Το ανανεωμένο Toyota Yaris στην υβριδική του έκδοση, εφοδιάζεται με τον ίδιο 1,5 λίτρων κινητήρα του προηγούμενου ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα Toyota Hybrid Synergy Drive. Η συνδυαστική ισχύς παραμένει στους 100 ίππους ενώ ίδιες είναι και οι τιμές επιδόσεων και καταναλώσεων παρά την ελάχιστη αύξηση στον τομέα του βάρους για την ανανεωμένη έκδοση (+5 κιλά). Στην πράξη το Yaris Hybrid διακρίνεται για την ελαστικότητά του σε όλο το φάσμα περιστροφής του, με το κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) να ορίζει αυξημένα επίπεδα θορύβου σε συνθήκες πίεσης αλλά και εξαιρετική λειτουργία σε αστικές διαδρομές.
Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης με 4,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, τιμή που είναι από τις χαμηλότερες που μπορεί να «έχει» κανείς στην μικρή κατηγορία, ανεξαρτήτως καυσίμου. Εδώ να σημειώσουμε ότι αυτή η μέση τιμή προκύπτει από την εξαιρετική του εικόνα σε αστικές συνθήκες (όπου το Yaris μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για 2 χλμ. με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 50 χλμ./ώρα) αφού εκτός πόλης για να επιταχύνει, καταναλώνει αρκετά περισσότερο από τα συμβατικά αντίστοιχης απόδοσης μοντέλα. Όπως και να χει, για άλλη μια φορά η υβριδική έκδοση του ανανεωμένου Yaris αναμένεται να κερδίσει με τον χαρακτήρα της την αναγνώριση σημαντικής μερίδας του αγοραστικού κοινού, μιας και είναι το μοναδικό υβριδικό μικρό.
Είναι εντελώς λάθος αυτό που λέτε περί αυξημένης κατανάλωσης στην επιτάχυνση συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Η ουσία στα υβριδικά αυτοκίνητα είναι να καταλάβεις το τρόπο λειτουργίας τους. Έτσι λοιπόν εάν θέλεις να επιταχύνεις δεν θα πατήσεις ούτε τέρμα το γκάζι γιατί θα καις τα έντερα σου ούτε ελάχιστα διότι απλά θα νομίζεις ότι πατιναρει. Στην επιτάχυνση πρέπει να βρεις το σημείο όπου ο ηλεκτροκινητηρας συνυπάρχει με την ΜΕΚ αρμονικά. Σε εκείνο το σημείο η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 12L/100 και η επιτάχυνση είναι φυσιολογική. Στο αντίστοιχο Yaris 1.5 vvti-e με τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης η κατανάλωση υπερβαίνει τα 20-22L/100 (μιλάμε πάντα για στιγμιαία κατανάλωση). Σκεφτείτε το λογικά, ο κινητήρας δουλεύει σε κύκλο Atkinson και τον υποβοηθα ένα ισχυρός ηλεκτροκινητηρας. Δεν είναι φυσιολογικό να λέμε ότι καίει περισσότερο από έναν συμβατικό κύκλου Otto κινητήρα. Από την φύση του ένας θερμικός κινητήρας κύκλου Atkinson είναι πιο οικονομικός από το αντίστοιχο κύκλου Otto. Με συγχωρείτε για το θάρρος αλλά οικογενειακως οδηγούμε υβριδικά.
Είναι εντελώς λάθος αυτό που λέτε περί αυξημένης κατανάλωσης στην επιτάχυνση συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Η ουσία στα υβριδικά αυτοκίνητα είναι να καταλάβεις το τρόπο λειτουργίας τους. Έτσι λοιπόν εάν θέλεις να επιταχύνεις δεν θα πατήσεις ούτε τέρμα το γκάζι γιατί θα καις τα έντερα σου ούτε ελάχιστα διότι απλά θα νομίζεις ότι πατιναρει. Στην επιτάχυνση πρέπει να βρεις το σημείο όπου ο ηλεκτροκινητηρας συνυπάρχει με την ΜΕΚ αρμονικά. Σε εκείνο το σημείο η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 12L/100 και η επιτάχυνση είναι φυσιολογική. Στο αντίστοιχο Yaris 1.5 vvti-e με τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης η κατανάλωση υπερβαίνει τα 20-22L/100 (μιλάμε πάντα για στιγμιαία κατανάλωση). Σκεφτείτε το λογικά, ο κινητήρας δουλεύει σε κύκλο Atkinson και τον υποβοηθα ένα ισχυρός ηλεκτροκινητηρας. Δεν είναι φυσιολογικό να λέμε ότι καίει περισσότερο από έναν συμβατικό κύκλου Otto κινητήρα. Από την φύση του ένας θερμικός κινητήρας κύκλου Atkinson είναι πιο οικονομικός από το αντίστοιχο κύκλου Otto. Με συγχωρείτε για το θάρρος αλλά οικογενειακως οδηγούμε υβριδικά.
Εν έτει 2019 να υπάρχουν εκδόσεις με χειροκίνητα πίσω παράθυρα είναι τουλάχιστον απαράδεκτο. Εκεί στην toyota ας προσγειωθούν λίγο στην πραγματικότητα