Oδική συμπεριφορά: Βελτιωμένο σε άνεση, ευχάριστο και ασφαλές
96.655 Επισκέψεις στο άρθρο (31/8/2018)
Oδηγικά το ανανεωμένο Toyota Yaris στην υβριδική του έκδοση παρουσιάζεται βελτιωμένο στους τομείς της άνεσης και της ποιότητας κύλισης κάτι που προέκυψε από τις επεμβάσεις των μηχανικών της Toyota στις νέες βάσεις μηχανής, τα αμορτισέρ, το νέο υποπλαίσιο της μπροστινής ανάρτησης και την λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης. Στην πράξη λοιπόν το Yaris είναι ακόμα πιο άνετο με την ανάρτηση να καταπίνει τις περισσότερες ανωμαλίες, ενώ ακόμα και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας δείχνει να συμπεριφέρεται καλύτερα κατά το πέρασμα από έντονα εγκάρσια σαμαράκια. Παράλληλα σε καλό δρόμο, η ποιότητα κύλισης είναι εμφανώς βελτιωμένη κάτι που σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση της καμπίνας αφήνει «εκτός» τους ενοχλητικούς θορύβους.
Η μαλακή ανάρτηση βέβαια θυσιάζει αρκετή από την αμεσότητα του αμαξώματος στις εντολές του οδηγού, με το Yaris σε αυτή του την έκδοση να μην προσφέρει κάτι παραπάνω από άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Όπως και στο παρελθόν, έτσι και εδώ το κιβώτιο «τύπου» συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων είναι λίγο θορυβώδες και πιο αργό σε λειτουργία από ένα διπλού συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να ορίζει το στυλ οδήγησης. Από την άλλη όμως, στην καθημερινότητα και δη σε αστικές συνθήκες κίνησης, το Yaris Hybrid αποζημιώνει και τον απαιτητικό οδηγό, αφού είναι ευχάριστο, ευέλικτο και «ζωντανό», αποτελώντας έτσι το καλύτερο παράδειγμα για ένα καθημερινό αυτοκίνητο.
Είναι εντελώς λάθος αυτό που λέτε περί αυξημένης κατανάλωσης στην επιτάχυνση συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Η ουσία στα υβριδικά αυτοκίνητα είναι να καταλάβεις το τρόπο λειτουργίας τους. Έτσι λοιπόν εάν θέλεις να επιταχύνεις δεν θα πατήσεις ούτε τέρμα το γκάζι γιατί θα καις τα έντερα σου ούτε ελάχιστα διότι απλά θα νομίζεις ότι πατιναρει. Στην επιτάχυνση πρέπει να βρεις το σημείο όπου ο ηλεκτροκινητηρας συνυπάρχει με την ΜΕΚ αρμονικά. Σε εκείνο το σημείο η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 12L/100 και η επιτάχυνση είναι φυσιολογική. Στο αντίστοιχο Yaris 1.5 vvti-e με τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης η κατανάλωση υπερβαίνει τα 20-22L/100 (μιλάμε πάντα για στιγμιαία κατανάλωση). Σκεφτείτε το λογικά, ο κινητήρας δουλεύει σε κύκλο Atkinson και τον υποβοηθα ένα ισχυρός ηλεκτροκινητηρας. Δεν είναι φυσιολογικό να λέμε ότι καίει περισσότερο από έναν συμβατικό κύκλου Otto κινητήρα. Από την φύση του ένας θερμικός κινητήρας κύκλου Atkinson είναι πιο οικονομικός από το αντίστοιχο κύκλου Otto. Με συγχωρείτε για το θάρρος αλλά οικογενειακως οδηγούμε υβριδικά.
Είναι εντελώς λάθος αυτό που λέτε περί αυξημένης κατανάλωσης στην επιτάχυνση συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Η ουσία στα υβριδικά αυτοκίνητα είναι να καταλάβεις το τρόπο λειτουργίας τους. Έτσι λοιπόν εάν θέλεις να επιταχύνεις δεν θα πατήσεις ούτε τέρμα το γκάζι γιατί θα καις τα έντερα σου ούτε ελάχιστα διότι απλά θα νομίζεις ότι πατιναρει. Στην επιτάχυνση πρέπει να βρεις το σημείο όπου ο ηλεκτροκινητηρας συνυπάρχει με την ΜΕΚ αρμονικά. Σε εκείνο το σημείο η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 12L/100 και η επιτάχυνση είναι φυσιολογική. Στο αντίστοιχο Yaris 1.5 vvti-e με τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης η κατανάλωση υπερβαίνει τα 20-22L/100 (μιλάμε πάντα για στιγμιαία κατανάλωση). Σκεφτείτε το λογικά, ο κινητήρας δουλεύει σε κύκλο Atkinson και τον υποβοηθα ένα ισχυρός ηλεκτροκινητηρας. Δεν είναι φυσιολογικό να λέμε ότι καίει περισσότερο από έναν συμβατικό κύκλου Otto κινητήρα. Από την φύση του ένας θερμικός κινητήρας κύκλου Atkinson είναι πιο οικονομικός από το αντίστοιχο κύκλου Otto. Με συγχωρείτε για το θάρρος αλλά οικογενειακως οδηγούμε υβριδικά.
Εν έτει 2019 να υπάρχουν εκδόσεις με χειροκίνητα πίσω παράθυρα είναι τουλάχιστον απαράδεκτο. Εκεί στην toyota ας προσγειωθούν λίγο στην πραγματικότητα