What is new
- 1,5 λτ. κινητήρας με υβριδική τεχνολογία
- Απόδοση 100 ίππων
- Καίει 4,5 λτ./100 χλμ.
- Τιμή από 16.690 ευρώ
Με τον ανταγωνισμό να εξαπολύει «επίθεση» στην κατηγορία, η Toyota αποφάσισε να ενισχύσει την εικόνα του 3ης γενιάς Yaris, για δεύτερη ουσιαστικά φορά στην καριέρα της (είχε προηγηθεί εκείνη του 2014). Το ανανεωμένο Yaris «φέρνει» ένα νέο πιο σύγχρονο και καλαίσθητο παρουσιαστικό, νέους κινητήρες στην γκάμα του και βελτιώσεις στους τομείς της ποιότητας και της τεχνολογίας, διατηρώντας όμως όλα εκείνα τα στοιχεία που το έκαναν αγαπητό στην πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού, όπως οι μεγάλοι του χώροι, ο οικονομικός του χαρακτήρας και το ευχάριστο οδηγικό του προφίλ σε όλες τις συνθήκες. H Toyota σε αυτή την ανανέωση επένδυσε στο Yaris περί τα 90 εκατομμύρια ευρώ για την εξέλιξη και βελτίωσή του σε 900 σημεία. Εμείς, δοκιμάζουμε την ανανεωμένη υβριδική του έκδοση με τον 1,5 λίτρων κινητήρα και το υβριδικό σύστημα Hybrid Synergy Drive (HSD), απόδοσης 100 ίππων. Η τιμή του ανανεωμένου Yaris ξεκινά από τα 12.000 ευρώ (με τον 1.000άρη κινητήρα των 69 ίππων), με την τιμή της υβριδικής έκδοσης να ξεκινά στο πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (Active), από τα 16.690 ευρώ.
Εμφάνιση: Διατηρεί την ταυτότητά του είναι όμως και πιο δυναμικό
Σχεδιαστικά αυτή η ανανέωση χάρισε στο Yaris ένα πιο δυναμικό αισθητικό προφίλ χωρίς να αλλοιώσει όμως στο ελάχιστο την χαρακτηριστική πλέον ταυτότητά του. Στο εμπρός μέρος οι αλλαγές εστιάζονται στα πιο δυναμικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν LED στοιχεία (στάνταρ στην έκδοση HSD) και στο νέο προφυλακτήρα με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα που σε σχέση με τα φωτιστικά διαμορφώνει το χαρακτηριστικό «Χ» που αποτελεί πλέον σχεδιαστικό στοιχείο της ταυτότητας όλων των Toyota. Στα πλαινά του, το ανανεωμένο Yaris δεν εμφανίζει πολλές διαφορές, με τα λογότυπα Hybrid εδώ να επισημαίνουν την διαφορά αυτής της έκδοσης, ενώ διαθέτει και νέες ζάντες αλουμινίου. Η μεγαλύτερη αισθητική διαφορά από το προ facelift μοντέλο αφορά στο πίσω μέρους όπου συναντούμε νέα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι μεγαλύτερα και πιο αιχμηρής σχεδίασης, αλλά και νέο προφυλακτήρα που και εκείνος ακολουθεί σχεδιαστικά το «Χ», εντείνοντας έτσι την δυναμική του ανανεωμένου Yaris, και εκεί. Η έκδοση HSD ως υβριδική, προβάλλει την διαφορετικότητά της και τα μπλέ λογότυπα της Toyota τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος.
Είναι εντελώς λάθος αυτό που λέτε περί αυξημένης κατανάλωσης στην επιτάχυνση συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Η ουσία στα υβριδικά αυτοκίνητα είναι να καταλάβεις το τρόπο λειτουργίας τους. Έτσι λοιπόν εάν θέλεις να επιταχύνεις δεν θα πατήσεις ούτε τέρμα το γκάζι γιατί θα καις τα έντερα σου ούτε ελάχιστα διότι απλά θα νομίζεις ότι πατιναρει. Στην επιτάχυνση πρέπει να βρεις το σημείο όπου ο ηλεκτροκινητηρας συνυπάρχει με την ΜΕΚ αρμονικά. Σε εκείνο το σημείο η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 12L/100 και η επιτάχυνση είναι φυσιολογική. Στο αντίστοιχο Yaris 1.5 vvti-e με τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης η κατανάλωση υπερβαίνει τα 20-22L/100 (μιλάμε πάντα για στιγμιαία κατανάλωση). Σκεφτείτε το λογικά, ο κινητήρας δουλεύει σε κύκλο Atkinson και τον υποβοηθα ένα ισχυρός ηλεκτροκινητηρας. Δεν είναι φυσιολογικό να λέμε ότι καίει περισσότερο από έναν συμβατικό κύκλου Otto κινητήρα. Από την φύση του ένας θερμικός κινητήρας κύκλου Atkinson είναι πιο οικονομικός από το αντίστοιχο κύκλου Otto. Με συγχωρείτε για το θάρρος αλλά οικογενειακως οδηγούμε υβριδικά.
Είναι εντελώς λάθος αυτό που λέτε περί αυξημένης κατανάλωσης στην επιτάχυνση συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Η ουσία στα υβριδικά αυτοκίνητα είναι να καταλάβεις το τρόπο λειτουργίας τους. Έτσι λοιπόν εάν θέλεις να επιταχύνεις δεν θα πατήσεις ούτε τέρμα το γκάζι γιατί θα καις τα έντερα σου ούτε ελάχιστα διότι απλά θα νομίζεις ότι πατιναρει. Στην επιτάχυνση πρέπει να βρεις το σημείο όπου ο ηλεκτροκινητηρας συνυπάρχει με την ΜΕΚ αρμονικά. Σε εκείνο το σημείο η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 12L/100 και η επιτάχυνση είναι φυσιολογική. Στο αντίστοιχο Yaris 1.5 vvti-e με τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης η κατανάλωση υπερβαίνει τα 20-22L/100 (μιλάμε πάντα για στιγμιαία κατανάλωση). Σκεφτείτε το λογικά, ο κινητήρας δουλεύει σε κύκλο Atkinson και τον υποβοηθα ένα ισχυρός ηλεκτροκινητηρας. Δεν είναι φυσιολογικό να λέμε ότι καίει περισσότερο από έναν συμβατικό κύκλου Otto κινητήρα. Από την φύση του ένας θερμικός κινητήρας κύκλου Atkinson είναι πιο οικονομικός από το αντίστοιχο κύκλου Otto. Με συγχωρείτε για το θάρρος αλλά οικογενειακως οδηγούμε υβριδικά.
Εν έτει 2019 να υπάρχουν εκδόσεις με χειροκίνητα πίσω παράθυρα είναι τουλάχιστον απαράδεκτο. Εκεί στην toyota ας προσγειωθούν λίγο στην πραγματικότητα