Στάνταρ Ηλεκτρονικό Σύστημα της Ευστάθειας (ESC ή ESP)
Διαβάστηκε από 58383αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/1/2011
Φύλακας ¶γγελος…
Το ΕSC αναλαμβάνει να επαναφέρει
το αυτοκίνητο στην πορεία του, όταν έχει
αρχίσει να χάνεται ο έλεγχος από τον οδηγό.
Στη φωτογραφία μπορείτε να δείτε τη
διαφορά στις αντιδράσεις ενός αυτοκινήτου, με και χωρίς το σύστημα.
Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές της νέας χρονιάς, αποτελεί η υποχρέωση των κατασκευαστών να εφοδιάζουν όλα τα αυτοκίνητά τους, που θα πάρουν έγκριση τύπου από την 1η Νοεμβρίου 2011 και ύστερα, με στάνταρ το Ηλεκτρονικό Σύστημα της Ευστάθειας (ESC ή
ESP).
Τρία χρόνια αργότερα, το Νοέμβριο του 2014, το ESC θα πρέπει να είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από πότε αλλάζει: 1η Νοεμβρίου
2011* (*Αφορά στις εγκρίσεις τύπου) Τι είναι το ESC και πως λειτουργεί Σήμερα, πάνω από το 50% των πωληθέντων οχημάτων στην Ευρώπη, φέρουν το Ηλεκτρονικό Σύστημα της Ευστάθειας (ESC ή ESP).
Οι κατασκευαστές δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να απενεργοποιήσει μερικά ή ολικά το ESP, σε περιπτώσεις κίνησης σε σαθρά ή γλιστερά εδάφη, όπου το αυτοκίνητο πρέπει να ολισθαίνει για να μην κολλήσει.
Το Σύστημα αυτό φροντίζει έτσι, ώστε να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην πορεία του, σε περιπτώσεις απώλειας της πρόσφυσης και τάσης για υποστροφή ή υπερστροφή, επεμβαίνοντας ανεξάρτητα στην ταχύτητα των εμπρός και πίσω τροχών. Υπεύθυνος για τη λειτουργία του είναι ένας ηλεκτρονικός μικροεπεξεργαστής, ο οποίος δέχεται συνεχώς δεδομένα από διάφορους αισθητήρες, πράττοντας ανάλογα στην περίπτωση που αναφέραμε. Η "δουλειά" του είναι τόσο σημαντική, ώστε μετά το ABS και το Brake Assist (δείτε παρακάτω), γίνεται το τρίτο υποχρεωτικό μηχανικό ή ηλεκτρονικό σύστημα, που πρέπει να φέρει κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Θα επιφέρει αλλαγές στις τιμές των αυτοκινήτων; Είναι πολλοί αυτοί που ισχυρίζονται ότι η προσθήκη του ESP στον στάνταρ εξοπλισμό των αυτοκινήτων, θα επιφέρει αύξηση στις τιμές τους (+300-600 ευρώ). Όμως, πρόσφατα παραδείγματα καινούργιων μοντέλων, που το φέρουν ως στάνταρ εξοπλισμό και που οι τιμές τους είναι στα ίδια επίπεδα με πριν, απαντούν σε αυτές τις φωνές ότι δύσκολα θα συμβεί κάτι τέτοιο. Εμείς πιστεύουμε ότι ακόμη και εάν υπάρξει αύξηση στην τιμή των αυτοκινήτων, το ESP θα πρέπει να βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό τους, αφού η αποτελεσματικότητά του είναι τέτοια, ώστε μπορεί να υπερκεράσει οποιοδήποτε επιπλέον χρηματικό κόστος.