Όταν αποκαλύφθηκε στο κοινό το 1955, η Citroen DS ήταν πραγματικά συγκλονιστική. Μια απρόσκοπτη σύντηξη καινοτόμου μηχανικής, νέων υλικών και ευφάνταστου σχεδιασμού, τράβηξε τα βλέμματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Citroen να λάβει 12.000 παραγγελίες την πρώτη ημέρα της Έκθεσης στο Παρίσι. Ερχόμενη για να αντικαταστήσει το Traction Avant, η DS ήταν σχεδιασμένη από τον Ιταλό ζωγράφο και γλύπτη, Flaminio Bertoni, που ήταν υπεύθυνος και για τον σχεδιασμό του 2CV. Φυσικά τίποτα δε θα είχε γίνει αν δεν υπήρχε στη διεύθυνση των Γάλλων ο André Lèfebvre, ένας πρώην μηχανικός αεροπορίας, οδηγός αγώνων και σχεδιαστής αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Ο τελευταίος ήταν υπεύθυνος για να εφαρμόσει μία σειρά από... «πολύ μπροστά από την εποχή τους» καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως η υδροπνευματική ανάρτηση μεταβαλλόμενου ύψους, που ανέβαζε εκατοστά το αυτοκίνητο όταν ενεργοποιούνταν ο κινητήρας για να αναβαθμίσει το επίπεδο της άνεσης, ενώ όταν το αυτοκίνητο σταματούσε σε φανάρια κατέβαινε και πάλι, για να ξανανέβει στη συνέχεια. Η DS ήταν το αυτοκίνητο που έδινε την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες του να αλλάζουν ταχύτητες χωρίς συμπλέκτη (ημιαυτόματο υδραυλικό κιβώτιο ταχυτήτων, γνωστό ως BVH), έφερε στην ζωή των ανθρώπων τα άγνωστα ως τότε δισκόφρενα και σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, το μινιμαλιστικό εσωτερικό και το εκκεντρικό τιμόνι με την μία ακτίνα, ανάγκασε τον Γάλλο φιλόσοφο Roland Barthes να αναφέρει το 1957 πως η «νέα Citroen έχει πέσει από τους ουρανούς»!