ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/8/2008
Θέματα αγοράς mtx
Ξεχώρισαν...
Hyundai i10 1,1
Διαβάστηκε από 14551 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Στο κέντρο του στόχου
Το i10 δεν κράτησε ουσιαστικά τίποτα από το Atos Prime που αντικαθιστά, παρουσιάζοντας μία μεγάλη αναβάθμιση σε όλους τους τομείς. Γεγονός το οποίο, σε συνδυασμό με το πολύ καλό value for money, του δίνει όλα τα προσόντα για να "στοχεύσει" στην κορυφή της κατηγορίας.
Έντεκα ολόκληρα χρόνια μετά το όνομα "Atos" μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας της Hyundai, δίνοντας τη θέση του στο "i10". Το δεύτερο αυτοκίνητο της εν λόγω φίρμας με το πρόθεμα "i" -μετά το i30- είναι σε θέση να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο τη θέση της Hyundai στην αγορά, καθώς πρόκειται για ένα νέο μίνι αυτοκίνητο, το οποίο είναι πλέον σε θέση να κοιτάξει στα ίσια τον ευρωπαϊκό και ιαπωνικό ανταγωνισμό, όχι μόνο μέσω του πολύ καλού value for money.
Καινούργιο σε όλα του
Το i10 είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο και δε βασίζεται σε κάποιο άλλο μοντέλο του ομίλου (π.χ. στο Kia Picanto). To νέο μίνι της Hyundai, παρ' όλο που έχει εξελιχθεί πάνω σε μία νέα πλατφόρμα, έχει ίδιο ακριβώς μήκος και μεταξόνιο με το Atos Prime (3.565 και 2.380 χλστ. αντίστοιχα), από το οποίο όμως είναι πιο φαρδύ κατά 70 χλστ. και πιο χαμηλό κατά 30 χλστ. Στοιχείο που σε συνδυασμό με την αλλαγμένη του εμφάνιση, το κάνει να δείχνει περισσότερο κομψό και μοντέρνο αισθητικά.
Σύγχρονη και ελκυστική σχεδίαση
Το στενό και ψηλό αμάξωμα του Atos Prime με τη συντηρητική εικόνα ανήκει πλέον στο παρελθόν με την παρουσία του αντικαταστάτη του, του i10. Οι σχεδιαστές της Hyundai δημιούργησαν ένα πιο ελκυστικό μίνι αυτοκίνητο, το οποίο είναι σε θέση πλέον να προσελκύσει και τους αγοραστές, που δίνουν έμφαση στην αισθητική. Ορισμένα από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, είναι η πανομοιότυπη μάσκα με του i30, η μεγάλη εισαγωγή του αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, τα καμπύλα εμπρός φωτιστικά σώματα και τα πίσω ευμεγέθη κάθετα τοποθετημένα.
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Σκληρά καθίσματα, λίγοι και μικροί αποθηκευτικοί χώροι, θόρυβος κινητήρα από τις μεσαίες στροφές και άνω, επαφή γονάτου με την κονσόλα
(-): Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, σχέση τιμής - αξίας, εικόνα εσωτερικού, εργονομία, χώρος αποσκευών, φρένα, ποιότητα κύλισης
Εσωτερικό με νεανική εικόνα και πολύ καλή ποιότητα
Ποιότητα κατασκευής
Το πρώτο πράγμα που κάνει ιδιαίτερα θετική εντύπωση σε αυτόν που θα εισέλθει στο εσωτερικό του i10, είναι η… θεαματική του βελτίωση στη συνολική του εικόνα, σε σχέση με το Atos Prime, η οποία περιλαμβάνει, εκτός από την ποιότητα, τη σχεδίαση και την εργονομία. Όσον αφορά στον πρώτο τομέα, το i10 δε θυμίζει ούτε κατ' ελάχιστο κάποιο οικονομικό σε τιμή αυτοκίνητο πόλης, αφού έχει δοθεί προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Όσον αφορά στις επενδύσεις, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις πόρτες, δείχνουν ανθεκτικά στο πέρασμα του χρόνου, γεγονός το οποίο ενισχύει με τη σειρά της και η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων.
Εργονομία
Σημαντικά βελτιωμένο είναι το νέο i10, τόσο όσον αφορά στην εργονομία, όσο και στη θέση οδήγησης. Τα "παλιομοδίτικα" συρόμενα χειριστήρια του συστήματος εξαερισμού θέρμανσης που υπήρχαν στο Atos Prime, αντικαταστάθηκαν από τα πιο πρακτικά περιστροφικά, ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων τοποθετήθηκε πιο ψηλά, στη βάση της κεντρικής κονσόλας, προσφέροντας μεγαλύτερη ευκολία στις αλλαγές των ταχυτήτων. Ακόμη, το τιμόνι (με τη μικρότερη διάμετρο) και το κάθισμα του οδηγού απέκτησαν ρύθμιση καθ' ύψος, βελτιώνοντας με τη σειρά τους την εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης. Από πλευράς πρακτικότητας, το i10 απέκτησε ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού, ωστόσο στο ταμπλό υπάρχει μόνο μία μικρή θήκη μπροστά από τον επιλογέα των ταχυτήτων, ενώ αυτές στις εμπρός πόρτες είναι πολύ μικρές.
