ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/10/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/10/2005
Πρώτη επαφή
Νέο Renault Clio III
Πετάει το γάντι…
Νέο Renault Clio III αναμένεται στην Ελλάδα τέλη Οκτωβρίου.
Με το Clio τρίτης γενιάς η Renault δηλώνει ότι ήρθε η ώρα για τα μικρά οχήματα να ξεκινήσουν τη σταδιακή επίθεσή τους προς την αμέσως επόμενη κατηγορία.
Η σχεδίαση του νέου Clio είναι έκδηλα δυναμική ακόμη και στο πίσω άκρο. Το αυτοκίνητο κρύβει οπτικά τις αυξημένες διαστάσεις του χάρη στο συμπαγές σχήμα του. Ωστόσο εσωτερικά και οδηγικά δείχνεί ότι κοιτά προς την αμέσως επόμενη κατηγορία.
Η εξέλιξη του Clio τρίτης γενιάς έφερε τη Renault μπροστά σε μια δύσκολη απόφαση: Είναι το 2005 η κατάλληλη στιγμή για να ανέβουν τα λεγόμενα μικρά οχήματα ένα σκαλί πιο πάνω και να προσεγγίσουν τη μικρομεσαία κλάση;
Ένα μεγάλο "ναι"
H Γαλλική εταιρεία προφανώς αποδέχτηκε την πρόκληση και λανσάρει το νέο της μικρό μοντέλο με μήκος στα 3,99 μέτρα, μεταξόνιο 2,575 μέτρων και χώρο αποσκευών 288 λίτρων. Υπάρχουν μικρομεσαία που εμφανίζουν όλα ή κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά και άμεσα το Clio δείχνει ότι αυτή είναι η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει ολόκληρη η κατηγορία -ίσως και πιο γρήγορα απ' ό,τι περιμένουμε (άλλωστε το Fiat Grande Punto έρχεται και έχει αντίστοιχη γραμμή πλεύσης π.χ. με μήκος στα 4.030 χλστ.). Τα μικρομεσαία φυσικά δεν θα εξαλειφθούν αλλά πιθανότατα θα ασκήσουν ανάλογη πίεση στη μεσαία κλάση ή θα κληθούν να μετεξελιχθούν.
Υπόθεση με ρίσκο
Η αύξηση του μεγέθους, η επένδυση σε υψηλότερα επίπεδα ποιότητας κ.ο.κ. συνθέτουν ένα ρίσκο από κάθε άποψη (μήπως ένα όχημα με ποιότητα σχεδόν μικρομεσαίου θα έχει και τιμή σχεδόν μικρομεσαίου;) και αυτό δεν θα μπορούσε να ενισχυθεί επιπλέον με μια πολύ ριζοσπαστική εμφάνιση. Βεβαίως, το νέο Clio είναι ριζικά αλλαγμένο αλλά τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα δεν διαταράσσει εντελώς τους δεσμούς με την κλάση του και τον προκάτοχό του.
Ο κώδικας αξιών
Μπορεί λοιπόν το Clio III να μην προκαλεί την έκπληξη που προκάλεσε στο ντεμπούτο του π.χ. το Megane II, όμως ο σύγχρονος κώδικας αξιών της Renault ακολουθήθηκε πιστά και στα δύο βασικά σκέλη του (ξεχωριστή σχεδίαση-κορυφαία ασφάλεια). Κι αυτό γιατί το όχημα είναι φρέσκο, δυναμικό και μυώδες, στοιχεία όχι συνηθισμένα στην κατηγορία. Όσο για την παθητική ασφάλεια, τα πέντε αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP λύνουν κάθε απορία. Το αυτοκίνητο θα αρχίσει από τις επόμενες ημέρες να κοσμεί σταδιακά τις εκθέσεις της Renault και στην Ελλάδα με τις πωλήσεις να ξεκινούν στα τέλη Οκτωβρίου. Σχετικά με τις τιμές δεν ανακοινώθηκε κάτι ουσιαστικό πέραν του ότι γίνονται προσπάθειες να συγκρατηθούν σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Το δε υπάρχον Clio θα συνεχίσει να διατίθεται για αρκετό καιρό ακόμη τουλάχιστον σε κάποιες εκδοχές του.
Η γωνία στο κάτω μέρος του πίσω παρμπρίζ εντείνει το δυναμικό ύφος και κατευθύνει το μάτι του παρατηρητή στο κεντρικά τοποθετημένο όνομα του μοντέλου.

Ολόκληρο το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τους τρεις αεραγωγούς (εκατέρωθεν της μάσκας και στον προφυλακτήρα) ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι τραβηγμένα αρκετά προς το πίσω μέρος.

Κοιτώντας το όχημα από μία πίσω γωνία του διακρίνεται το αρκετά έντονο σχεδιαστικό νεύρο στο ύψος των χειρολαβών.

 
 Νέο Renault Clio III
Eσωτερικό
Στο δρόμο
Τρεις γνώριμες επιλογές κινητήρων