Διαβάστηκε από 58383αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/1/2011
Η εξέλιξη του Brake Assist είναι τα Συστήματα Αυτόματης Πέδησης, όπως το Pedestrian Detection της Volvo, που μπορεί να αποτρέψει ατύχημα με πεζό σε ταχύτητες έως και 35 χλμ./ώρα, χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να ακουμπήσει το πεντάλ του φρένου!
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για βελτίωση της ασφάλειας των πεζών και της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση υποχρεώνει τους κατασκευαστές να συμπεριλάβουν, από το Φεβρουάριο, το Brake Assist (Υποβοήθηση Πέδησης) στο στάνταρ εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους. Αυτό θα ισχύει για τις πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, ενώ από το 2015 θα είναι υποχρεωτικό και για τα βαρέα επαγγελματικά.
Αποτελεσματικότερο φρενάρισμα!
Το Brake Assist είναι ένα υποβοητικό σύστημα, που επεμβαίνει σε καταστάσεις επείγοντος φρεναρίσματος. Όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου απότομα, τότε το Σύστημα "αντιλαμβάνεται" την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και άμεσα αυξάνει τη δύναμη της πέδησης, μειώνοντας κατά συνέπεια την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
Θέλοντας να μειώσει τα ατυχήματα αυτοκινήτων με πεζούς, η Ευρωπαϊκή Ένωση υποχρεώνει, από το Φεβρουάριο, τους κατασκευαστές να συμπεριλάβουν την Υποβοήθηση Πέδησης (Brake Assist) στο στάνταρ εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους.
Σύμφωνα με μελέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εάν όλα τα αυτοκίνητα είχαν Brake Assist, τότε σχεδόν 1.100 ατυχήματα με πεζούς το χρόνο θα μπορούσαν να αποτραπούν.
Επίσης, υπολογίζεται ότι σχεδόν στις μισές περιπτώσεις των συγκρούσεων με προπορευόμενο όχημα, ο οδηγός δεν χρησιμοποίησε την πλήρη ισχύ των φρένων του οχήματός του, με αποτέλεσμα να μην αποφύγει τη σύγκρουση, κάτι που ίσως να είχε αποτραπεί και σίγουρα θα είχε επιφέρει μικρότερες επιπτώσεις, εάν υπήρχε το Brake Assist. Από πότε αλλάζει: 24η Φεβρουαρίου 2011