Συμπληρώνοντας 14 χρόνια και 2 πλήρης γενιές,
το Lexus IS εισέρχεται στην 3η του γενιά
έχοντας για μια ακόμη φορά τον δύσκολο ρόλο του να ανταγωνιστεί τους κραταιούς
στην Ευρώπη Γερμανούς της μεσαίας κατηγορίας. Για να το καταφέρει αυτό, η Lexus προσδίδει
στο νέο της δημιούργημα όλη την πιο πρόσφατη τεχνογνωσία της, παρουσιάζοντας
ένα ολοκαίνουργιιο σεντάν μοντέλο που τονίζει τα δυναμικά και πολυτελή
χαρακτηριστικά της μάρκας. Και επιπλέον αυτού, απαντώντας στην επέκταση του diesel, η Lexus δίνει για πρώτη φορά σε IS την επιλογή και για υβριδική έκδοση, με
επιδόσεις οικονομίας και οικολογίας ρεκόρ για την κατηγορία.
Το νέο Lexus IS θα λανσαριστεί στην Ελλάδα στα τέλη Ιούνιου αποκλειστικά μόνο στην
υβριδική του έκδοση. Η τιμή του θα βρίσκεται κοντά στα 40.000 ευρώ, μαζί με ένα
πλήρες εξοπλιστικό πακέτο άνεσης και ασφάλειας.
Τονισμένες γραμμές με έντονο δυναμισμό Η σχεδίαση του νέου Lexus IS αποτελεί δίχως αμφιβολία ένα από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου, με το
Ιαπωνικό μεσαίο μοντέλο να αποκτά μια άκρως ξεχωριστή εικόνα. Διακρίνουμε
λοιπόν το ιδιαίτερα «αιχμηρό» εμπρόσθιο τμήμα με τη μεγάλη γρίλια της μάσκας,
τον εμφατικό προφυλακτήρα, αλλά και τα διπλά φωτιστικά με τη μπούμερανγκ LED λωρίδα των
φώτων ημέρας. Στο πλάι, ξεχωρίζουν οι μικρές σε διαστάσεις γυάλινες επιφάνειες,
αλλά και τα τονισμένα «νεύρα», προσδίδοντας μια εμφάνιση 4θυρου κουπέ. Ειδικά
στο κατώτερο κομμάτι, το νεύρο στο πλαϊνό σπόιλερ που ανεβαίνει προς τα πάνω
και πίσω καταλήγοντας στα οπίσθια φωτιστικά, δημιουργεί ένα πολύ όμορφο οπτικό
παιχνίδισμα και συμβάλει στον όλο δυναμισμό του σχήματος. Από πλευράς
διαστάσεων, η Lexus μακραίνει και πλαταίνει το μεσαίο της μοντέλο, φθάνοντάς το στα 4.665
χλστ. μήκους (+90 χλστ.) και στα 1.810 χλστ. πλάτους (+10 χλστ.), ενώ ακόμη και
το ύψος του νέου IS έρχεται ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με πριν (1,43 μ., +20 χλστ.).
Σημαντική είναι και η δουλειά στην αεροδυναμική, με το συντελεστή οπισθέλκουσας
να μειώνεται στο 0,25 και να είναι από τους πιο χαμηλούς στην κατηγορία.
Κινητήρες-Κιβώτια: Για πρώτη φορά και υβριδικό
Η τρίτη γενιά του Lexus IS εντάσσεται
και αυτή στη γκάμα των υβριδικών μοντέλων της μάρκας, για πρώτη φορά στην
ιστορία. Η έκδοση, με την ονομασία «IS300h» εφοδιάζεται με έναν νέο 2,5λιτρο 4κίνητο
βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson με Σύστημα άμεσου ψεκασμού D-4S, αλλά και έναν πολύ ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 143
ίππων. Η συνδυαστική απόδοση του Συστήματος φθάνει τους 223 ίππους, με την Toyota να
υπόσχεται εκπομπές ρύπων-ρεκόρ για την κατηγορία κάτω από 100 γρ./χλμ. (99
γρ.χλμ.), αλλά και μέση κατανάλωση μόνο 4,3 λτ./100 χλμ. Τη διαθέσιμη ροπή,
στέλνει στους πίσω τροχούς ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο Συνεχώς
μεταβαλλόμενων σχέσεων (E-CVT), ενώ για λίγο χρονικό διάστημα και απόσταση (έως 2 χλμ., ανάλογα με
το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας) το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί και
αποκλειστικά ηλεκτρικά. Στην πράξη, το νέο υβριδικό Σύστημα κινεί αρκετά
οικονομικά το σεντάν της Lexus, ενώ με τη ραφιναρισμένη και πολιτισμένη του λειτουργία, δείχνει να
ταιριάζει απόλυτα με το πολυτελές χαρακτήρα του μοντέλου. Όταν απαιτηθεί
περισσότερη δύναμη, το Σύστημα ανταποκρίνεται άμεσα στις διαθέσεις του οδηγού
ανεβάζοντας με σχετική προθυμία αλλά και λίγο αυξημένο θόρυβο, στροφές. Για
αυτούς πάντως που δεν θα θελήσουν την υβριδική έκδοση, υπάρχει και το αμιγώς
βενζινοκίνητο IS 250, με 2,5άλιτρο V6 207 ίππων και περισσότερα δυναμικά
χαρακτηριστικά.
