Αγοραστικό: Ποια έκδοση του Hyundai i20 μου ταιριάζει;
Συγκαταλέγεται ανάμεσα στα δημοφιλέστερα μοντέλα της ελληνικής και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για αυτό. Από τον value for money εξοπλισμό, μέχρι την ευρεία γκάμα βενζινοκινητήρων, το Hyundai i20 είναι ευχάριστος... πονοκέφαλος. Σε ποια έκδοση αγοράζω το κορεατικό supermini;
To value for money το «σωστό»
Στο «ψαχτήρι» µοντέλων του AutoΤρίτη, βρίσκεις ένα µικρό αυτοκίνητο που τα καταφέρνει περίφηµα τόσο στις οικονοµικές αστικές µετακινήσεις, όσο και στην σπορ οδήγηση εντός και εκτός πίστας. Ένα αυτοκίνητο µε αρχικό κόστος κάτω από 15 χιλιάρικα στην «βασική», το οποίο στην κορυφαία έκδοσή του έχει 204 άλογα και «κόλπα» απευθείας από το WRC. Εµείς κάνουµε «πενηνταράκια» όσα θέλει να µάθεις κανείς και απαντάµε. Με ποιον κινητήρα και σε ποια εξοπλιστική έκδοση θα επιλέξω το Hyundai i20;
Με τέσσερις επιλογές βενζίνης και κατανάλωση -15%
Αποκλειστικά ως βενζινοκίνητο, το Hyundai i20 προσφέρεται σε τέσσερις συνολικά επιλογές κίνησης, δύο εκ των οποίων συνδυάζονται και µε mild hybrid 48βολτο σύστηµα. Στην βάση της γκάµας, πάντως. συναντάµε το 1.200άρι ατµοσφαιρικό µοτέρ που αποδίδει 84 ίππους και 122 Nm ροπής, ένα µηχανικό σύνολο που εστιάζει στην οικονοµία και στον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε σχέση µε τις υπόλοιπες επιλογές, είναι το µόνο που συνδυάζεται µε 5-τάχυτο µηχανικό κιβώτιο (αραιής κλιµάκωσης), έχοντας καλή αίσθηση και θετικό κούµπωµα. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, δεν ενδείκνυται για επιδόσεις, παρά σηµειώνει χαµηλές τιµές κατανάλωσης σε πραγµατικές συνθήκες µεικτής χρήσης (6,2 λτ./100 χλµ.).
Περισσότερη ιπποδύναµη, άρα και καλύτερες επιδόσεις, εξασφαλίζει ο turbo 1,0 T-GDi, ένας κινητήρας µε ενσωµατωµένη τεχνολογία SmartStream CVVD, που ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρµόζοντας την ταχύτητα και την διάρκεια καύσης ανάλογα µε τις οδηγικές απαιτήσεις. Το συγκεκριµένο µηχανικό σύνολο αποδίδει 100 ίππους χωρίς υβριδική τεχνολογία, ενώ συνδυάζεται είτε µε 6άρι µηχανικό είτε µε αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη 7 σχέσεων DCT.
Φυσικά, δεν απουσιάζουν και οι «εξηλεκτρισµένες» επιλογές, µε την Hyundai να προσφέρει το ίδιο µοτέρ µαζί µε κύκλωµα 48V για απόδοση στα 100 και 120 άλογα. Η ήπια υβριδική τεχνολογία εξασφαλίζει µειωµένη κατανάλωση έως και 15%, ενώ ταυτόχρονα ο κινητήρας καύσης boostάρεται µε επιπλέον ροπή κατά την επιτάχυνση, σε συνάρτηση και µε την κατάσταση φόρτισης της µπαταρίας. Το ήπια υβριδικό Hyundai i20, πέρα από το 7-DCT κιβώτιο, λανσάρεται και µε ένα iMT τεχνολογίας by-wire 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο όταν σηκώνετε το πόδι από το γκάζι αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο. Κάπως έτσι, το αυτοκίνητο εισέρχεται σε λειτουργία ρολαρίσµατος (coasting) και εξοικονοµεί επιπλέον καύσιµο.
Στις ήπια υβριδικές εκδόσεις ρόλο «φορτιστή» της µπαταρίας έχει αναλάβει µια µίζα-γεννήτρια, η οποία µέσω αναγεννητικής πέδησης µετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στη µπαταρία 48V για µετέπειτα χρήση.
Σελίδα 2 | Κινητήρας για άφθονα γκάζια µε Hyundai i20 N |
Σελίδα 3 | Από 14.790 ευρώ και µε super εξοπλισµό από το «δεύτερο» επίπεδο |
Σελίδα 4 | Σχεδίαση, εσωτερικό & χώροι |
Σελίδα 5 | Οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας |