Διαβάστηκε από 58383αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/1/2011
Προχωρούν τα «οικολογικά» καύσιμα
Τα βιοκαύσιμα προέρχονται κυρίως από καλλιέργειες φυτών και έχουν πολλούς οπαδούς, αλλά και πολλούς εχθρούς. Η αιθανόλη που χρησιμοποιείται στην ανάμιξή της με την αμόλυβδη, προέρχεται κυρίως από καλλιέργειες καλαμποκιού ή σιταριού.
Στην Ευρώπη, τα βιοκαύσιμα είναι αρκετά δημοφιλή και χρησιμοποιούνται τόσο στα Ιδιωτικής Χρήσεως αυτοκίνητα, όσο και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σε αυτό τον τομέα η χώρα μας βρίσκεται αρκετά πιο πίσω, "αψηφώντας" μάλιστα τις Κοινοτικές οδηγίες, όμως από την επόμενη χρονιά αναμένεται να υπάρξει αρκετή κινητικότητα ούτως ώστε η Ελλάδα να μην παραμείνει στις τελευταίες θέσεις στην κατάταξη της απορρόφησης ανανεώσιμων καυσίμων. Υπό αυτό το πρίσμα, αποκτά ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2011 ξεκινά η διάθεση νέων βιοκαυσίμων στην Ευρώπη και, ειδικότερα, αμόλυβδης βενζίνης Ε10. Σήμερα, βιοκαύσιμο αμόλυβδης βενζίνης προηγούμενου τύπου E5 προσφέρεται από πλευράς Ευρώπης, στην Αυστρία, στη Γαλλία, στη Δανία, στην Ιρλανδία και τέλος στη Σουηδία, όπου μάλιστα είναι και η μοναδική αμόλυβδη που υπάρχει. Ο νέος τύπος βιοκαυσίμου Ε10 διατίθεται λοιπόν από τις αρχές της χρονιάς, ενώ η E5 επιτρέπεται να πωλείται μέχρι και το 2013.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών, δεν απαιτούνται αλλαγές για να λειτουργήσουν με αμόλυβδη E10. Από εκεί και πάνω και όσο αυξάνεται η περιεκτικότητα της αιθανόλης, απαιτούνται ειδικές επεμβάσεις στους κινητήρες των μοντέλων, ώστε να λειτουργήσουν με το βιοκαύσιμο. Στη φωτογραφία, μπορείτε να δείτε μια αντλία καυσίμου, που δίνει επιλογή για πλήρωση του ρεζερβουάρ με διάφορους τύπους βιοκαυσίμων (E20, E30, E85 κ.λπ.).
Τι προβλέπουν οι νέες προδιαγραφές βιοκαυσίμων Τα βιοκαύσιμα προέρχονται από οργανικά προϊόντα και ανήκουν στην κατηγορία ανανεώσιμων καυσίμων.
Το μεγάλο τους προσόν είναι ότι εκπέμπουν σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, ενώ παράλληλα, επειδή προέρχονται κυρίως από φυτά, αναπτύσσουν τη γεωργική οικονομία μιας χώρας και μειώνουν την εξάρτησή της από το πετρέλαιο.
Σε ό,τι αφορά στη βενζίνη και ειδικά στους τύπους που προαναφέραμε, η προδιαγραφή Ε5, που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, αφορά σε αμόλυβδη βενζίνη με 5% αιθανόλη, ενώ όπως γίνεται κατανοητό, ο νέος τύπος αυξάνει αυτό το ποσοστό στο 10% και άρα έχουμε να κάνουμε με ακόμη πιο οικολογικό καύσιμο. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι η αμόλυβδη βενζίνη E10 δεν είναι συμβατή με όλα τα μοτέρ βενζίνης, όμως ο περιορισμός στη χρήση της αφορά συνήθως σε παλαιότερα μοτέρ πριν από το 2000, ενώ αρκετές είναι οι περιπτώσεις εταιρειών όπου το νέο καύσιμο είναι συμβατό για αυτοκίνητα ηλικίας έως και 20-25 ετών. Από πότε αλλάζει: 1η Ιανουαρίου 2011 info
Εκτός Ευρώπης, τα βιοκαύσιμα είναι ακόμη πιο διαδεδομένα και με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αιθανόλη. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Βραζιλία διαθέτει αποκλειστικά αμόλυβδη Ε20-Ε25 (δηλ. με αιθανόλη σε ποσοστό 20-25%), ενώ στην Ταϊλάνδη προσφέρεται αποκλειστικά αμόλυβδη E10-E20.