Διαβάστηκε από 14551αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/8/2008
Αέρας αλλαγής
Με νέα πιο δυναμική σχεδίαση εξωτερικά, καινούργιο εσωτερικό, πιο δυνατό κινητήρα και βελτιωμένα χαρακτηριστικά στο δρόμο, το 2ης γενιάς Aveo γίνεται περισσότερο ελκυστικό και ανταγωνιστικό. Η Chevrolet επανατοποθετείται στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με το καινούργιο Aveo, το οποίο σε σχέση με το προγενέστερο παρουσιάζει πολλές επιμέρους αναβαθμίσεις τόσο σε σχεδίαση, όσο και σε τεχνικό επίπεδο, προβάλλοντας συνολικά μια πιο σύγχρονη εικόνα. Παράλληλα, έρχεται πιο κοντά στην Ευρώπη όσο ποτέ άλλοτε, αφού πλέον κατασκευάζεται στη Βαρσοβία της Πολωνίας μαζί με το σεντάν μοντέλο. Με νέα πιο "φρέσκια" εμφάνιση Από τις πιο κύριες αλλαγές που φέρει το νέο μικρό μοντέλο της Chevrolet, είναι το ανασχεδιασμένο -στο μεγαλύτερο τμήμα του- αμάξωμα με την πιο σύγχρονη και ελκυστική εικόνα. Συγκεκριμένα, στο εντελώς νέας σχεδίασης εμπρόσθιο τμήμα με την περισσότερο επιθετική όψη κύρια στοιχεία αποτελούν τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, τα οποία μοιάζουν με του Epica και η μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή του αέρα από κάτω, στον πιο "μυώδη" προφυλακτήρα. Στο πλάι προστέθηκε ένας αεραγωγός ψηλά στα εμπρός φτερά, ενώ πίσω το βλέμμα εστιάζει στα ανασχεδιασμένα φώτα και στον πιο ογκώδη προφυλακτήρα. Επιπλέον, υπάρχουν και διαφορές σε διαστάσεις σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο, αφού το νέο Aveo είναι πιο μακρύ κατά 40 χλστ. και πιο πλατύ και ψηλό κατά 10 χλστ., αντίστοιχα.Νέα εμπρός φωτιστικά σώματα με διάφανο κάλυμμα, τα οποία παραπέμπουν στο Epica. Μεγαλύτερη εμπρός μάσκα και καινούργιος, πιο σπορτίφ σχεδίασης προφυλακτήρας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέα φανάρια και ο πιο ¨φουσκωμένος" προφυλακτήρας. ΣΥΝ & ΠΛΗΝ(+): Τιμή, σχεδίαση, αναβαθμισμένη ποιότητα και οδική συμπεριφορά (-): Μικρός χώρος αποσκευών, βάρος και αμεσότητα τιμονιού, "κούμπωμα" επιλογέα ταχυτήτων, μακριά 5η ταχύτητα, αποτελεσματικότητα φρένων
Εσωτερικό: Πιο σύγχρονο αισθητικά με αναβαθμισμένη ποιότητα
Το εσωτερικό του νέου 3θυρου μικρού Chevrolet είναι και αυτό με τη σειρά του αλλαγμένο, αλλά όχι εντελώς νέο, αφού προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το σεντάν Aveo. Σχεδιαστικά, είναι πιο σύγχρονο σε σχέση με το πρώτης γενιάς μοντέλο, αν και παρέμειναν ορισμένα χαρακτηριστικά, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει, όπως είναι για παράδειγμα το μεγάλο σε διάμετρο τιμόνι και το επίσης μεγάλο και αναχρονιστικό ψηφιακό ρολόι στο πάνω μέρος, στο κέντρο του ταμπλό. Αντιθέτως, αναβαθμισμένη παρουσιάζεται η ποιότητα κατασκευής, με τα σκληρά πλαστικά να ικανοποιούν περισσότερο σε υφή και σε συναρμογή, χωρίς ωστόσο να περνούν το μέσο όρο της κατηγορίας. Ακόμη, ο οδηγός του νέου Aveo θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις λειτουργίες και τις θέσεις των επιμέρους χειριστηρίων, αν και το μπουτόν των αλάρμ βρίσκεται πιο κοντά από την πλευρά του συνοδηγού. Όσον αφορά στη θέση οδήγησης, το ρυθμιζόμενο καθ' ύψος τιμόνι και κάθισμα θα διευκολύνουν, ενώ ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά. Από πλευράς πρακτικότητας, το εσωτερικό του νέου μικρού Chevrolet ικανοποιεί, καθώς υπάρχουν 3 ποτηροθήκες και χώροι για μικροαντικείμενα στις εμπρός πόρτες και στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Xώροι: Ικανοποιητικοί για 4 επιβάτες και μικρό πορτ μπαγκάζ
Στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές δεν παρουσιάζονται αλλαγές, καθώς το δάπεδο είναι το ίδιο. Η καμπίνα του Aveo προσφέρει αρκετό πλάτος εμπρός και ικανοποιητικό πίσω για 3θυρο μοντέλο, ενώ ο αέρας για τα γόνατα πίσω επαρκεί για άτομα με ύψος μέχρι τα 1,8 μ. περίπου. Στο μόνο σημείο που οι πιο ψηλοί επιβάτες θα νιώσουν κάπως άβολα, είναι στο χώρο για τα κεφάλια πίσω, ο οποίος είναι οριακός. Για τις αποσκευές, το πορτ μπαγκάζ παρέμεινε ως είχε στα 220 λτ., τιμή που είναι κάτω του μέσου όρου του ανταγωνισμού, που κυμαίνεται γύρω στα 260 λτ. Ωστόσο, με την εύκολη αναδίπλωση της ασύμμετρα διαιρούμενης πλάτης και βάσης του πίσω καθίσματος, δημιουργείται ένας αποθηκευτικός χώρος, συνολικού όγκου 980 λτ.
