ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/12/2010
Παρουσίαση
Τα νέα...μνημόνια της Τρόικας!
Οικολογικά μοντέλα
Διαβάστηκε από 39345 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/12/2010
Η πράσινη αντιπαράθεση
Τόσο η Audi, όσο και οι BMW και Mercedes ετοιμάζουν ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία δεν θα αργήσουν να μπουν σταδιακά σε περιορισμένη παραγωγή. Βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι τα πρώτα χρόνια θα αποτελέσουν μέρος πειραματικών στόλων εξέλιξης (test fleet cars) και δεν θα παραχθούν μαζικά. Έτσι, λοιπόν, νεώτερες πληροφορίες από την BMW αναφέρουν ότι το άκρως δυναμικό πρωτότυπο Vision ED πήρε το πράσινο φως για να μπει στην παραγωγή μέσα στο 2013. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με "καυτές" επιδόσεις, προερχόμενες από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αλλά και έναν 3κύλινδρο τούρμπο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρου. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 328 ίπποι, με τη μέση κατανάλωση καυσίμου στα 3,7 λτ./100 χλμ. Την ίδια χρονιά θα δούμε από την BMW και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής προερχόμενο από το ηλεκτρικό πρωτότυπο Megacity, το οποίο για την ώρα παραμένει αρκετά μυστικό. Το σίγουρο είναι ότι έχει κόμπακτ διαστάσεις και απευθύνεται στη μίνι ή στη μικρή κατηγορία. Ταυτόχρονα, η BMW θα ξεκινήσει σε περιορισμένο αριθμό την εξίσου περιορισμένη παραγωγή του σημερινού, επίσης ηλεκτρικού, πρωτότυπου ActiveE. Πρόκειται για την έκδοση της Σειράς 1 με μηδενικές εκπομπές CO2. Διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στον πίσω άξονα, με απόδοση 170 ίππους και ροπή 250 Nm, ενώ η αυτονομία του αγγίζει τα 160 χλμ. 
H τεχνολογία e-Tron στο προσκήνιο για την Audi 
Ως φορέας αντίστοιχης τεχνολογίας, η Audi έχει να αντιπαραθέσει τα ηλεκτρικά πρωτότυπα e-Tron. Το πιο "καυτό" από αυτά είναι το A1 e-Tron. Διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 61 ίππων και αυτονομία κοντά στα 200 χλμ., η οποία εξασφαλίζεται από την επαναφορτιζόμενη μπαταρία, αλλά και από τον επιπλέον περιστροφικό κινητήρα (rotary engine), ο ρόλος του οποίου είναι αποκλειστικά να παράγει ενέργεια για το ηλεκτρικό μοτέρ. Θα το δούμε σε περιορισμένη παραγωγή το 2011, δηλαδή την ίδια χρονιά που θα μπει σε κανονική παραγωγή και το Q5 hybrid quattro. Πρόκειται για νέα έκδοση του premium SUV, με κινητήρα 2,0 λίτρων TFSI, αλλά και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με συνδυαστική ισχύ 245 ίππους. Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 7,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2, 160 γρ./χλμ. 
Πρίζα και υδρογόνο...
H Μercedes εξελίσσει και αυτή ηλεκτρικά πρωτότυπα, τόσο για τη δική της γκάμα όσο και για τη smart (το ηλεκτρικό smart δοκιμάζεται ήδη σε πειραματικούς στόλους στην Ευρώπη). Πάντως, και η Mercedes και η BMW έχουν κάνει σημαντικά βήματα στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων που χρησιμοποιούν και υδρογόνο. Το BlueZero Concept της 
Mercedes έχει δύο εκδοχές. Η μία χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου με υδρογόνο και η δεύτερη έχει απλά επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Από την άλλη, ιδιαίτερα καινοτόμος θεωρείται η τεχνολογία υδρογόνου στην BMW Σειρά 7. Το υδρογόνο δεν διασπάται στις κυψέλες καυσίμου, όπως στην τεχνολογία της Mercedes, αλλά δέχεται ειδική επεξεργασία και χρησιμοποιείται ως κανονικό καύσιμο στον κινητήρα. Οι μοναδικές εκπομπές από αυτό το σύστημα είναι σταγονίδια νερού. Αν τα ηλεκτροκίνητα με υδρογόνο μπουν τελικά στη μαζική παραγωγή, αυτό δεν αναμένεται να συμβεί πριν το 2018 ή το 2020, αφού απαιτείται και ειδικό δίκτυο ανεφοδιασμού με αυτόν τον τύπο καυσίμου. Σημειώστε ότι η ηλεκτροκίνητη εκδοχή του BlueZero με επαναφορτιζόμενες σε πρίζα μπαταρίες θα επηρεάσει πολλά "καθαρά" μοντέλα της Mercedes, πολύ άμεσα χρονικά.
Τι ετοιμάζουν σε οικολογικά αυτοκίνητα
Audi Α1 e-Tron (2011), Q5 hybrid quattro (2011)
BMW Vision ED (2013), Active E Concept (2013), Μegacity (2013)
Mercedes ΒlueZero Concept 
(άγνωστο πότε και με ποια μορφή θα μπει στην παραγωγή)
To μικρό πρωτότυπο Α1 e-Tron "δείχνει" ότι η Audi βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο παραγωγής της τεχνολογίας για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές CO2 καταγράφει το υβριδικό Audi Q5 σε σχέση με τις απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις του γερμανικού SUV.

Δύο εκδοχές έχει το πρωτότυπο BlueZero της Mercedes. Λειτουργεί είτε με υδρογόνο και ενεργειακές κυψέλες είτε με ηλεκτροκινητήρα και επαναφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου.

Με άκρως ενδιαφέροντα πρωτότυπα, όπως το Vision ED και το ActiveE, η BMW δείχνει ότι εξελίσσει ταχύτατα την τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το Megacity (κατασκοπευτική εικόνα) θα είναι ένα από αυτά και προορίζεται για αστικές μετακινήσεις.

BMW Vision ED

BMW Active E

BMW Megacity

 
 Μελλοντικά Αudi, BMW, Mercedes
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Μίνι μοντέλα
Μικρά μοντέλα
Μικρομεσαία μοντέλα
Mεσαία μοντέλα
Mεγάλα και υπερπολυτελή μοντέλα
Πολυχρηστικά μοντέλα
Coupe & Cabrio μοντέλα
Crossover & SUV μοντέλα
Οικολογικά μοντέλα