυτα ασφαλής και προβλέψιμη. Η υποστροφή κάνει την εμφάνισή της όταν ο οδηγός εξαντλήσει τα υψηλά όρια πρόσφυσης.


Το Peugeot 206 εμφανίζεται ως το πιο ευχάριστο για τον ανήσυχο οδηγό, με το τιμόνι να προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και το πλαίσιο να ικανοποιεί τις "ορέξεις".

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Citroen C3 1,4-Peugeot 206 1,4-VW Polo 1,4 16V
 
Εξέχουσες περιπτώσεις...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πρακτικά ισάξια μηχανικά σύνολα
Η σπορτίφ αίσθηση σε δεύτερη μοίρα
Ποιότητα Polo-Διάκοσμος C3-Σχεδίαση 206
Με μικρή διαφορά μπροστά το Polo στους χώρους