Διαβάστηκε από 14551αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Πιονέρος!
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Citroen λανσάρει στις ευρωπαϊκές αγορές ένα όχημα της κατηγορίας των SUV. Με τη συμπαράσταση της -έμπειρης στην κατηγορία- Mitsubishi, το νέο C-Crosser φιλοδοξεί να προσελκύσει ένα εντελώς διαφορετικό κοινό στους κόλπους της εταιρείας. Η κατηγορία των SUV -ή αλλιώς των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου- συγκεντρώνει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον παγκοσμίως. Συνεχώς νέοι κατασκευαστές προστίθενται στο παιχνίδι, εντείνοντας τον ανταγωνισμό. Ένας, λοιπόν, ακόμη κατασκευαστής, ο οποίος όχι μόνο παρουσιάζει ένα νέο SUV μοντέλο, αλλά, παράλληλα, με το μοντέλο αυτό σηματοδοτεί και την πρώτη του παρουσία στα SUV, είναι η Citroen. Το νέο C-Crosser αποτελεί προϊόν συνεργασίας της PSA Peugeot-Citroen με τη Mitsubishi, απ' όπου έχουμε ήδη δει τη νέα γενιά του Mitsubishi Outlander, αλλά και το έτερο νέο γαλλικό SUV, το 4007 της Peugeot. Το αυτοκίνητο της Citroen διαχωρίζεται μόνο στον τομέα της σχεδίασης από τα υπόλοιπα δύο, διατηρώντας τα κύρια μηχανικά του μέρη (κινητήρα βενζίνης, πλαίσιο, τετρακίνηση) από την ιαπωνική Mitsubishi. Η μοντέρνα πινελιά της Citroen Το εμπρός τμήμα του νέου Citroen C-Crosser είναι και αυτό που το διαχωρίζει από τα Outlander και 4007, αφού το υπόλοιπο αμάξωμα διατηρεί τις επιβλητικές γραμμές των δύο αυτοκινήτων (μόνο τα πίσω διακριτικής σχεδίασης φωτιστικά είναι λίγο διαφορετικά). Αυτό, λοιπόν, δείχνει πιο μοντέρνο, κυρίως σε σχέση με το Outlander, αφού εκεί συναντούμε τη μάσκα των αυτοκινήτων της Citroen, με τις μεγάλες χρωμιωμένες γρίλιες να δείχνουν ως προέκταση του σήματος της εταιρείας. Αρκετό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευμεγέθη εμπρός φωτιστικά, ένα άκρο των οποίων εισέρχεται στις γρίλιες της μάσκας. Στη δυναμικότητα του τμήματος συνάδει, τέλος, ο μεγαλύτερος αεραγωγός του προφυλακτήρα, ο οποίος φιλοξενεί χαμηλά τοποθετημένους κυκλικούς προβολείς ομίχλης. Μας άρεσε Το τράβηγμα του κινητήρα, η ποιότητα κύλισης, η λειτουργία της τετρακίνησης, τα φρένα, η εργονομία, οι χώροι στην 5θέσια διάταξη, η πρακτικότητα των καθισμάτων Δε μας άρεσε Τα σκουρόχρωμα σκληρά πλαστικά του ταμπλό, το μικρό διπλό κάθισμα της 3ης σειράς Μακάρι… … το C-Crosser να διαφοροποιούνταν στο εσωτερικό του από τα δύο "αδελφάκια" του (Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007) και να ακολουθούσε την ξεχωριστή και πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση των υπολοίπων μοντέλων της Citroen.
Εσωτερικό: Λιτή σχεδίαση και καλή ποιότητα
Γνώριμό μας ήδη από το Mitsubishi Outlander και το Peugeot 4007, το εσωτερικό του Citroen C-Crosser διαθέτει απλή σχεδίαση, προς όφελος της εργονομίας, η οποία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Μόνο ο όμορφος κόκκινος φωτισμός των οργάνων, καθώς και οι επενδύσεις στο ταμπλό "σπάνε" κάπως τη μονοτονία, δίνοντας και μια μικρή σπορ νότα στο μουντό -κατά τ' άλλα- εσωτερικό. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, εδώ έχουν επιλεγεί σκληρά στην αφή πλαστικά, τα οποία όμως ικανοποιούν σε συναρμογή και φινίρισμα, δείχνοντας αρκετά στιβαρά. Η θέση οδήγησης, τέλος, είναι πλήρης ρυθμίσεων, όχι όμως και το τιμόνι, το οποίο ρυθμίζεται μόνο καθ' ύψος και όχι και σε βάθος.
Χώροι: Πρακτικότητα και χώροι έως και για 7 επιβάτες
Στο εσωτερικό του C-Crosser -και ειδικά στην 5θέσια διάταξη- 5 ενήλικες επιβάτες δε θ' αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με το χώρο για τα κεφάλια, τα γόνατα ή τους ώμους τους. Στις δύο, όμως, πίσω θέσεις της τρίτης σειράς, οι οποίες αναδιπλώνονται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, θα χωρέσουν μόνο μικρόσωμα άτομα και αυτό λόγω κυρίως του υψηλότερου δαπέδου, αλλά και του μικρού καθίσματος. Σημαντικό στοιχείο του αυτοκινήτου αποτελούν τα συρόμενα -κατά μήκος- και αναδιπλούμενα καθίσματα της δεύτερης σειράς, η αναδίπλωση των οποίων συμβαίνει με το πάτημα ενός διακόπτη στο χώρο αποσκευών. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, λοιπόν, διαμορφώνεται από 184 λτ. (3 σειρές καθισμάτων) σε 441 λίτρα (2 σειρές καθισμάτων, με τη δεύτερη σειρά τραβηγμένη πίσω) και, τέλος, σε 510 λίτρα (2 σειρές καθισμάτων, με τη δεύτερη σειρά τραβηγμένη εμπρός).
Κινητήρας: Ισχυρό μοτέρ με πολύ καλή λειτουργία
Ένας βενζινοκινητήρας 2,4 λίτρων, κατασκευής Mitsubishi, σε συνεργασία με τη Hyundai και την DaimlerChrysler, αποτελεί το πιο ενδιαφέρον μοτέρ για την ελληνική αγορά στην γκάμα του C-Crosser (θυμίζουμε ότι υπάρχει και ο "γαλλικός" diesel των 2,2 λτ.). Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 170 ονομαστικούς ίππους και ξεχωρίζει για την ελαστικότητά του στις χαμηλές στροφές, καθώς και την προθυμία που εμφανίζει κατά το ανέβασμα των στροφών. Ο συνδυασμός του μάλιστα με το πολύ καλής κλιμάκωσης 5άρι μηχανικό κιβώτιο έχει ως αποτέλεσμα, το C-Crosser να εμφανίζει πολύ καλές επιδόσεις τόσο στην επιτάχυνση από στάση, όσο και στις ρεπρίζ. Από πλευράς λειτουργίας, το μοτέρ γίνεται αισθητό στο εσωτερικό μόνο στο υψηλό φάσμα των στροφών. Στον τομέα της κατανάλωσης, δεδομένου του μεγάλου κινητήρα αλλά και της τετρακίνησης, τα επίπεδα είναι σχετικά αυξημένα.
Στην άσφαλτο: Ουδέτερο και ασφαλές
Η ανάρτηση του Citroen C-Crosser αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ρύθμισή της έχει γίνει με γνώμονα και την προσφορά πολύ καλών οδικών χαρακτηριστικών από το αυτοκίνητο, αφού στην άσφαλτο -και ειδικά σε δρόμους με στροφές- οι αντιδράσεις στη 2κίνητη λειτουργία είναι εύκολα ελεγχόμενες τόσο από τον οδηγό, όσο και από το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ASC). Φυσικά, στην τετρακίνητη λειτουργία, η ουδετερότητα σε όλες τις καταστάσεις είναι το κύριο χαρακτηριστικό του οχήματος, ακόμη και στις πιο γλιστερές διαδρομές. Στην ευθεία, η σταθερότητα που επιδεικνύει το C-Crosser είναι πολύ καλή, ενώ το αυτοκίνητο ξεχωρίζει και για την ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Επιπλέον, η ανάρτησή του μπορεί να μην έχει μαλακή ρύθμιση, οι αντιδράσεις της όμως στις ανωμαλίες είναι αποτελεσματικές, χωρίς να κουράζουν τους επιβάτες. Κορυφαία σε αίσθηση και πολύ καλά σε αποτελεσματικότητα είναι και τα φρένα του αυτοκινήτου, ενώ το σύστημα διεύθυνσης επικρίνεται μόνο για μια μικρή ασάφεια στη θέση της ευθείας.
Στο χώμα: Ικανή τετρακίνηση με πολλά οφέλη
Αρκετά άνετα αισθάνεται το C-Crosser σε εκτός δρόμου διαδρομές με πατημένο χώμα κι αυτό συμβαίνει λόγω της πολύ καλής λειτουργίας της τετρακίνησης, η οποία δεν εμφανίζει υστέρηση κατά τη μεταφορά του απαιτούμενου ποσοστού της ροπής στον πίσω άξονα. Έτσι λοιπόν, ακόμη και σε σαθρό και μαλακό έδαφος, το C-Crosser θα "βγάλει" με ευκολία τον οδηγό του χωρίς να κολλήσει, ο οποίος σε αυτή την κατάσταση μπορεί να καταφύγει ακόμη και στο κλείδωμα της τετρακίνησης. Βέβαια, χρειάζεται προσοχή κατά την επιλογή της διαδρομής, αφού η σχετικά μικρή απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος (174 χλστ.), αλλά και τα ασφάλτινα ελαστικά περιορίζουν κάπως τις δυνατότητές του.
Σύστημα τετρακίνησης
Η ηλεκτρονική τετρακίνηση του νέου Citroen C-Crosser προέρχεται από τη Mitsubishi και επιλέγεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη στο κεντρικό τούνελ της κονσόλας. Ο οδηγός μπορεί, λοιπόν, να επιλέξει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς (2WD) ή κίνηση και στους τέσσερις τροχούς (4WD: μεταφέρεται αυτόματα από το σύστημα ένα ποσοστό από 15 έως 55% της ροπής και στον πίσω άξονα, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες) ή "κλείδωμα" της τετρακίνησης σε ποσοστό 50:50 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα (LOCK).
Παθητική ασφάλεια
Πλήρες είναι το πακέτο της προστασίας των επιβατών που προσφέρει το νέο C-Crosser, αφού υπάρχουν αρκετές ζώνες απορρόφησης της ενέργειας της σύγκρουσης, ζώνες τριών σημείων σε όλα τα καθίσματα (5+2) και όλοι οι αερόσακοι: μετωπικοί, πλευρικοί εμπρός και οροφής εμπρός/πίσω.