Εσωτερικό-Χώροι: Οδηγοκεντρική καμπίνα με
άνετους χώρους για 4
Η εσωτερική διαρύθμιση του νέου Lexus IS προβάλει το
σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσφέροντας μια οδηγοκεντρική καμπίνα. Έτσι το
τιμόνι, όπως και η θέση οδήγησης, έχει χαμηλώσει τη θέση του και έχει μικρύνει
σε διαστάσεις, την ίδια στιγμή που το κεντρικό τούνελ της κονσόλας έρχεται
υπερυψωμένο, δίνοντας μια αίσθηση από κουπέ μοντέλα. Το τεχνολογικό υπόβαθρο
του αυτοκινήτου τονίζει η έγχρωμη οθόνη στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και οι
ηλεκτροστατικοί διακόπτες του κλιματισμού, που λειτουργούν μόνο με το άγγιγμα
του δακτύλου. Φυσικά, η ποιότητα των υλικών βρίσκεται στα πλέον υψηλά επίπεδα,
όπως και το γενικότερο φινιρίσμα και συναρμογή. Σε ό,τι αφορά στους χώρους, το
μακρύτερο κατά 70 χλστ. μεταξόνιο και το αυξημένο πλάτος του αυτοκινήτου
βελτιώνουν την εσωτερική άνεση για 4 ενήλικες επιβάτες, ωστόσο το ιδιαίτερα
υψηλό τούνελ της μετάδοσης κλέβει χώρο για τα γόνατα μεσαίου καθήμενου, ενώ και
η διάταξη των πίσω θέσεων είναι αποκλειστικά για 2 ενήλικες. Σε ό,τι αφορά στο
πορτ-μπαγκάζ, εδώ οι άνθρωποι της Lexus δούλεψαν στο
χωροταξικό κομμάτι και χώρεσαν τις μπαταρίες της
υβριδικής έκδοσης στο κομμάτι του χώρου αποσκευών όπου φιλοξενείται κανονικά η
ρεζέρβα, κλέβοντας μόλις 30 λίτρα χωρητικότητας από τα πολύ καλά 480 λτ. του πορτ-μπαγκάζ
της έκδοσης με το βενζινοκινητήρα (378 λτ. στο προηγούμενο μοντέλο).
Η νέα έκδοση F Sport
Στις προαιρετικές επιλογές του νέου Lexus IS ξεχωρίζει το
νέο σπορ πακέτο F Sport, το οποίο προσφέρει αναβάθμιση τόσο στο αισθητικό κομμάτι, όσο και στα
οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Ειδικότερα, το IS F Sport ξεχωρίζει
για τον διαφορετικό και πιο «αγριεμένο» εμπρόσθιο προφυλακτήρα και μάσκα, ενώ
και στο εσωτερικό αλλάζει εντελώς ο πίνακας οργάνων διαθέτοντας ψηφιακές
ενδείξεις, ενώ διαφοροποιούνται και τα καθίσματα. Αλλαγές έχουμε και στην
ανάρτηση και το ηλεκτρομηχανικό Σύστημα διεύθυνσης, με στόχο την παροχή
περισσότερο δυναμικών οδικών και οδηγικών χαρακτηριστικών σε σχέση με τις
υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου, κάτι που και στην πράξη επιβεβαιώνεται
πλήρως προετοιμάζοντάς μας για κάτι το εξαιρετικά ενδιαφέρουν στην επερχόμενο
κορυφαίο νέο Lexus IS F.
Στο δρόμο: Πιο ποιοτικό πάτημα και πάντα
δυναμικό
Στις δύο προηγούμενες γενιές του, το Lexus IS είχε χαρακτηριστεί για τα δυναμικά οδικά και οδηγικά του
χαρακτηριστικά, όντας ένα από πλέον σπορτίφ μεσαία μοντέλα. Πλέον, στην τρίτη
του γενιά, το IS δίνει έμφαση και σε τομείς όπως η ποιότητα
κύλισης και η άνεση, χωρίς φυσικά να χάνει το δυναμικό του χαρακτήρα
(πισωκίνητο γαρ). Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινηθεί
γρήγορα σε ένα δρόμο με στροφές, με περιορισμένες κλίσεις από το αμάξωμα και
πολύ καλή απόκριση από το τιμόνι. Την ίδια στιγμή και μέσω της προαιρετικής
ανάρτησης Adaptive Variable Suspension, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος αμβλύνονται και ο θόρυβος κρατείται έξω
από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας στην απόλαυση του ταξιδιού.
Σημαντικό στοιχείο του αυτοκινήτου αποτελεί και το νέο Σύστημα Drive Mode Select με 4 επιλογές (ECO, Normal, Sport, Sport+) για τον κινητήρα, την υποβοήθηση του τιμονιού και τη ρυθμιζόμενη
ανάρτηση, που δίνει στον οδηγό του νέου IS τη δυνατότητα να
επιλέξει αυτός τα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου. |