Ε να από τα πιο σημαντικά σχέδια που απασχολούν τη Mazda είναι η αύξηση της παραγωγής και η στενότερη συνεργασία με τη Ford ειδικά σε γεωγραφικές ζώνες όπως η Ευρωπαϊκή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των προθέσεων της εταιρείας είναι το νέο SUV με την ονομασία Tribute το οποίο εξελίχτηκε σε συνεργασία με τη Ford και θα διατίθεται στην Ευρώπη από τις αρχές του 2001. Αξιοσημείωτα σχέδια είναι ακόμη η εισαγωγή στη χώρα μας (επίσης μέσα στο 2001) των ανανεωμένων 323 (έχει υποστεί ένα facelift) και MX-5.
MX-5
Επεμβάσεις ανανέωσης δέχτηκε πρόσφατα το δημοφιλές ρόουντστερ της εταιρείας. To νέο ΜΧ-5 λοιπόν, το οποίο επίσης θα πωλείται από το 2001, έχει να επιδείξει νέα φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος ενώ αυξημένο είναι το μέγεθος του αεραγωγού στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα. Η βασική έκδοση εφοδιάζεται με κινητήρα 1,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 110 ίππους. Η μεγαλύτερη σε κυβισμό έκδοση (1,8 λίτρα) εμφανίζει αυξημένη ισχύ κατά έξι ίππους, φτάνοντας τους 146 έναντι 140 της υπάρχουσας ενώ προαιρετικά τοποθετούνται εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων και ελαστικά 205/45 σε ζάντες 16 ιντσών.
Tribute
Το Tribute χρησιμοποιεί το εντελώς νέο αυτοφερόμενο πλαίσιο που εξελίχτηκε σε συνεργασία με τη Ford και το οποίο εφοδιάζει ήδη το μοντέλο της Αμερικανικής εταιρείας με το όνομα Maverick. Λιτό σχεδιαστικά και με πολλά στοιχεία τα οποία παραπέμπουν στην υπόλοιπη γκάμα της Mazda, το αμάξωμα του Tribute δεν κρύβει τις ικανότητές του για κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές. Αρωγός σε τέτοιου είδους εξορμήσεις θα είναι φυσικά και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους πίσω και κατ' επιλογήν σε όλους τους τροχούς. Το Tribute θα διατίθεται στην Ευρώπη πριν το τέλος του 2000 και θα εφοδιάζεται αρχικά με έναν V6 κινητήρα στα 3,0 λίτρα. Μελλοντικά ενδέχεται να υπάρχει και μια επιλογή στα 2.000 κ.εκ.