Σχεδίαση
¶λλος ένας τομέας όπου υπήρξαν άλματα προόδου, είναι και αυτός της σχεδίασης του θαλάμου των επιβατών. Οι απαλές καμπύλες του ταμπλό, οι οποίες δημιουργούν δύο επίπεδα, η μοντέρνας αισθητικής κεντρική κονσόλα με το ασημί χρώμα και οι δίχρωμες επενδύσεις (εκτός της βασικής έκδοσης) είναι ορισμένα χαρακτηριστικά στοιχεία του εσωτερικού, που προσελκύουν το ενδιαφέρον. Νεανική εικόνα έχει με τη σειρά του και ο πίνακας οργάνων με το λευκό φόντο στο ταχύμετρο, όπου περιλαμβάνεται πλέον και το στροφόμετρο. Ίσως, το μόνο σημείο που θυμίζει το Atos Prime, είναι το πλαίσιο του πίνακα οργάνων, ενώ θα ήταν επιθυμητό να υπήρχαν στις πόρτες και υφασμάτινες επενδύσεις, αντί της ευρείας χρήσης σκληρού πλαστικού με σχετικά άγρια υφή.
¶νετοι χώροι για 4 επιβάτες και μεγάλος χώρος αποσκευών
Με την αύξηση του εσωτερικού πλάτους και την καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων του εσωτερικού, επιτεύχθηκαν πιο άνετοι χώροι για 4 ενήλικους επιβάτες. Όπως φαίνεται και από το σχετικό πίνακα, η καμπίνα των επιβατών του i10 παρέχει περισσότερο πλάτος, ύψος πίσω, αέρα για τα γόνατα και χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος σε όγκο (225 λτ.) μεταξύ των μίνι αυτοκινήτων. Παράλληλα, με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται στα 910 λτ., χωρίς όμως να δημιουργείται ένα ενιαίο επίπεδο δάπεδο.
Σίγουρο "πάτημα" στο δρόμο με ασφαλή αίσθηση
Οδική συμπεριφορά
Σημαντικά καλύτερο παρουσιάζεται το i10 και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, όπου οι διαφορές σε σχέση με το απελθόν μοντέλο γίνονται άμεσα αισθητές. Πρώτα απ' όλα, το νέο μίνι της Hyundai αποπνέει πιο στιβαρή αίσθηση στο δρόμο, χάρη στις πολλές επιμέρους αναβαθμίσεις που έχουν γίνει, όπως είναι το νέο πιο συμπαγές πλαίσιο, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στη δομή (πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντί για άκαμπτο) και στη ρύθμιση των αναρτήσεων (πιο σφιχτές), στο σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση, στα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς κ.α. Παράλληλα, έχει υπάρξει βελτίωση στο τρίπτυχο θόρυβος - δονήσεις - τραχύτητα, αφού η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι έχουν μειωθεί αισθητά (αεροδυναμικός συντελεστής Cd:0,32). Το i10 είναι πλέον σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια τόσο στον ανοιχτό δρόμο, όσο και σε μια διαδρομή με στροφές, σε αρκετά σβέλτους ρυθμούς, δεδομένου του αστικού του προσανατολισμού, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί και με ESP. Στον αυτοκινητόδρομο, οι τάσεις πλεύσεις που παρουσίαζε το Atos Prime σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, έχουν μειωθεί στο ελάχιστο στο i10, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να κινείται με χαρακτηριστική ευκολία σε ταχύτητες ακόμη και άνω των 120 χλμ./ώρα. Πρόσθετα, το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος και κατευθυντικότητα στη θέση της ευθείας, ενώ και στις στροφές εμφανίζει θετική πληροφόρηση και αμεσότητα. Στη δεύτερη περίπτωση, το νέο μίνι της Hyundai παρουσιάζεται αρκετά σταθερό και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του κινητήρα, χάρη στην ουδέτερη οδική του συμπεριφορά και στις "ήπιες" αντιδράσεις του, ακόμα και με άτσαλες κινήσεις (π.χ. άφημα του γκαζιού στη στροφή).
