Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/9/2010
Παρουσίαση
- Λεωνίδας Γρηγοράκος
Διαβάστηκε από 12756 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/9/2010
Ο Λεωνίδας Γρηγοράκος είναι Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια της Βουλής.
"Σε ένα πρόγραμμα μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων πρέπει να δίδεται βαρύτητα πρώτα και κύρια στην ευαισθητοποίηση του πολίτη και στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης"

A.T.: Ποιες ήταν οι πρωτοβουλίες της Επιτροπής σχετικά με την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας το προηγούμενο διάστημα;
Λ.Γ.: Η οδική ασφάλεια είναι μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. Είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Έχουμε τα διπλάσια τροχαία ατυχήματα από τον παγκόσμιο μέσο όρο και κάθε χρόνο σκοτώνονται περίπου 2.000 Έλληνες, ενώ 4.000 Έλληνες μένουν ανάπηροι με βαριές κακώσεις και ακόμη 30.000 τραυματίζονται ελαφρά. Στον τομέα αυτό εμπλέκεται η προσωπική ευθύνη του οδηγού, αλλά υπάρχει και η κοινωνική διάσταση του θέματος, η οικονομική διάσταση του θέματος και η πολιτική διάσταση του θέματος. 
Η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής πραγματοποίησε πολλαπλές συνεδριάσεις, σε δύο από τις οποίες προσεκλήθη και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, που ενημέρωσε την Επιτροπή για τις θέσεις και τις προτάσεις του για τη διαμόρφωση του τεχνικού σχεδίου δράσης που αφορά στην οδική ασφάλεια για τη δεκαετία 2010 - 2020, ώστε να επιτευχθεί η μείωση των θυμάτων των τροχαίων. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη άμεσης ενσωμάτωσης της Οδηγίας 96/2008, η οποία είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμη από το 2011 και μετά και περιλαμβάνει κυρίως προληπτικά μέτρα και προληπτικό έλεγχο για τη βελτίωση των τεχνικών υποδομών, που βελτιώνουν αισθητά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας. 
Η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο του πολιτισμού μιας χώρας. Σε ένα πρόγραμμα μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων πρέπει να δίδεται βαρύτητα πρώτα και κύρια στην ευαισθητοποίηση του πολίτη και στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης.

A.T.: Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της Επιτροπής, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει μια σειρά μέτρων στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας;
Λ.Γ.: Η Επιτροπή θα συνεχίσει τις εργασίες της, ώστε να συμπληρώσει με νέες προτάσεις και νέο έργο το Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Πρέπει να γίνει συνείδηση ότι ο δρόμος και οι καιρικές συνθήκες έχουν μικρή συμμετοχή στην ευθύνη των οδικών ατυχημάτων. Τη μεγάλη συμμετοχή την έχει ο οδηγός. Όταν τα ελαστικά δεν είναι φθαρμένα, όταν το σύστημα πέδησης είναι ρυθμισμένο και όταν η προσοχή του οδηγού είναι στο δρόμο, τότε το πρόβλημα της ολισθηρότητας μειώνεται σημαντικά. Στόχος όλων μας πρέπει να είναι η διαφώτιση και εμπέδωση οδικής συνείδησης σε γονείς και παιδιά, με σκοπό να καλλιεργηθεί μια νέα προσέγγιση και νοοτροπία στη χρήση του οδικού δικτύου, που με την εφαρμογή της να σώζονται οι ζωές δεκάδων ανθρώπων στον τόπο μας, οι οποίοι χάνονται άδικα κάθε χρόνο. Όλοι οι φορείς χάραξης πολιτικής οφείλουν να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να εξετάσουν με ποιες επιπλέον δράσεις μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της προστασίας των πολιτών από τροχαία.


 
 To 2o mega event οδικής ασφάλειας από το Auto Τρίτη και την DEKRA
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σε πανευρωπαϊκή αποκλειστικότητα η παρουσίαση των εξομοιωτών
Με τις ίδιες δυνατότητες και ο εξομοιωτής επιβατικού αυτοκινήτου
Δύο υπερ-τυχεροί σε αγώνα DTM
Πάνω από 100 μοντέλα για Test & eco Drive
Εξομοιωτής ζωνών ασφαλείας
Μοναδική επίδειξη απεγκλωβισμού
Συναυλία με κεντρικό σύνθημα την αποχή από το αλκοόλ
Αγωνιστικά μοντέλα στη διάθεση του κοινού
Πλήθος κόσμου και επισήμων...
Οδική Ασφάλεια: Συνεντεύξεις
- Dietmar Metzger
- Manuela Rasthofer
- Κώστας Γ. Μαυράκης
- Ηλίας Γεωργιάδης
- Λεωνίδας Γρηγοράκος
- Κωνσταντίνος Kρόκος
- Βασίλης Χαλκιάς
- Β. Δανέλλη-Μυλωνά
- Κώστας Παπανδρέου