ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/8/2008
Θέματα αγοράς mtx
Ξεχώρισαν...
Subaru Forester 2,0 Χ
Διαβάστηκε από 14551 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Αλλαγή κατηγορίας
Το νέο Forester μεγάλωσε, ομόρφυνε, "ψήλωσε", έγινε πιο ασφαλές και άνετο, απέκτησε περισσότερους χώρους και άφησε στο παρελθόν τον crossover χαρακτήρα του, αποτελώντας πλέον ένα SUV.
Η νέα τρίτη κατά σειρά γενιά του Forester φέρει αλλαγές σε πολλούς επιμέρους τομείς, όπως σε διαστάσεις, πλαίσιο, αναρτήσεις κ.ά., ωστόσο κράτησε -με βελτιώσεις- δύο στοιχεία, που αποτελούν σημείο αναφοράς για τη Subaru: τους boxer κινητήρες και τη μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση. Παράλληλα, το νέο μοντέλο εμφανίζει ακόμη καλύτερο value for money, αφού εκτός από την αισθητή αναβάθμιση σε σχέση με το προγενέστερο Forester, το νέο διατήρησε την ίδια τιμή στη βασική έκδοση (28.900 ευρώ) και προσφέρει επιπλέον στον εξοπλισμό VDC και αερόσακους οροφής.
Από Crossover σε SUV
Το νέο Forester αλλάζει ουσιαστικά κατηγορία, αφού έναντι των προηγούμενων μοντέλων, που αποτελούσαν ουσιαστικά Crossover και έμοιαζαν σαν υπερυψωμένα στέισον βάγκον, το νέο με τις μεγαλύτερες διαστάσεις και την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος τοποθετείται στα SUV. Επίσης, η παρουσία του είναι περισσότερο επιβλητική και πιο… εκτός δρόμου, όπως και πιο κομψή και σύγχρονη, συνολικά. Βασικά του σχεδιαστικά γνωρίσματα αποτελούν η ευμεγέθης τραπεζοειδής νίκελ μάσκα, τα καμπυλωτά εμπρός φωτιστικά σώματα, οι πολλές γυάλινες επιφάνειες, τα πίσω τριγωνικά φανάρια και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης.
Εξωτερικές διαστάσεις
Μήκος: 4.560 χλστ. (+75), πλάτος: 1.780 χλστ. (+45), ύψος: 1.700 χλστ. (+115) και μεταξόνιο: 2.615 χλστ. (+90).
*Σε παρένθεση οι διαφορές με το προγενέστερο μοντέλο.
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Λειτουργία τετρακίνησης, κοντές σχέσεις μετάδοσης, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, οδική συμπεριφορά, τιμή
(-): Υφή σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό, ελαφρύ τιμόνι, υστέρηση απόκρισης κινητήρα στις χαμηλές στροφές
Στο δρόμο: ¶νεση και πολύ καλή πρόσφυση παντός εδάφους
Το νέας γενιάς Forester βασίζεται στο δάπεδο και στα μηχανικά μέρη του Impreza, στο οποίο, όπως και στο μεσαίο SUV της ιαπωνικής φίρμας, έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στους τομείς της άνεσης και της φιλικότητας στην οδήγηση. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά γίνονται άμεσα αισθητά στον οδηγό, αφού η ανάρτηση του Forester (αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, με αντιστρεπτική δοκό και στους δύο άξονες) με τη μαλακή ρύθμιση, σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα, εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση τόσο σε οδόστρωμα με συνεχόμενες ανωμαλίες, όσο και εκτός δρόμου σε κακοτράχαλες διαδρομές. Παράλληλα, η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων γίνεται με ασφάλεια, αφού στις μεγάλες ευθείες των εθνικών οδών παραμένει σταθερό, ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ σε μια διαδρομή με στροφές, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς, είναι οι αισθητές κλίσεις του αμαξώματος. Κάτι τέτοιο στην πράξη δεν επηρεάζει τη σταθερότητά του, καθώς η μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση εξασφαλίζει πολύ καλή πρόσφυση και "κράτημα", ακόμη και με την απενεργοποίηση του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (VDC). Όσον αφορά στο τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση, παρουσιάζει βελτιωμένη αμεσότητα και πληροφόρηση σε σχέση με του προγενέστερου μοντέλου, ενώ και τα φρένα έχουν καλύτερη αποτελεσματικότητα (100-0 χλμ./ώρα σε 40,7 μ., έναντι 46,0 μ. του προηγούμενου).