Ευελιξία - άνεση
Στις αστικές μετακινήσεις, όπου θα κινηθεί περισσότερο το i10, κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευκολία που παρέχει στην οδήγηση και στους χειρισμούς γενικότερα. Πρόσθετα, η ψηλή θέση οδήγησης, οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες, η καλή συνολικά ορατότητα, η βολική θέση του επιλογέα των ταχυτήτων και το ελαφρύ πεντάλ του συμπλέκτη κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη στους πηγμένους δρόμους. Θετικά είναι τα σχόλια και από πλευράς άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση, αφού καταφέρνει ν' απορροφά με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, τομέας στον οποίο θα ήταν ακόμη καλύτερο, αν τα καθίσματα ήταν πιο αναπαυτικά και το γόνατο του οδηγού δε βρισκόταν σε συνεχή επαφή με την κεντρική κονσόλα.
Ελαστικός κινητήρας με καλές επιδόσεις
Για την κίνηση του i10 φροντίζει το μηχανικό σύνολο των 1,1 λτ. με τους 4 κυλίνδρους και τις 12 βαλβίδες, το οποίο προέρχεται από το Getz και αποδίδει 66 ονομαστικούς ίππους (69 ίπποι στο δυναμόμετρο). Το χαρακτηριστικό που εκτιμάται είναι η ελαστικότητά του, αφού ακόμη και όταν οι στροφές "πέσουν" κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. και υπάρχει π.χ. τρίτη επιλεγμένη ταχύτητα, δε χρειάζεται κατέβασμα σχέσης, εκτός αν υπάρχει ανηφορική κλίση. Κάτι ανάλογο ισχύει και κατά την κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, όπου σε ανηφορικά τμήματα ο οδηγός από 5η ταχύτητα θα κατεβάσει σε 4η, προκειμένου να διατηρήσει μία σταθερή ταχύτητα. Όσον αφορά στις επιδόσεις, αυτές από στάση ικανοποιούν, ενώ στις επιταχύνσεις εν κινήσει, οι χρόνοι που σημείωσε είναι οι καλύτεροι μεταξύ των μίνι με κινητήρες βενζίνης και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, γεγονός που αποδίδεται στις πιο κοντές σχέσεις μετάδοσης, σε σχέση με μοντέλα του ανταγωνισμού. Από πλευράς θορύβου, το μοτέρ δεν ενοχλεί μέχρι τις μεσαίες στροφές, μέχρι τις οποίες αποδίδει καλύτερα, καθώς στις πιο υψηλές χάνει την ισχύ του και παράγει έντονο θόρυβο.
Φρένα
Το σύστημα πέδησης του i10, με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τους δίσκους πίσω, συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, αφού καταφέρνει να το ακινητοποιεί από τα 100 χλμ./ώρα σε 41,7 μ. (έναντι 46,6 μ. στο Atos Prime), επίδοση η οποία είναι η δεύτερη καλύτερη της κατηγορίας, μετά το Daihatsu Cuore (39,9 μ.). Παράλληλα, το αντίστοιχο πεντάλ έχει θετική αίσθηση στο πάτημα, γεγονός που με τη σειρά του συνδράμει στην ασφάλεια που αποπνέει το i10 στο δρόμο.
Παθητική ασφάλεια
Το νέο μίνι της Hyundai παρουσιάζεται αναβαθμισμένο και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, χάρη στη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής και στις ενισχύσεις που φέρει το αμάξωμά του, όπως είναι στο δάπεδο και στις κολόνες. Παράλληλα, μπορεί να εφοδιαστεί με έως 4 αερόσακους, από τους οποίους οι πλευρικοί εκτείνονται μέχρι το κεφάλι. Επιπλέον, οι εμπρός ζώνες ασφαλείας διαθέτουν προεντατήρες και τα καθίσματα έχουν χαρακτηριστικά αντιβύθισης.
Συμπέρασμα
To i10 αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία των μίνι, αφού παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Το νέο μίνι της Hyundai ξεχωρίζει για τη σύγχρονη και ελκυστική του εικόνα, την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, τους άνετους χώρους για 4 επιβάτες και την ασφαλή οδική του συμπεριφορά. Επιπλέον, σε όλα αυτά προστίθεται και το ανταγωνιστικό value for money, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία που συνοδεύει τα αυτοκίνητα της εν λόγω φίρμας, κάνοντας το συνολικό "πακέτο" ακόμα πιο ελκυστικό ως αγορά. Δικαίως το i10 τοποθετείται στην κορυφή της κοτηγορίας του.

 
 TA ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ ΦΕΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Hyundai i10 1,1
Νέο Opel Agila 1,2
Suzuki Splash 1,2
Νέο Chevrolet Aveo 3d 1,2
Νέο Seat Ibiza 1,4 85 PS
Kia Pro_cee'd 1,6
Νέο Audi A4 1,8 TFSI
Citroen C5
Honda Accord 2,0
Nέο VW Passat CC 1,8 TSI 160ps
Subaru Forester 2,0 Χ
Τoyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D
Citroen C-Crosser 2,4
Peugeot 4007 2,4