Περισσότερο σφιχτό και σταθερό στο δρόμο
Βελτιωμένο παρουσιάζεται το νέο 3θυρο Aveo σε οδική συμπεριφορά και στα συνολικά χαρακτηριστικά του στο δρόμο, χάρη στις ενισχύσεις από ατσάλι υψηλής αντοχής που έχουν γίνει στο πλαίσιο και στην πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Συγκριτικά με το πιο "μαλακό" προηγούμενο μοντέλο, το νέο αποπνέει περισσότερη ασφάλεια, χωρίς όμως και πάλι να ξεχωρίζει για την οδηγική αίσθηση που προσφέρει ή τα όποια σπορτίφ στοιχεία. Κατά την κίνηση στην πόλη, το νέο μικρό Chevrolet παρουσιάζει καλή ευελιξία και διαθέτει αντίστοιχα καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη κυρίως στα μεγάλα εμπρός παράθυρα και στα ψηλά σχετικά τοποθετημένα καθίσματα. Η πιο σφιχτή ανάρτησή του εμφανίζει κάποιες αναπηδήσεις σε πιο έντονες ανωμαλίες από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, χωρίς ωστόσο να είναι ενοχλητικές. Εκτός αστικού περιβάλλοντος εκτιμάται περισσότερο το νέο στήσιμο της ανάρτησης, αφού στον ανοιχτό δρόμο είναι πιο σταθερό και στις στροφές έχουν μειωθεί αισθητά οι κλίσεις του αμαξώματος. Ωστόσο στις ευθείες παρατηρείται μια σχετική ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, ενώ δεν εμπνέει την ίδια σιγουριά σε πιο υψηλές ταχύτητες (π.χ. πάνω από 140 χλμ./ώρα), γεγονός που αποδίδεται τόσο στην ασάφεια του τιμονιού, όσο και στη "νευρική" συμπεριφορά του αμαξώματος, όταν διαπερνά διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επίσης δε λείπουν οι αισθητοί στροβιλισμοί από τον αέρα, λόγω κυρίως του αυξημένου αεροδυναμικού συντελεστή (Cd: 0,365 έναντι 0,350 του προγενέστερου).
Κινητήρας: Πιο ισχυρός και οικονομικός
Μεταξύ των πιο σημαντικών αλλαγών είναι και η προσθήκη του νέου 16βάλβιδου μηχανικού συνόλου των 1.206 κ.εκ., ισχύος 84 ονομαστικών ίππων (85 ίπποι στο δυναμόμετρο), έναντι του προγενέστερου 8βάλβιδου των 1.150 κ.εκ., απόδοσης 72 ίππων (76 πραγματικοί). Εκτός από την υψηλότερη ισχύ, το νέο αυτό μοτέρ εμφανίζει χαμηλότερη κατανάλωση κατά 0,9/100 χλμ., καθώς και μειωμένες εκπομπές CO2 κατά 21γρ./χλμ. (σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή). Επίσης η τελική ταχύτητα αυξήθηκε κατά 13 χλμ./ώρα, ενώ καλύτερες είναι και οι επιταχύνσεις, βάσει μετρήσεων του Αuto Τρίτη. Πιο συγκεκριμένα, το νέο 3θυρο Aveo 1,2 16V είναι πιο γρήγορο στα 0-100, 60-100 (με 4η ταχύτητα) και στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα κατά 2,1, 0,6 και 2,5 δλ., αντίστοιχα. Στην επιτάχυνση από στάση, ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάζει καλή προθυμία και "ζωηράδα" στο πάτημα του γκαζιού, την οποία όμως χάνει στις ενδιάμεσες επιταχύνεις. Γεγονός που αποδίδεται στη μακριά διάταξη της 4ης και κυρίως της 5ης ταχύτητας, ενώ και ο αντίστοιχος επιλογέας δε διακρίνεται για την αίσθηση και ακρίβεια που προσφέρει στις εναλλαγές των σχέσεων.