Πολύ καλό και εκτός δρόμου
Με την αύξηση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 10 χλστ. (215 χλστ.), το νέο Forester έγινε περισσότερο ικανό εκτός δρόμου, σε συνδυασμό πάντα με τη συμμετρική τετρακίνηση (Symmetrical All Wheel Drive). To εν λόγω σύστημα διαθέτει τρία διαφορικά, από τα οποία το κεντρικό κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 50:50 στους δύο άξονες, ενώ το πίσω μπλοκέ (LSD) μεταφέρει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Σε αυτά προστίθεται και οι κοντές σχέσεις μετάδοσης (μόνο στο 2λιτρο ατμοσφαιρικό), οι οποίες επιλέγονται μέσω ενός λεβιέ δίπλα από το χειρόφρενο και αυξάνουν σημαντικά τις αναρριχητικές ικανότητες σε πιο δύσβατα σημεία.
Εσωτερικό: Σύγχρονη αισθητική με στιβαρή συναρμολόγηση
Ο θάλαμος επιβατών του νέου Forester προέρχεται αυτούσιος από τον αντίστοιχο του νέου Impreza τόσο σε σχεδίαση, όσο και σε υλικά κατασκευής. Αισθητικά, ξεχωρίζουν η κυματοειδής σχεδίαση του ταμπλό, ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, με το ξεκούραστο στο μάτι μπλε φόντο και οι ασημί επενδύσεις, οι οποίες "σπάνε" το σκουρόχρωμο διάκοσμο. Παράλληλα, ο οδηγός θα εκτιμήσει την ευχρηστία των επιμέρους χειριστηρίων της λιτής κεντρικής κονσόλας, την πολύ καλή θέση οδήγησης, με το αναπαυτικό κάθισμα και την επίσης πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Από πλευράς ποιότητας υπάρχουν κάποιοι ενδοιασμοί, όχι όσον αφορά στη στιβαρή συναρμογή, αλλά στην επιλογή των σκληρών πλαστικών -και ειδικά αυτών στο κάτω τμήμα του ταμπλό και στις πόρτες- τα οποία δείχνουν "φθηνά" σε όψη και υφή.
Χώροι: Περισσότερες ανέσεις
Σύμφωνα και με τις μετρήσεις του περιοδικού, οι επιβάτες του νέου Forester έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα γόνατα. Επιπλέον, ο όγκος του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 65 λτ. (450 λτ.), το δάπεδό του είναι επίπεδο και το άνοιγμά του μεγάλο.
Κινητήρας: Οικονομικός και με καλές επιδόσεις
Το boxer μηχανικό σύνολο των 2,0 λτ. με τους 150 ονομαστικούς ίππους κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.521 κιλών, ωστόσο έχει χάσει μέρος της ζωντάνιας του, σε σχέση με του προγενέστερου ελαφρύτερου και ισχυρότερου -κατά 66 κιλά και 8 ίππους- μοντέλου. Με τη γλώσσα των αριθμών, το νέο Forester είναι πιο αργό στα 0-100 χλμ.ώρα κατά 0,3 δλ., ενώ "χάνει" στα 60-100 χλμ./ώρα και στα 80-120 χλμ./ώρα κατά 0,3 δλ. και 0,7 δλ., αντίστοιχα. Στα συν του αναβαθμισμένου κινητήρα είναι η προθυμία του ν' ανεβάζει στροφές, η πιο πολιτισμένη του λειτουργία, η χαμηλότερη κατά 0,9 λτ./100 χλμ. κατανάλωση και η σπορτίφ χροιά του. Στα αρνητικά είναι το μέτριο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές, κάτι που γίνεται αισθητό κατά την εκκίνηση στις ανηφόρες και το κούμπωμα των ταχυτήτων στις γρήγορες αλλαγές.

 
 TA ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ ΦΕΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Hyundai i10 1,1
Νέο Opel Agila 1,2
Suzuki Splash 1,2
Νέο Chevrolet Aveo 3d 1,2
Νέο Seat Ibiza 1,4 85 PS
Kia Pro_cee'd 1,6
Νέο Audi A4 1,8 TFSI
Citroen C5
Honda Accord 2,0
Nέο VW Passat CC 1,8 TSI 160ps
Subaru Forester 2,0 Χ
Τoyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D
Citroen C-Crosser 2,4
Peugeot 4007 2,4