Στην προσπάθεια τους να μην αφήνουν ενέργεια ανεκμετάλλευτη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δημιουργήσει συστήματα ανάκτησης όπως το KERS, που αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια όταν το αυτοκίνητο φρενάρει. Η Audi αυτή τη στιγμή εργάζεται σε άλλο ένα παρόμοιο σύστημα, το οποίο εκμεταλλεύεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ονομάζεται eROT (electromechanical rotary dampers) και ουσιαστικά είναι ένας μηχανισμός που μετατρέπει την κινητική ενέργεια που αποκτούν οι αποσβεστήρες όταν απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία φορτίζει τις μπαταρίες κάθε ηλεκτρικού οχήματος. «Κάθε λακκούβα, κάθε ατέλεια του οδοστρώματος μεταφέρει κινητική ενέργεια στο αυτοκίνητο, η οποία χάνεται στο περιβάλλον με τη μορφή θερμότητας. Αυτή την ενέργεια πρόκειται να εκμεταλλευτούμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Stefan Knirsch, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της γερμανικής φίρμας. Πως λειτουργεί όμως το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω των αποσβεστήρων;
Όλα ξεκινούν από έναν βραχίονα, ενσωματωμένο στους αποσβεστήρες, ο οποίος κινείται παλινδρομικά όταν απορροφώνται ανωμαλίες του οδοστρώματος. Με αυτή την κίνηση, είναι εφικτή η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από μία γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της φορτίζει τη μπαταρία των 48 Volts.
Σύμφωνα με την Audi, το νέο σύστημα θα συμβάλλει τόσο στην οικονομία καυσίμου, όσο και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 3γρ ανά χιλιόμετρο. Μπορεί, βέβαια, να βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, αλλά οι «αισιόδοξες» μετρήσεις καθιστούν σίγουρη την εφαρμογή του στα μελλοντικά μοντέλα της γερμανικής φίρμας.
Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σύστημα με πολλαπλά οφέλη, το οποίο, ειδικά στη χώρα μας με το άθλιο οδικό δίκτυο, θα δουλεύει υπερωρίες.