Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/8/2011
Παρουσίαση
The Italian Job!
Τεχνολογία MultiAir
Διαβάστηκε από 3438 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/8/2011
Ελεύθερη αναπνοή!
Για τον όμιλο Fiat, η τεχνολογία MultiAir των κινητήρων του αποτελεί ένα από τα πρώτα απτά βήματα προς την κατεύθυνση της περισσότερης οικονομίας και οικολογίας, χωρίς να χάνεται η απόδοση και η οδηγική απόλαυση.
Πώς λειτουργεί το MultiAir
Tο σύστημα MultiAir εξελίχθηκε από τη Fiat Powertrain Technologies. Το πλεονέκτημα του συστήματος είναι ότι ελέγχει με ακρίβεια τη μάζα του αέρα στην εισαγωγή, αντικαθιστώντας την πεταλούδα του γκαζιού που ευθύνεται για τη μείωση της αποδοτικότητας του κινητήρα. Πώς; Διαφοροποιώντας το άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής. Ο μονός εκκεντροφόρος κινεί τις βαλβίδες εξαγωγής, ενώ αυτές της εισαγωγής κινούνται από ένα τρίτο έκκεντρο, το οποίο δεν κινεί τις βαλβίδες, αλλά ενεργοποιεί μια αντλία λαδιού. Η αντλία αυτή στέλ- νει το λάδι σε έναν ενεργοποιητή και αυτός ανοίγει τις βαλβίδες της εισαγωγής. Το άνοιγμα ελέγχεται από μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, η λειτουργία της οποίας καθορίζεται από τη μονάδα ελέγχου της διαχείρισης του κινητήρα έτσι, ώστε να επιτυγχάνεται το βέλτιστο μείγμα αέρα-βενζίνης στους κυλίνδρους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων. Το σύστημα MultiAir όμως έχει και άλλα πλεονεκτήματα: δίχως την πεταλούδα του γκαζιού, η πίεση του αέρα στις βαλβίδες εισαγωγής είναι σταθερή και αυτό, σε συνδυασμό με την ταχύτητα ελέγχου των βαλβίδων, εξασφαλίζει ταχύτερη απόκριση στις εντολές του γκαζιού. Οι πολλαπλές δυνατότητες δράσης των βαλβίδων επιτρέπουν την επίτευξη της μέγιστης ισχύος (αύξηση κοντά στο 10%) και της υψηλότερης ροπής, πέρα από τη σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων. Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ένα ακόμη πλεονέκτημα του MultiAir είναι ότι το σύστημα αυτό δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό και για αυτό ωφελεί πλέον μια μεγάλη γκάμα μοντέλων του Fiat Group.
Τα οφέλη των κινητήρων MultiAir
- Αύξηση μέγιστης ισχύος κατά 10% συγκριτικά με έναν παραδο- σιακό κινητήρα ταυτόσημου κυβι- σμού.

- 15% περισσότερη ροπή σε χα- μηλό όριο στροφών, χάρη στην κα- λύτερη εισροή αέρα στους θαλά- μους καύσης.

- Χαμηλότερη κατανάλωση καυσί- μου και μειωμένη εκπομπή CO2, ισοδύναμη με 10%, χάρη στις λιγό- τερες απώλειες ισχύος και τις βελ- τιωμένες μεθόδους καύσης.

- Χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τον κινητήρα, με βελτιστοποί- ηση της διαχείρισης των βαλβίδων στη φάση της εισαγωγής.

- Αμεσότερη αντίδραση κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης, χάρη στην καλύτερη ροή αέρα στους κυλίν- δρους, σε συνδυασμό με εξαιρετι- κά άμεση λειτουργία.
Με καινοτόμες τεχνολογικές
εφαρμογές, τα ιταλικά μοντέλα
καταφέρνουν συνεχώς να
βρίσκονται στο προσκήνιο.
Κεντρικός άξονας όλων αυτών
των τεχνολογιών είναι η
ισορροπία οικονομίας, οικολογίας
και δυναμισμού που επιτυγχάνουν
αξίες απόλυτα συνυφασμένες
με την εποχή μας.
Η Alfa Romeo Mito ήταν το πρώτο μοντέλο του Group Fiat, που έλαβε τους νέους κινητήρες MultiAir. Πλέον, η τεχνολογία αυτή ωφελεί σχεδόν όλα τα μοντέλα του Γκρουπ.
Με καινοτόμες τεχνολογικές
εφαρμογές, τα ιταλικά μοντέλα
καταφέρνουν συνεχώς να
βρίσκονται στο προσκήνιο.
Κεντρικός άξονας όλων αυτών
των τεχνολογιών είναι η
ισορροπία οικονομίας, οικολογίας
και δυναμισμού που επιτυγχάνουν
αξίες απόλυτα συνυφασμένες
με την εποχή μας.
Με καινοτόμες τεχνολογικές
εφαρμογές, τα ιταλικά μοντέλα
καταφέρνουν συνεχώς να
βρίσκονται στο προσκήνιο.
Κεντρικός άξονας όλων αυτών
των τεχνολογιών είναι η
ισορροπία οικονομίας, οικολογίας
και δυναμισμού που επιτυγχάνουν
αξίες απόλυτα συνυφασμένες
με την εποχή μας.
Αυτό είναι το σύστημα MultiAir της Fiat. Οι βαλβίδες εισαγωγής λειτουργούν με τη βοήθεια εμβόλων, τα οποία κινούνται από μηχανικά έκκεντρα και είναι συνδεδεμένα με τις βαλβίδες μέσω υδραυλικών θαλάμων που ελέγχονται από σωληνοειδείς βαλβίδες. Έτσι, ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος ή ροπής, το άνοιγμα των βαλβίδων μεταβάλλεται ηλεκτροϋδραυλικά.
Με καινοτόμες τεχνολογικές
εφαρμογές, τα ιταλικά μοντέλα
καταφέρνουν συνεχώς να
βρίσκονται στο προσκήνιο.
Κεντρικός άξονας όλων αυτών
των τεχνολογιών είναι η
ισορροπία οικονομίας, οικολογίας
και δυναμισμού που επιτυγχάνουν
αξίες απόλυτα συνυφασμένες
με την εποχή μας.
Στο διάγραμμα, μπορείτε να συγκρίνετε τις χαρακτηριστικές καμπύλες ισχύος και ροπής του κινητήρα 1,4 MultiAir της Alfa Romeo σε σχέση με τον 1,4 Turbo των 120 ίππων.

 
 Οι καινοτομίες των ιταλικών εταιρειών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εν αρχή ην τα εναλλακτικά καύσιμα
Τεχνολογία MultiAir
TwinAir
Αποκλειστικότητες Alfa Romeo
Fiat eco: Drive: Ζήστε οικο-λογικά!
Τα ιταλικά μοντέλα στις δοκιμές του EuroNCAP