Ξεχώρισαν... | Νέο Audi A4 1,8 TFSI |
Διαβάστηκε από 14551 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008 |
| Τεχνοκράτης! | | Το νέο Audi A4 ενσωματώνει μια σειρά από τεχνολογικές λύσεις, έτσι ώστε να προσφέρει περισσότερη άνεση, ασφάλεια και πολυτέλεια στον απαιτητικό ιδιοκτήτη του. Εκτός όμως από αυτόν και η Audi περιμένει πολλά από το νέο της μοντέλο, σε μια κατηγορία όπου πλέον ο ανταγωνισμός έχει γίνει πιο δύσκολος από ποτέ. Το A4 αποτελεί τον "καθρέφτη" της Audi προς τη μεγαλύτερη μάζα του αγοραστικού κοινού και ειδικά της δύσκολης κατηγορίας των πολυτελών μεσαίων. Με δεδομένο και το σκληρό ανταγωνισμό που χρόνια τώρα δημιουργεί η ύπαρξη των Mercedes C-Class και BMW Σειρά 3 στην κατηγορία, το αυτοκίνητο της Audi έχει να επιτελέσει ένα δύσκολο έργο, αφού σε κάθε του γενιά πρέπει να αποδεικνύεται ολοένα και καλύτερο, ολοένα και πιο ανταγωνιστικό. Εντυπωσιακή εμφάνιση "Audi" Στη νέα του, λοιπόν, γενιά, το Audi A4 εμφανίζει μια πιο δυναμική και σύγχρονη εμφάνιση από ποτέ, χωρίς όμως αυτή να ξεφεύγει από τη γνωστή σχεδιαστική ταυτότητα της Audi. Η μεγάλη εμπρός τραπεζοειδής μάσκα αποτελεί σήμα κατατεθέν της εταιρείας από το Ίνγκολσταντ, τα νικελωμένα πλαίσια των παραθύρων είναι χαρακτηριστικό στοιχείο όλων των νέων Audi, ενώ τα οριζόντια πίσω φωτιστικά προέρχονται από το Audi A5. Αυτό δεν είναι, όμως, το μοναδικό κοινό αισθητικό σημείο των δύο αυτοκινήτων. Μετά, λοιπόν, το μεσαίο γερμανικό κουπέ, και το νέο Audi A4 απέκτησε τα εντυπωσιακά εμπρόσθια φωτιστικά με τους προβολείς Xenon Plus (προαιρετικά) και την εσωτερική κυματοειδή λωρίδα φωτιστικών LED. Στο δυναμισμό του εμπρόσθιου τμήματος συμβάλλει και ο προφυλακτήρας, με τους μεγάλους αεραγωγούς και το εξέχον σπόιλερ στο κάτω τμήμα του. Διακριτικά αυξημένες διαστάσεις Η νέα γενιά του Audi A4 μεγάλωσε σε διαστάσεις και ιδιαίτερα σε μήκος και πλάτος, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να το δείχνει. Κοιτάζοντας κανείς από μπροστά ή και από το πλάι το αυτοκίνητο, δύσκολα αντιλαμβάνεται τα 4,7 μέτρα του μήκους του, αλλά και το μεγάλο μεταξόνιο των 2,8 μέτρων. Υπεύθυνο γι αυτό είναι κυρίως το εμπρόσθιό του τμήμα και ειδικά ο μικρότερος εμπρός πρόβολος και το πιο κεκλιμένο καπό. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση, ότι το νέο A4 υπολείπεται επιβλητικότητας των υπολοίπων ανταγωνιστών του, αφού το αμάξωμα, με τις ρευστές γραμμές, τις οριζόντιες νευρώσεις και το δυναμικό εμπρόσθιο τμήμα, τραβάει με ευκολία τα βλέμματα πάνω του. Στο κάτω-κάτω, η επιτυχία του αυτοκινήτου είναι ότι δείχνει ως μια φυσική εξέλιξη του προηγούμενου A4 και σίγουρα έχει από αισθητικής πλευράς πολλά περισσότερα να προτάξει, εκτός από τις μεγαλύτερές του διαστάσεις. Μας άρεσε Η εμφάνιση, η ποιότητα και η εικόνα στο εσωτερικό, οι μεγαλύτεροι χώροι για τους επιβάτες, η απορροφητικότητα της ανάρτησης, η απόδοση και οι πολύ καλές επιδόσεις του κινητήρα, η αποτελεσματικότητα στο φρενάρισμα Δε μας άρεσε Η αίσθηση και η επαναφορά του συστήματος