Διαβάστηκε από 14551αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Time 4 attack
H Peugeot βρίσκει ίσως την καλύτερη χρονική στιγμή να κάνει την πρώτη επίθεσή της στη δημοφιλή και πολυπληθή κατηγορία των SUV, με το 4007, το οποίο αποτελεί ένα "μείγμα" γαλλο - ιαπωνικής συνεργασίας. H ολοένα και περισσότερη ζήτηση για οχήματα ελευθέρου χρόνου δεν άφησε ανεπηρέαστη και την Peugeot, η οποία κάνει το ντεμπούτο της στη δημοφιλή κατηγορία των SUV με το 4007. Το νεότερο μοντέλο της γαλλικής φίρμας έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Mitsubishi (Outlander) και τον όμιλο PSA (συν το Citroen C-Crosser), με τις πιο κύριες διαφορές να εντοπίζονται στους διαφορετικούς κινητήρες ντίζελ και στις αλλαγές στη σχεδίαση του αμαξώματος. Επιθετικός… λέων Κάπως έτσι μοιάζει το 4007 κοιτώντας το από μπροστά, αφού ο ευμεγέθης αεραγωγός με τις κάθετες χρωμιωμένες γρίλιες μοιάζει σαν στόμα έτοιμο να καταπιεί ό,τι βρεθεί στο πέρασμά του και τα ψηλά τοποθετημένα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα δείχνουν σαν να εστιάζουν προς το… θήραμα. Δυναμική εικόνα έχει και το πλαϊνό τμήμα του SUV της Peugeot, ενώ πίσω δείχνει περισσότερο "φιλικό", με τα μακρόστενα φανάρια και την αλουμινένια επιφάνεια. Κωδικός "4007" Τα δύο μηδενικά "00" έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση (σε αυτοκίνητο παραγωγής) στο 1007 και υποδηλώνουν μια διαφορετική κατηγορία. Ο αριθμός "4" ορίζει τη μεσαία κλάση του αυτοκινήτου και το "7" υποδηλώνει τη γενιά στην υπάρχουσα γκάμα. Μας άρεσε Σχεδίαση αμαξώματος, πολυχρηστικότητα εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κύλισης, τράβηγμα κινητήρα, επιδόσεις, φρένα, 4κίνηση Δε μας άρεσε Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, μουντό εσωτερικό, ασάφεια τιμονιού, θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές
Εσωτερικό με καλή ποιότητα και άνετους χώρους
Γνώριμη είναι η εικόνα στο θάλαμο των επιβατών, αφού προέρχεται αυτούσιος από το Outlander, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στο… λέοντα στο κέντρο του τιμονιού. Σχεδιαστικά κυριαρχεί η απλότητα, ενώ οι ασημί επενδύσεις και ο σπορτίφ αισθητικής πίνακας οργάνων χαρίζουν μία ευχάριστη νότα στο -κατά τ' άλλα- σκουρόχρωμο και μουντό σχετικά εσωτερικό. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής, έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία ικανοποιούν περισσότερο με τη συναρμογή, παρά με την υφή τους. Τέλος, όσον αφορά στην εργονομία, δεν υπάρχει κανένα περίεργο "τερτίπι", ενώ η θέση οδήγησης θα βόλευε ακόμη περισσότερο, αν το τιμόνι διέθετε και τηλεσκοπική ρύθμιση.Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, το 4007 είναι "γενναιόδωρο", αφού είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις 5 ενήλικα άτομα. Στα θετικά στοιχεία είναι και οι πολλαπλές ρυθμίσεις των πίσω καθισμάτων, τα οποία είναι συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα. Επίσης, στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ υπάρχουν δύο ακόμη πτυσσόμενα καθίσματα για μεταφορά μικρόσωμων επιβατών, ενώ το κάτω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών μπορεί να αντέξει φορτία βάρους έως 200 κιλών.
Πολύ καλές επιδόσεις από τον κινητήρα των 2,4 λτ.
Το μηχανικό σύνολο των 2,4 λτ. αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi με τη Hyundai και την πρώην DaimlerChrysler και τοποθετείται και στα τρία "ομόσταυλα" SUV, στο 4007, στο Outlander και στο C-Crosser. Ο εν λόγω κινητήρας με την ονομαστική ισχύ των 170 ίππων και τη ροπή των 232 Nm εμφανίζει πολύ καλή προθυμία και τράβηγμα στο πάτημα του γκαζιού, όπως και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Οι ρυθμοί που επιταχύνει το βαρύ αμάξωμα είναι πολύ καλοί τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, γεγονός στο οποίο συμβάλλει και η σωστή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου. Τέλος, όσον αφορά στο θόρυβο που παράγει, δεν ενοχλεί μέχρι τις μεσαίες στροφές περίπου, αλλά κυρίως μετά τις 4.000 σ.α.λ. αρχίζει και γίνεται αισθητός στο εσωτερικό.
