ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/8/2011
Παρουσίαση
The Italian Job!
TwinAir
Διαβάστηκε από 3438 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/8/2011
Μισοί κύλινδροι – Διπλό πλεονέκτημα!
Η εξέλιξη της τεχνολογίας MultiAir είναι η νεότερη και καινοτόμος τεχνολογία TwinAir της Fiat που μας έχει φέρει 2κύλινδρα ατμοσφαιρικά ή turbo μηχανικά σύνολα.


Νοσταλγία; Όχι, τεχνολογία. Οι 2κύλινδροι κινητήρες που εφοδιάζουν αυτή τη στιγμή τα Fiat 500 και 500C δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τους παλιούς κινητήρες των 500, 126 και Panda. Πλέον, οι νέοι 900άρηδες είναι φτιαγμένοι έτσι, ώστε να είναι καλύτεροι από τους 4κύλινδρους: είναι ελαφρύτεροι, μικρότεροι σε διαστάσεις, καταναλώνουν λιγότερο, εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, αλλά και επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις. Επίσης, οι νέοι 2κύλινδροι της Fiat διαθέτουν το σύστημα MultiAir, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, άξονα εξισορρόπησης και σύστημα Start&Stop.
Ποιες εκδόσεις υπάρχουν
Αυτή τη στιγμή, ο μοναδικός κινητήρας TwinAir που βρίσκεται κάτω από το καπό των Fiat 500 και 500C είναι η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή με τους 85 ίππους και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,1 λτ./100 χλμ.) και εκπομπές CO2 (από 92 γρ./χλμ.). Στο άμεσο μέλλον όμως, αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους και δύο ακόμη εκδόσεις, μια ατμοσφαιρική με 65 ίππους και μια ακόμη με turbo και ισχύ 105 ίππων.
Μικροί και ελαφριοί
Στους κινητήρες TwinAir, ο κάθε ένας από τους κυλίνδρους έχει χωρητικότητα περίπου 450 κ.εκ., κάτι που δεν αποτελεί τυχαία επιλογή: θεωρείται ότι έχουν τη μέγιστη θερμοδυναμική απόδοση στο θάλαμο καύσης. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η χαμηλότερη τριβή του 2κύλινδρου κινητήρα, λόγω των λιγότερων κινούμενων μερών. Επίσης, το μικρό μέγεθος και το χαμηλό βάρος. Φυσικά, όλα αυτά συμβάλλουν στον περιορισμό της κατανάλωσης (οπότε και των εκπομπών CO2) και βελτιώνουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Μεταξύ των τεχνολογικών λύσεων που διαθέτουν οι 2κύλινδροι κινητήρες είναι και το σύστημα MultiAir. Όπως έχουμε δει και στους 4κύλινδρους κινητήρες της ιταλικής εταιρείας, το σύστημα αυτό ελέγχει το άνοιγμα και το βύθισμα των βαλβίδων σε κάθε κύλινδρο, αντικαθιστώντας την πεταλούδα του γκαζιού που ευθύνεται για τη μείωση της αποδοτικότητας του κινητήρα. Όλοι οι νέοι 2κύλινδροι τέλος, διαθέτουν επίσης άξονα εξισορρόπησης που μειώνει τους «κλασικούς» κραδασμούς των 2κύλινδρων κινητήρων σχεδόν στο επίπεδο ενός 4κύλινδρου.
Τα βασικά στοιχεία των TwinAir
* 65 ίπποι (ατμοσφαιρικός)
* 85 έως 105 ίπποι (τούρμπο)
* 900 κ.εκ. με 85 ίππους, αντί για 1.200 κ.εκ. με 69 ίππους
* -20% στην κατανάλωση, +25% στις επιδόσεις
* -10% στο βάρος, -23% στο μή- κος του κινητήρα
Με καινοτόμες τεχνολογικές
εφαρμογές, τα ιταλικά μοντέλα
καταφέρνουν συνεχώς να
βρίσκονται στο προσκήνιο.
Κεντρικός άξονας όλων αυτών
των τεχνολογιών είναι η
ισορροπία οικονομίας, οικολογίας
και δυναμισμού που επιτυγχάνουν
αξίες απόλυτα συνυφασμένες
με την εποχή μας.
Το Fiat 500 είναι το πρώτο μοντέλο που έλαβε τον καινοτόμο κινητήρα TwinAir. Σύντομα θα το δούμε και σε άλλα μοντέλα της Fiat (π.χ. το νέο Panda), αλλά και στη νέα Lancia Ypsilon.
Με καινοτόμες τεχνολογικές
εφαρμογές, τα ιταλικά μοντέλα
καταφέρνουν συνεχώς να
βρίσκονται στο προσκήνιο.
Κεντρικός άξονας όλων αυτών
των τεχνολογιών είναι η
ισορροπία οικονομίας, οικολογίας
και δυναμισμού που επιτυγχάνουν
αξίες απόλυτα συνυφασμένες
με την εποχή μας.
Ο άξονας εξισορρόπησης ελέγχεται από ένα γρανάζι που βρίσκεται στο πίσω μέρος του άξονα μετάδοσης. Με αυτόν τον τρόπο, ελαχιστοποιούνται οι κραδασμοί, που προέρχονται από τον κινητήρα των 2 κυλίνδρων.
Με καινοτόμες τεχνολογικές
εφαρμογές, τα ιταλικά μοντέλα
καταφέρνουν συνεχώς να
βρίσκονται στο προσκήνιο.
Κεντρικός άξονας όλων αυτών
των τεχνολογιών είναι η
ισορροπία οικονομίας, οικολογίας
και δυναμισμού που επιτυγχάνουν
αξίες απόλυτα συνυφασμένες
με την εποχή μας.
Ο κινητήρας TwinAir των 85 ίππων συνδυάζεται με σύστημα Start&Stop που τον σβήνει και τον επανεκκινεί αυτόματα κατά τη διάρκεια μικρών στάσεων. Στη φωτογραφία, φαίνεται ο διακόπτης απενεργοποίησης του συστήματος.
Με καινοτόμες τεχνολογικές
εφαρμογές, τα ιταλικά μοντέλα
καταφέρνουν συνεχώς να
βρίσκονται στο προσκήνιο.
Κεντρικός άξονας όλων αυτών
των τεχνολογιών είναι η
ισορροπία οικονομίας, οικολογίας
και δυναμισμού που επιτυγχάνουν
αξίες απόλυτα συνυφασμένες
με την εποχή μας.
Ο TwinAir των 900 κ.εκ. σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από τη Fiat Powertrain, όπως και το σύστημα MultiAir. Είναι ένα σύστημα που ελέγχει το άνοιγμα και το βύθισμα των βαλβίδων σε κάθε κύλινδρο, αντικαθιστώντας την πεταλούδα του γκαζιού. Ως αποτέλεσμα, μειώνονται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, ενώ βελτιώνονται οι επιδόσεις και η απόκριση στο γκάζι.

 
 Οι καινοτομίες των ιταλικών εταιρειών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εν αρχή ην τα εναλλακτικά καύσιμα
Τεχνολογία MultiAir
TwinAir
Αποκλειστικότητες Alfa Romeo
Fiat eco: Drive: Ζήστε οικο-λογικά!
Τα ιταλικά μοντέλα στις δοκιμές του EuroNCAP