Tα αυτόματα του τεστ - Peugeot 308 1,2 PureTech ΕΑΤ8
38.762 Επισκέψεις στο άρθρο (28/10/2018)
Ανάμεσα στα αυτοκίνητα της δοκιμής βρέθηκαν και 2 τα οποία εφοδιάζονταν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και έτσι εξαιρέθηκαν από την άμεση σύγκριση με τα υπόλοιπα. Το πρώτο είναι το Peugeot 308 το οποίο συνδυάζει τον ικανό κινητήρα των 1,2 λτ. PureTech με 8τάχυτο (!) αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα κλασικό κιβώτιο με μετατροπέα ροπής που διακρίνεται για την αμεσότητα και την πολιτισμένη του λειτουργία. Η 8τάχυτη διάταξη ωστόσο φαίνεται να επιβαρύνει την κατανάλωσή του αφού χρειάστηκε 4,2 λτ./100 χλμ. για την ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα και 1,0 λτ. περισσότερο για τα 100 χλμ./ώρα (5,2 λτ./100 χλμ.). Στα 120 χλμ./ώρα η κατανάλωση ανεβαίνει στα 6,7 λτ./100 χλμ. για να ανέβει άλλο 1,0 λτ. με 10 επιπλέον χλμ./ώρα (7,7 λτ./100 χλμ.). Στα 140 χλμ./ώρα που ήταν και η ανώτερη ταχύτητα μέτρησης του τεστ, το 308 «καίει» 9,1 λτ./100 χλμ.. Στα 123 χλμ./ώρα σταθερά, το Peugeot 308 καταναλώνει 7,0 λτ./100 χλμ..
Καθόλου χαμηλές καταναλώσεις και σε πολύ ιδανικές συνθήκες,στην πραγματικότητα όλα καίνε πολύ παραπάνω. Λογικό βέβαια αφού πρόκειται για χιλιαρια που όσο τα πιέζεις τόσο πιο πολύ καίνε. Μπορεί οι παλιότεροι ατμοσφαιρικοί να έχαναν σε σπιρτάδα αλλά σε συνθήκες ταξιδιού πήγαιναν πιο άνετα και ζοριζονταν λιγότερο.
Καθόλου χαμηλές καταναλώσεις και σε πολύ ιδανικές συνθήκες,στην πραγματικότητα όλα καίνε πολύ παραπάνω. Λογικό βέβαια αφού πρόκειται για χιλιαρια που όσο τα πιέζεις τόσο πιο πολύ καίνε. Μπορεί οι παλιότεροι ατμοσφαιρικοί να έχαναν σε σπιρτάδα αλλά σε συνθήκες ταξιδιού πήγαιναν πιο άνετα και ζοριζονταν λιγότερο.