διεύθυνσης κυρίως σε πιο χαμηλές ταχύτητες, ο χρόνος προσαρμογής του χρήστη στο σύστημα MMI Μακάρι… … η Audi να έδινε μεγαλύτερη χρονικά εγγύηση από τα 2 χρόνια, για τα μηχανικά μέρη του οχήματος | Κινητήρας: Επιτυχημένη και ισχυρή επιλογή | | Ο 1.800άρης Turbo κινητήρας με άμεσο ψεκασμό (FSI) του νέου Audi A4 αποδίδει 173 δυναμομετρημένους ίππους στις 5.110 στροφές και 271 Nm ροπής στις 3.370. Κύριο χαρακτηριστικό του αποτελεί η άμεση απόκρισή του στο πεντάλ του γκαζιού, αλλά και η πολιτισμένη του λειτουργία, ιδίως όσον αφορά στο επίπεδο των - μηδενικών - κραδασμών, που μεταφέρονται στο εσωτερικό. Βέβαια, από πλευράς ήχου, ο κινητήρας γίνεται αισθητός στο εσωτερικό στο πιο υψηλό φάσμα των στροφών, κάτι που όμως τελικά δεν ενοχλεί. Το κιβώτιο, από την πλευρά του, έχει πολύ καλή αίσθηση, η κλιμάκωση των σχέσεων όμως είναι λίγο μακριά, κάτι που στην πράξη τελικά δεν επηρεάζει τις επιδόσεις, όπως φάνηκε και στις μετρήσεις μας. Εκεί, το Audi A4 επέδειξε πολύ καλά νούμερα για την κατηγορία, ικανοποιώντας απόλυτα τόσο στο 0-100 χλμ./ώρα, όσο και στις ρεπρίζ. | Εσωτερικό: Πολύ σύγχρονο αισθητικά με κορυφαία ποιότητα | | Το εσωτερικό του νέου Audi A4, προερχόμενο αυτούσιο από αυτό του κουπέ A5, δημιουργεί μια πολύ πιο μοντέρνα και, κυρίως, high tech εικόνα σε σχέση με πριν, η οποία ενισχύεται ιδιαίτερα στην υπερ-πλήρη εξοπλιστικά έκδοση της δοκιμής μας. Κύριος πρωταγωνιστής εδώ είναι η "γεμάτη" κεντρική κονσόλα, η οποία πλέον έχει αποκτήσει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό, ενώ παράλληλα πλαισιώνεται από έναν κοινό με του πίνακα οργάνων θόλο, δημιουργώντας ένα μεγάλο ενιαίο τμήμα, μπροστά από τον οδηγό.Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται τοποθετημένο το σύστημα λειτουργιών MMI της Audi, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να χειριστεί όλα τα ψηφιακά πολυμέσα του οχήματος, καθώς και να έχει πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η χρήση του συστήματος απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης (συνολικά το MMI περιλαμβάνει 15 διαφορετικούς διακόπτες + 2 περιστροφικούς), ενώ η απεικόνιση όλων των λειτουργιών γίνεται στην έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, που βρίσκεται στο πάνω τμήμα της κονσόλας (ασπρόμαυρη στις βασικές εκδόσεις). Ο πίνακας οργάνων, με τη σειρά του, έχει όμορφη σχεδίαση, περιλαμβάνοντας στο κέντρο του μια μικρή ψηφιακή οθόνη πληροφοριών.Από πλευράς ποιότητας, το εσωτερικό του νέου Audi A4 δείχνει πιο πολυτελές από ποτέ, αφού όλο το εσωτερικό έχει ντυθεί με πολύ καλής ποιότητας μαλακό πλαστικό. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται η συναρμογή των υλικών, ενώ εντυπωσιάζει η στιβαρότητα που αποπνέει η κατασκευή του ταμπλό. Υπεράνω κριτικής είναι και το φινίρισμα. | Χώροι: Καλύτερα επίπεδα λόγω μεγαλύτερων διαστάσεων | | Στη νέα γενιά του Audi A4, το σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο του οχήματος (+168 χλστ.) έχει φυσικά ωφελήσει τους εσωτερικούς χώρους του οχήματος, με αποτέλεσμα αυτοί να βρίσκονται πλέον σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία. Μεγάλη διαφορά υπάρχει στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου, εκεί όπου πλέον τρεις ενήλικοι επιβάτες θα μεταφερθούν πιο άνετα, λόγω του μεγάλου χώρου για τα γόνατα και τους ώμους τους. Το εσωτερικό ύψος μπορεί να μην είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία (μάλιστα στο εμπρός κάθισμα ο αέρας είναι πλέον λιγότερος από πριν), σε καμία περίπτωση όμως δε θα προβληματίσει ακόμη και επιβάτες με ύψος άνω του μετρίου. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός έχει μεγαλώσει σε χωρητικότητα κατά 20 λίτρα, φτάνοντας στα 480 συνολικά, όντας παράλληλα απόλυτα εκμεταλλεύσιμος. | Στο δρόμο: Αισθητά πιο άνετο και με συνολικά πολύ καλή οδική συμπεριφορά | | Η νέα γενιά του Audi A4 υιοθετεί μια σειρά από αλλαγές στο σύστημα αναρτήσεων και στα μηχανικά της μέρη, με στόχο το γερμανικό μεσαίο να προσφέρει μια όσο το δυνατόν πιο ασφαλή οδική συμπεριφορά, χωρίς παράλληλα να μετριάζει υπό καμία συνθήκη την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες του. Οι άνθρωποι της Audi, λοιπόν, αρχικά προχώρησαν σε τοποθέτηση του διαφορικού στο εμπρός τμήμα του οχήματος και του συμπλέκτη στο πίσω μέρος, έτσι ώστε ο μπροστινός άξονας του αυτοκινήτου να μεταφερθεί 154 χιλιοστά πιο μπροστά και να βρεθεί κάτω από τον κινητήρα. Επιπλέον, τοποθέτησαν την μπαταρία στο πίσω τμήμα του οχήματος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Με αυτές τις αλλαγές επιτεύχθηκε πολύ καλύτερη κατανομή βάρους μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, κάτι που έχει πολλά οφέλη στην πρόσφυση του αυτοκινήτου. Προσθέστε εδώ και την τοποθέτηση 5 αλουμινένιων συνδέσμων στην μπροστινή ανάρτηση, οι οποίοι φροντίζουν, ώστε η ανάρτηση να αποκρίνεται πλέον καλύτερα από ποτέ.Αυτές, λοιπόν, οι αλλαγές έχουν ως πρακτικό αποτέλεσμα, το νέο A4 να εμφανίζεται πολύ πιο άνετο οδηγικά, κάτι που αντιλαμβάνονται οι επιβάτες από τα πρώτα χιλιόμετρα. Πλέον, οι εγκάρσιες ανωμαλίες δε γίνονται αισθητές στο εσωτερικό, αφού η ανάρτηση φροντίζει να τις απορροφήσει πολύ αποτελεσματικά. Και αυτό συμβαίνει, χωρίς το αυτοκίνητο να είναι "μαλακό" και χωρίς να το αμάξωμα να εμφανίζει κλίσεις στις στροφές. Εκεί, μόνο σε συνθήκες πίεσης το A4 θα εμφανίσει μικρές τάσεις υποστροφής, οι οποίες όμως διορθώνονται με τη σύμπραξη του στάνταρ ESP (απενεργοποιείται πλήρως μέσω διακόπτη). Στην ευθεία, το αυτοκίνητο καλύπτει σταθερότατα αποστάσεις με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς να ανησυχήσει τον οδηγό. Η αίσθηση που λαμβάνει αυτός, σε κάθε περίπτωση, είναι πιο ευχάριστη από πριν και μόνο το ελαφρύ και με μέτρια επαναφορά σε χαμηλές ταχύτητες, σύστημα διεύθυνσης (βαραίνει σε πιο υψηλές ταχύτητες), του στερεί κάποια από αυτή την αίσθηση. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν παροιμιώδη αποτελεσματικότητα, κάτι που πιστοποιήθηκε και στη μέτρησή μας, αφού για ν' ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα, το A4 1,8 TFSI απαίτησε μόλις 36,2 μέτρα! Adaptive Cruise Control Για πρώτη φορά σε μεσαίο της σεντάν, η Audi προσφέρει προαιρετικά στο νέο A4 το σύστημα Adaptive Cruise Control. Το σύστημα λειτουργεί σαν ένα κλασσικό Cruise Control, δηλαδή κρατά σταθερή μια επιλεγμένη από τον οδηγό ταχύτητα χωρίς αυτός να πιέζει το γκάζι, αλλά μόλις "αντιληφθεί" ότι η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι μικρότερη του επιτρεπτού, τότε ειδοποιεί τον οδηγό σε δύο στάδια: Πρώτον, μέσω ενός ηχητικού και οπτικού σήματος τον προειδοποιεί να μειώσει την ταχύτητά του. Δεύτερον, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε το σύστημα επεμβαίνει στο σύστημα πέδησης επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο, με σκοπό να αφυπνίσει τον οδηγό. Εξελιγμένες λειτουργίες ESP Το ESP του νέου Audi A4 ενσωματώνει επιπλέον λειτουργίες, που υποβοηθούν τον οδηγό ειδικά σε συνθήκες φρεναρίσματος. Σε συνθήκες βροχής, το σύστημα ενεργοποιεί διακριτικά τα φρένα του οχήματος, έτσι ώστε να καθαριστούν οι δίσκοι από το νερό και να μείνουν όσο πιο στεγνοί γίνεται. Επιπλέον, σε πιο απαιτητικές διαδρομές, όπου τα φρένα θερμαίνονται περισσότερο, το σύστημα υποβοηθά στη δύναμη που ασκείται στους δίσκους, έτσι ώστε να μην επηρεαστεί η αποτελεσματικότητα της επιβράδυνσης. | Παθητική ασφάλεια | | Πολύ υψηλά είναι τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας του νέου Audi A4, αφού εκτός από ενισχύσεις στο αμάξωμα και ειδικές ζώνες απορρόφησης της ενέργειας, η Audi έχει εφοδιάσει το αυτοκίνητο και με ένα σύστημα, το οποίο αναγνωρίζει την απόσταση των εμπρός επιβατών από τους αερόσακους και, σε περίπτωση πρόσκρουσης, αυτόματα ρυθμίζει τις ζώνες, έτσι ώστε το σώμα του επιβάτη να μην προσκρούσει με μεγαλύτερη δύναμη πάνω στον αερόσακο. Φυσικά, υπάρχει πλήρες σετ αερόσακων (6 στάνταρ, έως και 8 προαιρετικά) και βομβητής ζωνών ασφαλείας. | Συμπέρασμα | | Το νέο A4 είναι τελικά ένα μοντέλο, που αναμφισβήτητα ενισχύει την παρουσία της Audi στην κατηγορία των πολυτελών μεσαίων, ειδικά σε ό,τι αφορά στον άμεσο ανταγωνισμό από τα αντίστοιχα μοντέλα της BMW και Mercedes. Το αυτοκίνητο της εταιρείας από το Ίνγκολσταντ προσφέρει στον απαιτητικό αγοραστή της κατηγορίας όσα αυτός επιθυμεί, αλλά παράλληλα και την πιο σύγχρονη εκδοχή των χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων της Audi: δυναμικότητα, τεχνολογία και κομψότητα, σε ένα υπερ-ασφαλές πακέτο. |
|
| |
|
| | | TA ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ ΦΕΤΟΣ
| | | | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ | | Hyundai i10 1,1 | | Νέο Opel Agila 1,2 | | Suzuki Splash 1,2 | | Νέο Chevrolet Aveo 3d 1,2 | | Νέο Seat Ibiza 1,4 85 PS | | Kia Pro_cee'd 1,6 | | Νέο Audi A4 1,8 TFSI | | Citroen C5 | | Honda Accord 2,0 | | Nέο VW Passat CC 1,8 TSI 160ps | | Subaru Forester 2,0 Χ | | Τoyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D | | Citroen C-Crosser 2,4 | | Peugeot 4007 2,4 |
|
|
|