Διαβάστηκε από 12756αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/9/2010
"Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι ένα σύνθετο ζήτημα και γι αυτό χρειάζεται να το δούμε από όλες τις πλευρές του..."
Α.Τ.: Με τα έως τώρα δεδομένα που έχετε στη διάθεσή σας, ποια συμπεράσματα μπορούμε να εξαγάγουμε σχετικά με την πορεία των τροχαίων ατυχημάτων το τελευταίο διάστημα; Κ.Σ.: Κατά το 8μηνο του 2010, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2009, έχουμε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των παθόντων και κυρίως των νεκρών και των βαριά τραυματιών. Ειδικότερα, τα ποσοστά μείωσης είναι 13, 24 και 3% αντίστοιχα για τα θανατηφόρα, τα σοβαρά και τα ελαφρά ατυχήματα και 16, 18 και 3% αντίστοιχα για τους νεκρούς, τους βαριά τραυματίες και τους ελαφρά τραυματίες. Όπως βλέπετε, είμαστε σε πολύ καλό δρόμο, με σημαντικές μειώσεις και ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί αυτή η πτωτική πορεία και θα έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
Α.Τ.:Ποιες είναι οι συνηθέστερες παραβάσεις που οδηγούν στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων; Κ.Σ.: Πολλές είναι οι παραβάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ένα τροχαίο ατύχημα, ανάλογα με τις ειδικότερες συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περίπτωση. Μερικές όμως παραβάσεις θα λέγαμε ότι είναι αναπόφευκτο να οδηγήσουν στο ατύχημα. Αυτές είναι, χωρίς σειρά αξιολόγησης, η παραβίαση της προτεραιότητας γενικά, η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας, το αντικανονικό προσπέρασμα, η οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση των σηματοδοτών, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η αντικανονική χρήση των φώτων, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού κ.α.
Α.Τ.: Εκτιμάτε ότι για τη μείωση των ατυχημάτων αρκεί μια ενδεχόμενη αύξηση των προστίμων - αλλαγή του ΚΟΚ ; Κ.Σ.: Θεωρούμε -και το υποστηρίζουμε εδώ και πολλά χρόνια- ότι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι ένα σύνθετο ζήτημα και γι αυτό χρειάζεται να το δούμε από όλες τις πλευρές του. Οι τροποποιήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι σχετικά πρόσφατες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επιδέχεται και περαιτέρω βελτιώσεων.
To 2o mega event οδικής ασφάλειας από το Auto Τρίτη και την DEKRA