Πολύ καλή σταθερότητα στο δρόμο με αίσθηση ασφάλειας
Η οδική συμπεριφορά του 4007 αποτελεί με τη σειρά της ένα από τα θετικά γνωρίσματα του αυτοκινήτου, το οποίο προσδίδει αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό, ανεξαρτήτως της διαδρομής. Κατά την κίνηση στην πόλη, ναι μεν δεν είναι ό,τι πιο βολικό λόγω των αυξημένων διαστάσεων, αλλά εκτιμάται το "κόψιμο" του τιμονιού και η ευκολία που παρέχει στην οδήγηση. Επίσης, η ανάρτησή του, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή, αμβλύνει με αρκετά καλό τρόπο τις αμέτρητες ανωμαλίες της ασφάλτου.Αφήνοντας το κλεινόν άστυ, το SUV της γαλλικής φίρμας αποπνέει σιγουριά, καθώς στον ανοιχτό δρόμο το αμάξωμά του παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες, δίχως να φοβίζει. Στα συν είναι και τα φρένα με τη θετική αίσθηση του αντίστοιχου πεντάλ και την πολύ καλή απόσταση ακινητοποίησης σε μια απότομη επιβράδυνση (100-0 χλμ./ώρα σε 38,4 μ.). Εξίσου ασφαλές είναι και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα. Επιπλέον, με την επιλογή της 4κίνησης, η ελκτική πρόσφυση αυξάνεται αισθητά, όταν ο οδηγός κινείται αρκετά σβέλτα σε πιο γλιστερές επιφάνειες, ενώ σε κάθε πιθανή τάση αποσταθεροποίησης λαμβάνει δράση το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ASC). Ωστόσο και χωρίς αυτό, το οποίο δεν απενεργοποιείται εν κινήσει, οι αντιδράσεις του 4007 είναι προοδευτικές και εύκολα ελεγχόμενες. Στο μόνο σημείο που υπάρχουν ορισμένες ενστάσεις, είναι στο σύστημα διεύθυνσης με τη σχετική ασάφεια στην ευθεία, τη μέτρια πληροφόρηση για τη θέση των τροχών και το "σφίξιμο" σε μια απότομη επαναφορά.
Στο χώμα: Ικανό ακόμη και στα πιο δύσκολα
Το πρώτο SUV της Peugeot παρουσιάζει πολύ καλά συνολικά χαρακτηριστικά κίνησης και εκτός δρόμου, όπου στο πατημένο χώμα ή ακόμη και σε πιο μαλακά εδάφη (π.χ. λάσπη) κινείται χωρίς δυσκολία. Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα η πολύ καλή λειτουργία της 4κίνησης, αφού στην αυτόματη μετάδοση (4WD) μεταφέρεται άμεσα η ροπή του κινητήρα στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, ενώ με το κλείδωμα της τετρακίνησης είναι εφικτή η προσπέλαση έντονων εδαφικών ανωμαλιών. Βέβαια, χρειάζεται προσοχή και σύνεση, λόγω της μικρής σχετικά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος (176 χλστ.) και των ασφάλτινων ελαστικών.
Τετρακίνηση
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη 4κίνηση προέρχεται από τη Mitsubishi, ενώ οι επιλογές μετάδοσης γίνονται μέσω του εύχρηστου περιστροφικού χειριστηρίου, το οποίο βρίσκεται αριστερά από το χειρόφρενο. Σε κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς (2WD), επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Σε πιο γλιστερά οδοστρώματα ή κατά την οδήγηση στο χώμα και σε κακοτράχαλες γενικότερα διαδρομές, υπάρχει η επιλογή της αυτόματης μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς (4WD), η οποία -ανάλογα τις συνθήκες πρόσφυσης- μεταφέρει στους πίσω τροχούς από 15% έως 55% της ροπής. Πρόσθετα υπάρχει και η επιλογή του "κλειδώματος" της τετρακίνησης σε ποσοστό 50:50 σε περίπτωση κίνησης π.χ. σε ανώμαλα εδάφη ή σε λάσπη, χιόνι κ.ο.κ.