Διαβάστηκε από 17035αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/8/2011
Το υβριδικό Yaris Ηybrid Synergy Drive
είναι ακόμη πρωτότυπο. Πρόκειται όμως
να αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα
μοντέλα της Toyota τα επόμενα πολλά χρόνια.
Ο προσανατολισμός της Toyota είναι σαφώς οικολογικός με επενδύσεις που θα συνεχίσουν να είναι στην κατεύθυνση των υβριδικών τεχνολογιών αλλά και στην περαιτέρω εξέλιξη αυτών. Δηλαδή σε συστήματα φόρτισης των μπαταριών τους σε πρίζα (plug-in
hybrids) αλλά και σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Μάλιστα, στο πλαίσιο ειδικής έκθεσης επιχειρησιακών ενεργειών για την περίοδο 2011-2015 ανακοινώνονται, μεταξύ άλλων, και τα εξής:
Δράσεις και στόχοι
•Υβριδικά αυτοκίνητα:
Nα αυξηθούν οι πωλήσεις τους στις 5 εκατομμύρια μονάδες τα πρώτα χρόνια της τρέχουσας δεκαετίας.
•Plug-in υβριδικά: Nα προωθηθούν εμπορικά ως "υβριδικά με ηλεκτρική λειτουργία που θα καλύπτει καθημερινές ανάγκες". Το πρώτο από αυτά, το Prius Plug-in θα λανσαριστεί το 2012. •Ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
Θα λανσαριστούν σταδιακά στις παγκόσμιες αγορές από το 2012, προκειμένου να καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες κοντινών αποστάσεων. Δεν γνωρίζουμε ακόμα ποια μοντέλα της Toyota θα προσφέρονται αποκλειστικά ηλεκτρικά. •Εκπομπές ρύπων. Μέσω των νέων τεχνολογιών, μέχρι το 2015 θα καλυφθούν οι στόχοι που έχουν θέσει οι Κυβερνήσεις, ενώ παράλληλα θα μειωθεί κατά 25% ο μέσος όρος CO2 στην παγκόσμια γκάμα της φίρμας.
Πως "μεταφράζονται" όλα τα παραπάνω;
Όλα τα παραπάνω θα πάρουν σάρκα και οστά κυρίως μέσω της προϊοντικής γκάμας της Toyota τα επόμενα χρόνια και ανάλογα το πως τελικά αυτή θα διαμορφωθεί. Ως δεδομένα νέα μοντέλα λοιπόν, θεωρούνται τα εξής:
• Toyota Yaris (νέο) (Σεπτ.- Οκτ.)
• Ανανεωμένο Avensis
2011
•
Τοyota Yaris HSD
• Coupe μοντέλο
• 2012 Prius+
2012
•
Prius Plug-in
• SUV Plug-in
2013
•
Υβριδικό SUV
2014
•
Νέο 4θυρο
μεσαίο
2015
Tα "μυστικά" πλάνα...
Με δεδομένο ότι, κυρίως μέσω της υβριδικής και της υβριδικής plug-in τεχνολογίας, η ιαπωνική εταιρεία έχει βρει τον τρόπο να μειώσει δραστικά καταναλώσεις και εκπομπές CO2, κρίνουμε ότι θα επανέλθει στα γρήγορα σπορ μοντέλα. Εκτός λοιπόν από το νέο κουπέ που ετοιμάζει, εκτιμάται επίσης πως μέχρι το 2016 θα δούμε και ένα κάμπριο μοντέλο με κόμπακτ διαστάσεις, στη λογική του MR2.
H πιο "καυτή" νέα τεχνολογία
Μπορεί η Toyota να έχει επενδύσει πολλά και στην τεχνολογία των κυψελών καυσίμου με υδρογόνο, όμως αυτή θα μας απασχολήσει μακροπρόθεσμα. Τουλάχιστον μέχρι το 2015, σαφώς ουσιαστικό ενδιαφέρον έχει η τεχνολογία Plug-in των υβριδικών της Toyota. Έτσι, το πρωτότυπο Prius Plug-in εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου που φορτίζουν ακόμα και σε οικιακή πρίζα σε χρόνο 100 λεπτών. Αυτές τροφοδοτούν με ενέργεια το υβριδικό σύστημα που αποτελείται από ένα μοτέρ βενζίνης 1,8 λίτρων αλλά και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 136 ίππων. Το θερμικό μοτέρ εκπέμπει μόλις 59 γρ./χλμ. CO2, έναντι 89 γρ./χλμ. που έχει το σημερινό "συμβατικό" Prius.
Τα σημαντικότερα μελλοντικά Toyota
Νέο Yaris. Mε ενδιαφέρουσα εμφάνιση, οικολογικό προφίλ και κινητήρες 1,0 και
1,33 λίτρων, το ιαπωνικό μικρό θα συνεχίσει να διεκδικεί
τον τίτλο του best seller.
Νέο Yaris HSD. Για πρώτη φορά το Yaris θα αποκτήσει και υβριδική έκδοση στη γκάμα του. Θα είναι στα πρότυπα του Auris HSD. Δηλαδή, θα μπορεί, για μικρή απόσταση και με χαμηλή ταχύτητα, να κινηθεί και αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Prius+: H 7θέσια πολυχρηστική έκδοση του Prius θα αποτελέσει το πρώτο μοντέλο με το οποίο η Toyota θα επεκτείνει τη γκάμα του υβριδικού της μοντέλου.
Prius Plug-in: Η έκδοση Plug-in του Prius βρίσκεται σε σχεδόν ολοκληρωμένο στάδιο εξέλιξης. Μπορεί μάλιστα, να φορτίζει τις μπαταρίες του σε πρίζα, εξασφαλίζοντας έτσι πολύ μεγαλύτερη αυτονομία και ακόμα πιο οικολογικό προφίλ.
Τοyota Coupe: Μετά την Celica, ένα κουπέ λείπει πολύ από τη γκάμα της Toyota. To νέο μοντέλο θα προέλθει από το
πρωτότυπο FT-86 II που διαθέτει άκρως δυναμική εμφάνιση. Εκτιμάται πως στην
παραγωγή θα το δούμε με 2λιτρο boxer κινητήρα, περίπου 200 ίππων, και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το «μεσοπρόθεσμο» πρόγραμμα των 5 best seller εταιρειών μέχρι το 2015